Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
11.09.2012 15:59 - Работа в БДЖ
Автор: rail Категория: Други   
Прочетен: 10177 Коментари: 2 Гласове:
0

Последна промяна: 11.09.2012 18:30

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg
Представяме ви писмо на Димо Младенов Карев, получено на имейл адреса на Блогът за железници (rail.blog@abv.bg).



Здравейте пиша ви във връзка с една моя молба за работа като "Влаков билетен касиер" в БДЖ  преди около 4 месеца, на която получавам два пъти отказ без да ми се изтъкват каквито и да било причини или аргумент за отказа.Обръщам се към вас за случая,защото съм чел много подобни във вашия блог,а и знам за много други като моя случай,но хората не смеят да си търсят правата.Благодаря предварително за помощта Ви. Повече за случая ще научите в прикрепения файл към имейла.


До
Министър-председателя на Република България Комисията по транспорт информационни технологии и съобщения Министъра на транспорта, информационните технологии и съобщенията       ПИСМО от Димо Младенов Карев, гр. Димитровград, Ул.... , тел. 088407....     Уважаеми г-н Министър-председател, Уважаеми г-да Народни представители, Уважаеми г-н Министър,   Казвам се Димо Карев от гр. Димитровград и Вие сте последната инстанция, към която мога да се обърна. Става въпрос за това, че имам една мечта – да работя в железницата на страната ни. Не желая високи постове и държавно спокойствие на чиновническа служба, а искам да работя динамичната и отговорна професия на кондуктор в БДЖ.
  Смея да твърдя, че познавам доста задълбочено графикът за движение на влаковете в страната и особено в моя район, както и всички видове пътнически подвижен и тягов състав, които го обслужват и то може би на доста по-високо ниво от доста от заетите на подобни длъжности като желаната от мен в БДЖ. По тази причина съм бил винаги аткивен и особено в социалните мрежи, както и специализираните форуми и сайтове винаги съм изразявал мнението си относно евентуални оптимизации на движението на влаковете или съм съобщавал за определени нередности, които да могат да бъдат отстранени своевременно и да не лишават пътниците от удобствата на железопътния транспорт. Накратко – животът ми е свързан с железницата и правя всичко по силите си, за да се подобряват нещата в нея и пътници и служители да се чувстват комфортно. Поради това реших, че най-логично и още по-полезно за мен и за БДЖ би било, ако мога да започна работа като кондуктор в компанията и да бъда в полза на пътници и превозвача.
  Оказа се обаче, че в държавния превозвач има хора на по-високи длъжности, които не смятат така и които считат, че хора като мен са излишни в компанията, а хора с криминално деяния необходими , визирам няколкото репортерски разследвания излъчени по националните медии. Дали навярно, заради остаряло социалистическо мислене от типа „Работиш и мълчиш” или някакъв нов тип тоталитарно мислене от същия род се оказва, че активните и запознатите с проблемите на компанията хора са излишни за нея, според някои нейни по-висши кадри. Не знам обаче дали мнението на няколко души в Холдинг БДЖ отразява мнението на всички български данъкоплатци, които имат финансова лепта в съществуването на БДЖ и дали не противоречи с публичността на назначаване на кадри в държавната компания. Изявленията на бившият директор Йордан Недев,  зам. министър Горанов и редица народни представители потвърждават по-горното. Ще се опитам да ви разкажа накратко какво ми се случи в последните няколко месеца, когато се опитах да бъда полезен на компанията и да стана част от нейните служители.
  Преди около четири месеца получих телефонно обаждане от Превозна служба Димитровград с предложение за започване на работа като „Влаков билетен касиер”. Приех и попълних молба за работа, която беше изпратена в управлението на БДЖ Пътнически превози в гр.София за одобрение и ще получа обаждане, ако бъда одобрен.
  След около месец никаква яснота и отговор, реших да отида да проверя какво става и ми съобщиха, че на следващия ден ще се проведе интервю с всички подали документите за горепосочената длъжност. На следващия ден се явих на интервю проведено
от г-н Гаджев, след което бях запознат с работата ми като „Влаков билетен касиер”. Две седмици по-късно, след интервюто - на 21.юни.2012 /четвъртък/ получих обаждане от отговорничката към Превозна служба - Димитровград - Искра Минчева, че съм одобрен на местно ниво, както и от София и са получили нареждане „да си оправяме документите всички одобрени  за започване на работа в най-кратки срокове”.
  Във вторник 26.Юни.2012 г. предадох всички необходими документи в Личен състав град Пловдив, които ми бяха нужни за започване на работа. От там най любезно ми отговориха, че съм одобрен и чакат само да се подпишат договорите в София и да ги изпратят в Пловдив. Два дни по-късно, в четвъртък, около 16:30 часа - ми се обади г-жа Искра Минчева /отговорник билетни касиери - Димитровград/,че е получила обаждане от прекия си началник в София към отдел „Маркетинг и Продажби”,че главните директори  НЕ са ми разписали договора, защото не желаят да работят с мен и ще търсят друг човек на мое место. В разговора не са споменали каквато и да е причина или аргумент за отказ от тяхна страна след като месец преди това същите хора са подписали положително становище относно молбата ми за започване на тази длъжност. В същото време получих и положителна резолюция от провелото се интервю в гр.Димитровград.   На 29.06.2012г /петък/ отидох да получа повече информация за отказа от отговорничката Искра Минчева и да науча името и мотивите на човека отказал да подпише моя договор. Това което успях да разбера е, че тя е получила информацията от г-жа Карабалиева от отдел „Маркетинг и Продажби” и че нейните шефове не са подписали договора без да изтъкват никакви аргументи и причини. Отговорничката ми спомена също, че една от причините заради,която може да не съм одобрен е, ако съм писал в социалните мрежи против компанията и директорите  както и изрази собственото си мнение, че може би,защото съм млад,а  в самото начало дори тя е била против да ми даде ДА, но въпреки това е разписала молбата ми от Димитровград. Бих искал да уточня, че като млад и активен български гражданин дейно участвам в социалните групи и форуми за железопътен транспорт, но никъде не съм си позволил да използвам обидни коментари или реплики, към който и да било, включително работещите в „Холдинг БДЖ” ЕАД.
