Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
28.06.2013 13:09 - Унищожението на БДЖ не спира!
Автор: obshtestven Категория: Лични дневници   
Прочетен: 2888 Коментари: 0 Гласове:
3


Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg

Гражданска инициатива за обществен и релсов транспорт категорично се противопоставя на желанието на новия кабинет и министъра на транспорта Данаил Папазов да продадат административната сграда на БДЖ на ул. Иван Вазов №3 в столицата, както и нови 1637 контейнера, собственост на БДЖ „Товарни превози” ЕООД. Това за нас означава приватизация „на тъмно” и огромен грабеж на държавна собственост

Обръщаме внимание - какво означават думата "оздравяване" в роден контекст. Така бе "оздравено" здравеопазването. Така "оздравиха" образованието и закриха училищата като влошиха ситуацията още повече.

Припомняме, че за каквато и сума да бъде продадена сградата, тя няма да покрие дълговете на Холдинг БДЖ, които са 700 млн. лв., но освен това дружеството ще трябва да се премести в офиси под наем в сградата на Централна гара. Това означава, че сумата ще бъде върната за няколко години под формата на наеми към НКЖИ.

Обръщаме внимание, че няма държавна железница без собствена административна сградакато дават примери с Германия, Франция, Австрия и др.

Твърдим, че вместо да се търсят товари и пътници, от които могат да дойдат същинските приходи от дейност, министър Папазов напомня с поведението си бившия финансов министър Симеон Дянков.

Настояваме транспортният министър да поиска БДЖ най-после да бъде компенсирано (според регламентите на ЕК) и кухите дългове към НКЖИ да бъдат покрити.

Продължаваме да зававаме въпросът – защо повече от 10 години инфраструктурните такси за железните пътища бяха едни от най-високите в Европа и през 2011г. ЕК започна процедура срещу България заради неравнопоставена конкуренция с автомобилния транспорт (винетката за 40-тонен ТИР е между 1000 и 1300 лв., а за 40-тонен вагон средногодишната такса бе до скоро 10 000 лв.

В Швеция например инфраструктурната такса е 0 евро, което насърчава най-екологичния, енергоефективен и с ниски разходи за обществото железопътен транспорт. От инициативата настояват да започне публичен дебат за разходите, които плаща обществото от монопола на автомобилния транспорт? (над 2 млрд. лв. от изгубените пътници и товари в последните 10 години).

Фокусът на вниманието е насочен към сектор енергетика, където оборотите са не повече от 3 млрд. лв., а никой не коментира монополът при горивата и оборотите там, които надхвърлят 10 млрд. лв. годишно.

До 2002г. БДЖ бе собственик на всички гари и свои имоти. След това „касапски” бе разделена инфраструктурата (линии и гари) от подвижния състав - влаковете. Сега БДЖ плаща наем за билетните каси в Централна гара и всички гари в страната. Като прибавим към това безумно високите такси, за които сме писали обяснението към картинката, можем да си направим сметка - защо БДЖ е в такъв колапс. За справка - Германия, Франция, Австрия оставиха инфраструктурата към своята железница и само създадоха още едно счетоводство, за да се изпълнят европейските регламенти. Тук обаче разрязаха БДЖ и резултатът от това е 200 млн. лв. (от общо 700 млн. лв.) кух дълг на БДЖ към НКЖИ, натрупан за вече 11 години.

image




Гласувай:
3



Няма коментари
Търсене

За този блог
Автор: obshtestven
Категория: Лични дневници
Прочетен: 662322
Постинги: 188
Коментари: 83
Гласове: 99
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031