Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
23.09.2012 17:39 - Раздутата и не нужна администрация в железницата
Автор: rail Категория: Други   
Прочетен: 3142 Коментари: 3 Гласове:
1



Представяме ви писмо на Мартин Павлов, получено на имейл адреса на Блогът за железници (rail.blog@abv.bg).


Добър ден, реших да направя публикация, във връзка с още една от многото нередности в родната ни железница. Става въпрос за раздутата и не нужна никумо администрация в нея.

В нашата железница тя винаги е била много повече от необходимото, но в годините след прехода, при много бройните съкращения, тъй като се съкращаваха основно изпълнители (работници) и много по-малко от администрацията (началници), та дори и там имаше повече назначения, администрацията набъбна значително за отрицателно време, до толкова че няма на къде повече и става не поносимо да се работи в железницата. Ако трябва да бъда по-конкретен при тези съкращения от 18 000 се намаля на 12 000 души администрацията, но изпълнителите намалят значително повече от над 30 000 на по-малко от 10 000, което ще рече, че от няколко години на сам администрацията е с повече персонал от изпълнителите, което най-малкото изобщо не е редно, но типично за нашата държава, пълна с нередности и безобразия.

Над 90 % процента от тези длъжности са измислени, нищо не означават и няма абсолютно никакъв смисъл от тях, като и лицата които ги изпълняват на практика нищо не правят по железницата, и за това те са известни още като "началниците без началство".

За уточнение ще ви кажа също и че и в 3-те ЖП управления у нас, останали все още, а именно София, Пловдив и Горна Оряховица, в сградите им има страшно много кабинети, като са пълни на над 90, ако не и на 100 %. Натъпкани са по няколко "началника" в малки стаички, а длъжностите им са една от друга по-абсурдни, като най-често има някакви съкращения от по 3 или 4 букви и са с номерация от 1 до след 10, а тези съкращения никой не знае какво означават, включително и хората, които ги работят, но има и например "Тяга 1, 2, 3, 4 и така до не знам си колко", но я чакайте малко, тягите у нас от много години са само 2, а именно: електрическа и дизелова, а в такъв случай останалите тяги какви са и за какво са...?

Ето как минава и работния им ден на тези паразити: с нормално работно време, като изключим, че обедната им почивка не е най-много 1 час, а най-малко 2 часа, но дейността им по цял ден е само и единствено да стоят на компютъра, да играят игрички, да слушат музика, да чатят, и да се черпят яко с какво ли не. И от горе на всичко за тези длъжности тези хора вземат по 1100 - 1200 лв. чиста месечна заплата, а хората като машинисти, помощник-машинисти, кондуктори, началник влакове, дежурни ръководители-движение, ревизор-вагони, и други изпълнителски, но много отговорни, напрегнати и рискови длъжности вземат по не повече от 600 - 700 лв, а основната причина за малките им заплати е точно това, че тези плъхове, кръвопийците и паразитите на железницата, "началниците без началство", без нищо съществено да правят, взимат близо 2 пъти по-високи заплати, а и са изключително много.

Е кажете ми това не е ли абсолютна наглост, безобразие и нередност. Не знам кой е виновен за това положение, но то трябва да се спре не забавно, и тези "началници" да бъдат премахнати от железницата веднъж и за винаги, защото докато те са там, тя няма как да се оправи, точно защото тя има спешна нужда от кредити, а никой няма да й ги отпусне, при условие, че тия не са се махнали от там. Дори ще дам един пример за това: преди няколко години се обмисляше, да се обяви БДЖ в несъстоятелност, и така частни компании да вземат и товарните и пътническите превози изцяло и да не съществува БДЖ, следователно и тези паразити, но точно защото не са никак глупави, за да не останат на улицата, те успяха да обедят най-големите началници в железницата, да не се обявя в несъстоятелност железницата ни, което трябваше вече отдавна и много пъти да е направено, и за това тези са още на лице.

Е да ама железницата вече е толкова зле, че няма на къде повече, и за това апелирам към: Росен Плевналиев - президент на Република България, Бойко Борисов - министър председател на Република и Ивайло Московски - министър на транспорта, да се заемат съвсем сериозно с този проблем, ако наистина искат да оправят железницата, защото тя наистина е толкова зле че няма на къде повече, а за останалите хора (малка част от администрацията и всички изпълнители), които остават да работят по една или друга причина до пенсия в нея, е просто непоносимо!!!



Гласувай:
1
0



1. анонимен - бивш "началник' в БДЖ
30.09.2012 14:01
Глупаво и смешно четиво е написал човека, явно водейки се от абсолютна небрежност и простоватост, а може би злоба...Проблема на ЖП-то е в персонала - в този персонал който не гледа себе си какво работи, а мисли другия дали е в почивка. Не става така!!!
цитирай
2. анонимен - Не е така господин бивш "началник"
01.10.2012 14:45
Не е така, господин бивш "началник", глупавото, простовато и дори абсурдно, е че се допусна да станете толкова много в железницата пре годините на прехода, но се вижда вече края, а доказателство за това е, че примерно вие сте вече бивш, а това сте го написал от огорчение и разочарование, че вече не можете да бъдете от кръвопийците и паразитите на железницата, а и на ваша страна могат да бъдат само и единствено такива като вас и вашите семейства. Всички останали в железницата, че и не само в нея, са напълно на мнението на автора на тази тема, и с огромно не търпение очакват да изхвърлят и другите като вас от системата на железницата веднъж и за винаги!!!
цитирай
3. анонимен - Аз също напълно подкрепям автора на темата и последния коментар!
02.10.2012 14:10
Бездействащите, безхаберните и не нужни на железницата, а дори и на себе си, сте точно вие измислените началници без началство. Авторът на темата много точно, правилно и на място е употребил за вас епитетите "паразитите" и "кръвопийците" на железницата ни. Пословични сме и с тази абсолютна нередност в евро съюза, но няма още дълго да е така.
цитирай
Търсене