  На 02.06.2012г. подадох молба в деловодството в централно управление на БДЖ ПП град София до изпълнителния директор на „Холдинг БДЖ” ЕАД  Г-н Йордан Недев. Изчаках търпеливо законосъобразния срок,който е тридесет дни /според деловодството/ и на 31-вия ден се обадих да попитам каква е причината за да нямам отговор на внесената молба от мен,те ми отговориха,че молбата ми е изпратена при  Г-н Даниел Канев, който трябвало да ми върне писмен отговор в този срок, но по негова преценка това се случвало. На зададен от мен въпрос дали „това е концерт по желание” на кого да отговарят и кого не - получих отговор,че те единствено изпращат и приемат молбите, а след това не носят отговорност дали ще ми отговорят или не.
  На 04.07.2012г. отидох в Личен състав Град Пловдив,за да си изтегля подадените документи  за работа като „Влакове билетен касиер” от където най любезно ми обясняха със съжаление,че единствено и само моята молба е върната и договорът ми не е бил подписан и това,че е първият случай,в който се получава заповед за подготвяне на документи и договор, а два дни по късно се получава обаждане, че не желаят да работят с лицето Димо Карев,като само и единствено неговия договор не е подписан. Същевременно не се изтъква каквато и да било причина,след като съм един от първите подали необходимите документи в срок.
  На 02.08.2012г. участвах в  среща-дискусия с ръководството на „Холдинг БДЖ” ЕАД  и лично говорих с изпълнителния директор за моя случай като най подробно му обясних как стоят нещата,а той ми отговори,че до него моя молба/жалба не е стигала,след което лично му връчих напечата същата онази молба,на която не получих отговор.Той ми обеща,че ще я разгледа и ще върне отговор,но до ден днешен нямам отговор и на двете молби.
  На 20.08.2012г /Понеделник/. Реших да отида да попитам за работа отново в Превозна служба Димитровград. Най любезно ме приеха и ме попитаха дали не искам да започна работа при тях след като има свободно место.С възторг отговорих, че точно затова съм там и бих се радвал да започна работа. Г-жа Николова се обади на Г-н Гаджев /Стара Загора/,като по нейните думи разбрах,че няма нищо против да започна работа и че е съгласен и се радва да работя с тях. Радостта ми беше попарена от следващото обаждане на Г-жа Николова до Г-жа Карабалиева,която след като и беше обяснено,че в Димитровград има свободно место и че за него питам аз момчето, на което отказаха първия път отговорът и беше може би не, тъй като от Димитровград я попитаха не може ли да си подаде документите ,а тя отново може би отговори  негативно. След като втори път я попитаха не може ли след като има свободно място, а и момчето е много сериозно и при нас е изкарало курса - да си подаде документи  - тя започна да разпитва на кого на мястото и защо. Беше и обяснено,че съм говорил с Йордан Недев като той ми е отговорил, че няма причина да не бъде назначен на работа и че приказки от рода на той пише тук и там не може да бъдат причина за отказ, а въпросната г-жа Карабалиева отговори „След като Недев му е казал,че няма причина нека той да го назначи” и с това разговорът приключи между Г-жа Николова от Превозна служба Димитровград и въпросната Г-жа Карабалиева изводът,който успях да си изкарам е че където и да си подам документи в системата на БДЖ ще получа отказ по незнайно каква причина, за която очаквам отговор от 2 месеца насам,но не получавам.
  На 30.08.2012 г /Четвъртък/ отидох при отговорничката на влакови билетни касиери в Димитровград - Искра Минчева, за да разбера имената на хората отказващи да работят с мен, същите хора, които не изтъкват каквато и да е било причина, за да не работят с мен. Горе спомената Г-жа не дружелюбно ме попита като какъв се явявам, за да искам да ми даде имената на шефовете си? Отговорих,че се явявам като потърпевш от случилото ми се преди седмица- отказване за втори път от Г-жа Карабалиева, на която не успях да науча малкото име, която при чуването на името ми категорично отговаря с НЕ. Въпросната отговорничка категорично ми заяви, че „с тези мои действия,които съм предприел да си търся правата няма да започна никога работа в железниците не само в Димитровград,а където и да било докато толкова много знам” /да си търся правата/. Аз от 17 години работя в железниците и съм се научила да мълча за да съм на работа”. На въпрос от кого зависи това никога да не почна работя в железниците ми се отговори –от същите, на които се опитваш да научиш имената. Попитах я прикрива ли някого с това мълчание на имена на хора отказващи да работят с лице,което не познават лично и лице, с което не са работили никога до сега. Отговорът и беше НЯМА да ти кажа имената им след като си предприел действия за разузнаване ще ги научиш сам. Аз имам само един началник и ти много добре му знаеш името Карабалиева.А малкото име бихте ли ми казали на въпросната г-жа отговорът отново беше негативно и твърдо НЕ .Няма да ти го кажа тя е само една Карабалиева стига да искаш ще я намериш. На въпрос как може без причинно да ми се отказва два пъти ме пресече с въпрос „А сигурен ли си, че е без причинно ? Тогава я попитах,каква е причината след като на две молби внесени в Централното управление на "Холдинг Български държавни железници" ЕАД в София не получих отговор? А тя ми отговори „не съм аз човека, който ще ти каже причината. С това си държание ти казах и предния път никога няма да започнеш работа в железниците не ти ли стана ясно???” ме контрира Г-жа Минчева.

