Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
11.11.2011 18:32 - СКАНДАЛНО: Пътници пътуват при багажите на тавана между Пловдив и Свиленград - на пода няма място !
Автор: rail Категория: Други   
Прочетен: 4782 Коментари: 6 Гласове:
4

Последна промяна: 12.11.2011 13:53

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg
Представяме ви писмо на Петър Делчев, получено на имейл адреса на Блогът за железници (rail.blog@abv.bg).

Здравейте.

Казвам се Петър Делчев. Аз съм от редовните пътници на БДЖ и от най-активните участници във виртуалното жп общество. Днес реших да използвам новата жп линия между Пловдив и Димитровград, която едва от вчера е в движение. И така в 13:30 (40 минути преди тръгването на влака) бях на перона, за да се кача в дизеловата мотриса Дезиро, но установих с изненада, че още тогава тя е пълна и вътре няма място, а бригадата на влака обясняваше на хората, че няма да има друга. Веднага се сетих за плановете на МТИТС и БДЖ да се закриват влакове между Пловдив и Свиленград, тъй като били нерентабилни и моите апели, че не може в период в който хората са се извозвали с автобуси да броят приходи и разходи. Още със спирането на автобусите и макар със скорости по-ниски от преди ремонтите - на 3-тия ден вече имаме скандално много хора във влака. Да си правят изводите от БДЖ и МТИТС какво ще се случи след като се реализира цялото трасе с проектните му скорости. Ще трябват поне тройно повече влакове по трасето. И това, че в някой влак в 22:00 по линията е пълен на 50%, не се ли комепнсира от факта, че в пиковите часове те са пълни на 350% ?

Точно затова ви пиша. Днес влак 10143, тръгваш в 14:10 от гара Пловдив изключително скандално едва потегли с 20 минути закъснение поради невъзможност за натъпкване на пътниците. А те буквално се караха с бригадата, която ги караше да се натъпчат повече е и повече - като във японското метро. Във влакът имаше поне 2-3 пъти повече хора правостоящи от седящите. И за онези, които не ми вярват - днес видях нещо, което до сега не бях виждал - имаше пътници на етажерката при саковете с багаж. Мисля, че това достатъчно красноречиво говори колко е бил пълен влакът. И всичките те имаха билети с една и съща цена. Скандално е меко казано. Съжалявам, че нямах физическата възможност, за да снимам десетките останали на перона хора, които така и не се качиха, тъй като не всеки може да пътува по такъв начин толкова време, а и физическото пространство в една мотриса е ограничено.

Приложил съм снимки с доказателствения материал. Много бих се радвал, когато канейки се да съкращават влакове между Пловдив и Свиленград да се сетят за тези снимки и, че тези хора заслужават да имат и в по-ранни/респ. късни часове връзка към големия град - макар да не могат да напълнят тогава цял влак - но в крайна сметка през деня го правят доста добре както се вижда. А решението - задължително прикачване на втора мотриса, а още в следващия график на движение на влакове - сериозно преосмисляне и назначаване на нови влакове по трасето. Явно хората въпреки 5-годишните ремонти не са забравили БДЖ. Г-н Недев, Г-н Владимиров - дължите им поклон ! Вие бихте ли се качили да пътувате там след като няма място на пода ?! Нека реформата не ни накара да пътуваме по таваните на влаковете....

image

image



Гласувай:
4
0



1. анонимен - В.
11.11.2011 18:59
Моля, нека някой от експертите по безопасност на БДЖ да напише, как би се отразил, евентуален железопътен инцидент с този препълнен влак на броя на ранените и загиналите от въпросната мотриса.
цитирай
2. panazea - Кой иска да унищожи Българските железници?
11.11.2011 19:49
И кой ще посмее да го направи ?
цитирай
3. angpiskova - ПП
11.11.2011 20:08
дадох го във ФБ, там контактите са ми повече.
цитирай
4. анонимен - Петър Делчев
11.11.2011 20:16
Само да допълня, че с този си репортаж не съм против реформата съкращенията на персонал и дори на влакове. Но специално при вторите с прекалено лека ръка се действа. Има не повече от 50-60 влака за спиране. За останалите просто не е направено достатъчно да се развият като дестинации, връзки, график и т.н. А за влакове минаващи през Пловдив-Димитровград и дума да не става - тъй като 5 год там нямаше влак през повечето време и не може да очакват чудеса от хората. Но има си друга тема за влаковете. Радвам се, че ви е харесал репортажа. Но наистина и на мен ми дойде до гуша - тези хора преживяват всеки ден този комшар, голяма част са всекидневно пътуващи. Да не говорим, че мнозина останаха на перона и ще чакат над 3 часа и 30 мин до следващия влак (защото някой е преценил, че трябва да са на подобна честота влаковете по тази линия). Още от сега има мегдан за влакове през 2 часа, а след като се пуснат високите скорости и по-често.
цитирай
5. анонимен - Петър Делчев
11.11.2011 20:30
Ама вижте. Дори да не пуснат други влакове. Дори да не пуснат 2 мотриси. Но с какви очи ще съкращават влакове по това трасе ? Не трябваше ли сега да пуснат 1 месец пътниците безплатно като реверанс на дългите години превоз с автобус по черните междуселски пътища на България...А те какво им сервираха - аз казах на 40 човека, че вече се пътува удобно, няма прекачвания на автобуси, пътува се с новите мотриси и хората се качиха да използват новата линия и отново да се качат на железни колела от автомобилните. И какво стана - някои просто не успяха да се качат и отидоха до близката автогара, за да си хванат автобуса за Хасково и от там към Димитровград. И всичко това на двойна и тройна цена. Тези хора, за да направят това нещо - явно са били принудени !
цитирай
6. анонимен - тези "маймуни "ще бъдат ...
25.11.2011 21:03
тези "маймуни "ще бъдат бъдещи оправници.
този влак не е толкова пълен, че разни глупаци да се качват по багажниците.
цитирай
Търсене