Постинг
14.05.2013 13:43 -
Позиция на Асоциация "Приятели на железопътният транспорт" за Общественият съвет към министерството на транспорта
Автор: rail
Категория: Други
Прочетен: 2612 Коментари: 0 Гласове:
Последна промяна: 15.05.2013 11:06
Прочетен: 2612 Коментари: 0 Гласове:
1
Последна промяна: 15.05.2013 11:06
Представяме ви позиция на Асоциация "Приятели на железопътният транспорт" за Общественият съвет към министерството на транспорта, получена на имейл адреса на Блогът за железници (rail.blog@abv.bg).
Позиция на АПЖТ за Общественият съвет към МТИТС Устойчив, качествен и прозрачен транспорт Настояваме за:
Позиция на АПЖТ за Общественият съвет към МТИТС Устойчив, качествен и прозрачен транспорт Настояваме за:
- Създаване на национален железопътен омбуцман, по примера на развитите европейски демокрации, който да защитава общественият интерес и железопътните потребители.
- Мандатност и публичен избор, финасова, правна и функционална независимост на ръководителите на националния железопътен регулатор, националния орган по безопастността, националният орган по прилагане на Регламент 1371 и националнилният разследващ орган в железопътният транспорт.
- Ежегодно публикуване на страницата на БДЖ и бъдещите пътнически превозвачи на докладите за качеството на услугите по чл.28 от Регламент 1371.
- Публикуване на съдържанието на Договора за обществени превозни услуги и съдържанието на годишните отчети съгласно чл. 7 на регламент 1370 за изпълнението на Договора за обществени превозни услуги между МТИТС и БДЖ Пътнически превози.
- Публикуване на докладите (анализи и отчети) изготвени от ИА ЖА, отностно контролът на ИА ЖА по изпълнението на задълженията за обществени услуги с железопътен транспорт в България (т.е. как ИА ЖА контролира изпълнението на задълженията на БДЖ Пътнически превози по Договора).
- Изразяваме несъгласие с позицията на БДЖ и настояваме МТИТС да не прима за национална позиция, позицията на БДЖ за още една 5 годишна отсрочка на обезщетенията на пътниците заради закъснял влак и останалите дерогации на Регламент 1371. През 2009 г. пред ЕК, нашият представител Кристофър Ъруин ясно каза: "Неуспехът на някои държави в прилагане на настоящия регламент е признак за Европа на две скорости - някои от страните членки сериозно подкрепят правата на потребителите си, докато други не зачитат правата на гражданите си с необходимото уважение".
- Общественият транспорт да играе главна роля във вътрешните и международни пътувания. Той е от особена важност за регионалното развитие и социалния интегритет, за подобряване състоянието на околната среда, енергийната ефективност и за повишаване на нивото на безопасност.
- Таксите, цените на билетите и икономическата политика да насърчават активното използване на железниците и другите форми на обществен транспорт.
- Възможностите за екологичен обществен транспорт да бъдат с най-голям приоритет.
- Пътуванията да бъдат до колкото е възможно безпроблемни, с лесни и гарантирани връзки или алтернативи, в случай, че има грешки или проблеми в трафика.
- Купуването на билети да бъде опростено, като запазването на седящи или спални места да бъде възможно във и от всяка за всяка точка. Билетите и резервациите да бъдат предлагани от широк набор от методи и търговски обекти.
- Информацията да бъде достъпна и лесна за възприемане, както във вътрешните, така и в международните услуги, или поне толкова разбираема, колкото е днешната информация за пътуване с автомобил.
- Пътниците да бъдат точно и навременно информирани, когато операторите планират нови услуги и възможности.
- Основните права на пътниците бъдат уеднаквени със тези от регламентите на Европейския съюз и да бъдат прилагани еднакво във всички форми на обществения транспорт.
- Операторите да бъдат насърчавани за по-ефективно сътрудничество с цел улесняване на пътуванията на дълги разстояния с железопътен транспорт.
- Общественият транспорт да бъде достъпен за всички обществени групи.
- Международните пътувания на къси разстояния да бъдат улеснявани и оценявани на реалистични цени.
- Железопътните, автобусните, въздушните услуги да бъдат напълно интегрирани с добре развити автобусни и железопътни връзки, отвеждащи до по-големите летища и серминали и където е възможно да бъде въведено използването на един билет за цялото пътуване.
- Международните и вътрешни високоскоростни железопътни линии да бъдат доразвити, но не за сметка на обслужването на останалите регионални мрежи.
- Достъпът чрез градски обществен транспорт до и от влакове и автобуси да бъде лесен и безпроблемен, за всички категории пътници – трудноподвижни, родители с малки деца и др.
- Запазване и подобряване на предимството за безопасност на обществения транспорт.
- Постоянен граждански и публичен контрол по изпълнението всички договори за обществени превози финансирани с обществени стредства.
Главорезите на хамас почнаха да се преда...
Признателност
Прокуратурата подхвана община обслужваща...
Признателност
Прокуратурата подхвана община обслужваща...
Следващ постинг
Предишен постинг
Няма коментари