Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
14.05.2013 13:43 - Позиция на Асоциация "Приятели на железопътният транспорт" за Общественият съвет към министерството на транспорта
Автор: rail Категория: Други   
Прочетен: 1776 Коментари: 0 Гласове:
1

Последна промяна: 15.05.2013 11:06


Представяме ви позиция на Асоциация "Приятели на железопътният транспорт" за Общественият съвет към министерството на транспорта, получена на имейл адреса на Блогът за железници (rail.blog@abv.bg).



  Позиция на АПЖТ за Общественият съвет към МТИТС   Устойчив, качествен и прозрачен транспорт                             Настояваме за:  
  • Създаване на национален железопътен омбуцман, по примера на развитите европейски демокрации, който да защитава общественият интерес и железопътните потребители.
  • Мандатност и публичен избор, финасова, правна и функционална независимост на ръководителите на националния железопътен регулатор, националния орган по безопастността, националният орган по прилагане на Регламент 1371 и националнилният разследващ орган в железопътният транспорт.
  • Ежегодно публикуване на страницата на БДЖ и бъдещите пътнически превозвачи на докладите за качеството на услугите по чл.28 от Регламент 1371.
  • Публикуване на съдържанието на Договора за обществени превозни услуги и съдържанието на годишните отчети съгласно чл. 7 на регламент 1370 за изпълнението на Договора за обществени превозни услуги между МТИТС и БДЖ Пътнически превози.
  • Публикуване на докладите (анализи и отчети) изготвени от ИА ЖА, отностно контролът на ИА ЖА по изпълнението на задълженията за обществени услуги с железопътен транспорт в България (т.е. как ИА ЖА контролира изпълнението на задълженията на БДЖ Пътнически превози по Договора).
  • Изразяваме несъгласие с позицията на БДЖ и настояваме МТИТС да не прима за национална позиция, позицията на БДЖ за още една 5 годишна отсрочка на обезщетенията на пътниците заради закъснял влак и останалите дерогации на Регламент 1371. През 2009 г. пред ЕК, нашият представител Кристофър Ъруин ясно каза: "Неуспехът на някои държави в прилагане на настоящия регламент е признак за Европа на две скорости - някои от страните членки сериозно подкрепят правата на потребителите си, докато други не зачитат правата на гражданите си с необходимото уважение".
  Представяме и един факт, който остана незабелязан, по време на заседанието на Общественият съвет към министерството на на 23 април 2013, въпросът за Договора за обществени превозни услуги беше отново поставен от представител на друга НПО - транспортният журналист Михаил Рангелов (поради технически причини наши представители не присъстваха на заседанието). Рангелов постави пред министъра фактите, че са спрени 85% от влаковете по Договора, а БДЖ Пътнически превози взимат същата субсидия и че е редно икономисаните пари да се вложат в нов подвижен състав, а не в заплати, както се прави сега. Михаил Рангелов поиска също договора да бъде разсекретен. Отговорът от страна на представителят на министъра бе кратък - неправителствените организации, не оценяват колко много работа се върши от министерсвото в тази посока. Никаква конкретика от страна на МТИТС!       Настояваме, в основата на политиките на МТИТС, независимо от политическите приоритети, да залегнат следните ключови мерки от директен публичен интерес:  
  • Общественият транспорт да играе главна роля във вътрешните и международни пътувания. Той е от особена важност за регионалното развитие и социалния интегритет, за подобряване състоянието на околната среда, енергийната ефективност и за повишаване на нивото на безопасност.
  • Таксите, цените на билетите и икономическата политика да насърчават активното използване на железниците и другите форми на обществен транспорт.
  • Възможностите за екологичен обществен транспорт да бъдат с най-голям приоритет.
  • Пътуванията да бъдат до колкото е възможно безпроблемни, с лесни и гарантирани връзки или алтернативи, в случай, че има грешки или проблеми в трафика.
  • Купуването на билети да бъде опростено, като запазването на седящи или спални места да бъде възможно във и от всяка за всяка точка. Билетите и резервациите да бъдат предлагани от широк набор от методи и търговски обекти.
  • Информацията да бъде достъпна и лесна за възприемане, както във вътрешните, така и в международните услуги, или поне толкова разбираема, колкото е днешната информация за пътуване с автомобил.
  • Пътниците да бъдат точно и навременно информирани, когато операторите планират нови услуги и възможности.
  • Основните права на пътниците бъдат уеднаквени със тези от регламентите на Европейския съюз и да бъдат прилагани еднакво във всички форми на обществения транспорт.
  • Операторите да бъдат насърчавани за по-ефективно сътрудничество с цел улесняване на пътуванията на дълги разстояния с железопътен транспорт.
  • Общественият транспорт да бъде достъпен за всички обществени групи.
  • Международните пътувания на къси разстояния да бъдат улеснявани и оценявани на реалистични цени.
  • Железопътните, автобусните, въздушните услуги да бъдат напълно интегрирани с добре развити автобусни и железопътни връзки, отвеждащи до по-големите летища и серминали и където е възможно да бъде въведено използването на един билет за цялото пътуване.
  • Международните и вътрешни високоскоростни железопътни линии да бъдат доразвити, но не за сметка на обслужването на останалите регионални мрежи.
  • Достъпът чрез градски обществен транспорт до и от влакове и автобуси да бъде лесен и безпроблемен, за всички категории пътници – трудноподвижни, родители с малки деца и др.
  • Запазване и подобряване на предимството за безопасност на обществения транспорт.
  • Постоянен граждански и публичен контрол по изпълнението всички договори за обществени превози финансирани с обществени стредства.



Гласувай:
1
0



Няма коментари
Търсене