Постинг
11.11.2011 18:32 -
СКАНДАЛНО: Пътници пътуват при багажите на тавана между Пловдив и Свиленград - на пода няма място !
Автор: rail
Категория: Други
Прочетен: 6145 Коментари: 6 Гласове:
Последна промяна: 12.11.2011 13:53
Прочетен: 6145 Коментари: 6 Гласове:
4
Последна промяна: 12.11.2011 13:53
Представяме ви писмо на Петър Делчев, получено на имейл адреса на Блогът за железници (rail.blog@abv.bg).
Здравейте.
Казвам се Петър Делчев. Аз съм от редовните пътници на БДЖ и от най-активните участници във виртуалното жп общество. Днес реших да използвам новата жп линия между Пловдив и Димитровград, която едва от вчера е в движение. И така в 13:30 (40 минути преди тръгването на влака) бях на перона, за да се кача в дизеловата мотриса Дезиро, но установих с изненада, че още тогава тя е пълна и вътре няма място, а бригадата на влака обясняваше на хората, че няма да има друга. Веднага се сетих за плановете на МТИТС и БДЖ да се закриват влакове между Пловдив и Свиленград, тъй като били нерентабилни и моите апели, че не може в период в който хората са се извозвали с автобуси да броят приходи и разходи. Още със спирането на автобусите и макар със скорости по-ниски от преди ремонтите - на 3-тия ден вече имаме скандално много хора във влака. Да си правят изводите от БДЖ и МТИТС какво ще се случи след като се реализира цялото трасе с проектните му скорости. Ще трябват поне тройно повече влакове по трасето. И това, че в някой влак в 22:00 по линията е пълен на 50%, не се ли комепнсира от факта, че в пиковите часове те са пълни на 350% ?
Точно затова ви пиша. Днес влак 10143, тръгваш в 14:10 от гара Пловдив изключително скандално едва потегли с 20 минути закъснение поради невъзможност за натъпкване на пътниците. А те буквално се караха с бригадата, която ги караше да се натъпчат повече е и повече - като във японското метро. Във влакът имаше поне 2-3 пъти повече хора правостоящи от седящите. И за онези, които не ми вярват - днес видях нещо, което до сега не бях виждал - имаше пътници на етажерката при саковете с багаж. Мисля, че това достатъчно красноречиво говори колко е бил пълен влакът. И всичките те имаха билети с една и съща цена. Скандално е меко казано. Съжалявам, че нямах физическата възможност, за да снимам десетките останали на перона хора, които така и не се качиха, тъй като не всеки може да пътува по такъв начин толкова време, а и физическото пространство в една мотриса е ограничено.
Приложил съм снимки с доказателствения материал. Много бих се радвал, когато канейки се да съкращават влакове между Пловдив и Свиленград да се сетят за тези снимки и, че тези хора заслужават да имат и в по-ранни/респ. късни часове връзка към големия град - макар да не могат да напълнят тогава цял влак - но в крайна сметка през деня го правят доста добре както се вижда. А решението - задължително прикачване на втора мотриса, а още в следващия график на движение на влакове - сериозно преосмисляне и назначаване на нови влакове по трасето. Явно хората въпреки 5-годишните ремонти не са забравили БДЖ. Г-н Недев, Г-н Владимиров - дължите им поклон ! Вие бихте ли се качили да пътувате там след като няма място на пода ?! Нека реформата не ни накара да пътуваме по таваните на влаковете....
Здравейте.
Казвам се Петър Делчев. Аз съм от редовните пътници на БДЖ и от най-активните участници във виртуалното жп общество. Днес реших да използвам новата жп линия между Пловдив и Димитровград, която едва от вчера е в движение. И така в 13:30 (40 минути преди тръгването на влака) бях на перона, за да се кача в дизеловата мотриса Дезиро, но установих с изненада, че още тогава тя е пълна и вътре няма място, а бригадата на влака обясняваше на хората, че няма да има друга. Веднага се сетих за плановете на МТИТС и БДЖ да се закриват влакове между Пловдив и Свиленград, тъй като били нерентабилни и моите апели, че не може в период в който хората са се извозвали с автобуси да броят приходи и разходи. Още със спирането на автобусите и макар със скорости по-ниски от преди ремонтите - на 3-тия ден вече имаме скандално много хора във влака. Да си правят изводите от БДЖ и МТИТС какво ще се случи след като се реализира цялото трасе с проектните му скорости. Ще трябват поне тройно повече влакове по трасето. И това, че в някой влак в 22:00 по линията е пълен на 50%, не се ли комепнсира от факта, че в пиковите часове те са пълни на 350% ?
Точно затова ви пиша. Днес влак 10143, тръгваш в 14:10 от гара Пловдив изключително скандално едва потегли с 20 минути закъснение поради невъзможност за натъпкване на пътниците. А те буквално се караха с бригадата, която ги караше да се натъпчат повече е и повече - като във японското метро. Във влакът имаше поне 2-3 пъти повече хора правостоящи от седящите. И за онези, които не ми вярват - днес видях нещо, което до сега не бях виждал - имаше пътници на етажерката при саковете с багаж. Мисля, че това достатъчно красноречиво говори колко е бил пълен влакът. И всичките те имаха билети с една и съща цена. Скандално е меко казано. Съжалявам, че нямах физическата възможност, за да снимам десетките останали на перона хора, които така и не се качиха, тъй като не всеки може да пътува по такъв начин толкова време, а и физическото пространство в една мотриса е ограничено.
Приложил съм снимки с доказателствения материал. Много бих се радвал, когато канейки се да съкращават влакове между Пловдив и Свиленград да се сетят за тези снимки и, че тези хора заслужават да имат и в по-ранни/респ. късни часове връзка към големия град - макар да не могат да напълнят тогава цял влак - но в крайна сметка през деня го правят доста добре както се вижда. А решението - задължително прикачване на втора мотриса, а още в следващия график на движение на влакове - сериозно преосмисляне и назначаване на нови влакове по трасето. Явно хората въпреки 5-годишните ремонти не са забравили БДЖ. Г-н Недев, Г-н Владимиров - дължите им поклон ! Вие бихте ли се качили да пътувате там след като няма място на пода ?! Нека реформата не ни накара да пътуваме по таваните на влаковете....
Тагове:
Липса на информация на гара Садово
Интервю на Камен Кичев пред Дневник
БДЖ - за кризата и още нещо *
Интервю на Камен Кичев пред Дневник
БДЖ - за кризата и още нещо *
Следващ постинг
Предишен постинг
1.
анонимен -
В.
11.11.2011 18:59
11.11.2011 18:59
Моля, нека някой от експертите по безопасност на БДЖ да напише, как би се отразил, евентуален железопътен инцидент с този препълнен влак на броя на ранените и загиналите от въпросната мотриса.
цитирайИ кой ще посмее да го направи ?
цитирай
3.
анонимен -
ПП
11.11.2011 20:08
11.11.2011 20:08
дадох го във ФБ, там контактите са ми повече.
цитирай
4.
анонимен -
Петър Делчев
11.11.2011 20:16
11.11.2011 20:16
Само да допълня, че с този си репортаж не съм против реформата съкращенията на персонал и дори на влакове. Но специално при вторите с прекалено лека ръка се действа. Има не повече от 50-60 влака за спиране. За останалите просто не е направено достатъчно да се развият като дестинации, връзки, график и т.н. А за влакове минаващи през Пловдив-Димитровград и дума да не става - тъй като 5 год там нямаше влак през повечето време и не може да очакват чудеса от хората. Но има си друга тема за влаковете. Радвам се, че ви е харесал репортажа. Но наистина и на мен ми дойде до гуша - тези хора преживяват всеки ден този комшар, голяма част са всекидневно пътуващи. Да не говорим, че мнозина останаха на перона и ще чакат над 3 часа и 30 мин до следващия влак (защото някой е преценил, че трябва да са на подобна честота влаковете по тази линия). Още от сега има мегдан за влакове през 2 часа, а след като се пуснат високите скорости и по-често.
цитирай
5.
анонимен -
Петър Делчев
11.11.2011 20:30
11.11.2011 20:30
Ама вижте. Дори да не пуснат други влакове. Дори да не пуснат 2 мотриси. Но с какви очи ще съкращават влакове по това трасе ? Не трябваше ли сега да пуснат 1 месец пътниците безплатно като реверанс на дългите години превоз с автобус по черните междуселски пътища на България...А те какво им сервираха - аз казах на 40 човека, че вече се пътува удобно, няма прекачвания на автобуси, пътува се с новите мотриси и хората се качиха да използват новата линия и отново да се качат на железни колела от автомобилните. И какво стана - някои просто не успяха да се качат и отидоха до близката автогара, за да си хванат автобуса за Хасково и от там към Димитровград. И всичко това на двойна и тройна цена. Тези хора, за да направят това нещо - явно са били принудени !
цитирай
6.
анонимен -
тези "маймуни "ще бъдат ...
25.11.2011 21:03
25.11.2011 21:03
тези "маймуни "ще бъдат бъдещи оправници.
този влак не е толкова пълен, че разни глупаци да се качват по багажниците.
цитирайтози влак не е толкова пълен, че разни глупаци да се качват по багажниците.