Напомних и че точно тя и Г-н Гаджев ми дадоха положителна резолюция на молбата ми за работа като влаков билетен касиер от Димитровград на, а по късно от София молбата ми беше разписана и получих одобрение и заповед за подготвяне на документи и два дни по-късно получих отказ на молбата ми без каквото и да било обяснение като тогава същата тя в телефонно обаждане ми обясни, че няма да работят с мен и че причината може да е защото съм млад. Тогава тя иронично ми се изсмя и ми заяви,че такова нещо не е казвала и че винаги се давало път на младите тя е била против да ми даде да по ЛИЧНИ СЪОБРАЖЕНИЯ /както се изрази този път/,които лични съображения е заявила на интервюто в Димитровград пред Г-н Гаджев.Дори сега съм против по лични съображения да работя с теб.На въпрос с какво ги заслужих няма значение губиш ми от работното време,а имам достатъчно работа да се занимавам с твоите ИНТРИГИ.

Попитах защо моя случай го нарича интрига тя ми отговори,че не съм се бил научил да си мълча,за да работя това,което искам, дори ми заяви: „бъди благодарен,че ти се обадих да ти кажа,че няма да работим с теб”. По рано през този месец на среща с изпълнителния директор получих уверение,че не може причината за отказа ми за работа да бъде това, което въпросната Г-жа Минчева ми беше споменала,че съм бил писал писма до ръководството на БДЖ. Имаше такъв момент в края на миналата и началото на тази година, когато писах писма за връщане на един от спрените влакове в посока Русе, но всичко това беше в полза на железницата, а не против нея. Г-н Йордан Недев обеща да се ангажира с моя случай и в рамките на законовия срок да ми върне отговор,но така и не получих отговор на въпросната втора молба изпратена лично до него. Първата беше входирана и в несена в централно управление на БДЖ в София на 02.07 изпратена при Г-н Даниел Кънев,но така и не получих отговор в законовия 30 – дневен срок,а дори и след него до ден днешен. Но нека отново ви върна на разговора ми с въпросната отговорничка от Димитровград, която най-нагло ми заяви „не мога да ти дам информация за хората,които не желаят да работят с теб”. Неколкократно и зададох въпрос дали прикрива някого с това си мълчание, а тя ми отговори,че не прикрива никого и ако имам нещо да отида да се оплача на председателя на съвета на директорите на "Холдинг Български държавни железници" ЕАД Г-н Владимир Владимиров.

Нека спомена нещо от преди година, което може да се окаже ключов момент за моя случай. Преди година по време на ремонтните дейности по новото скоростно трасе между Димитровград и Първомай влаковете бяха заменени в този участък с автобуси. Наложи ми се да пътувам с майка ми до съседно село до града ми с.Сталево като използвахме услугите на БДЖ с двупосочен билет за майка ми, но само в едната посока тъй като на връщане предпочетохме да пътуваме с последния ПВ тогава който преминаваше през спирка Сталево в 22:15, но за съжаление такъв не мина до 22:30, когато се обадих да попитам на жп гарата в Димитровград дали влака се движи със закъснение,а от там ми отговориха,че автобуса току ще е пристигнал, пристигайки по разписание в 22:50 /ако не се лъжа за точността на пристигане/. С майка ми се принудихме да се приберем с такси на което платихме 30 лв. На следващия ден ядосан отидох на жп гара Димитровград да говоря с директора или отговорника в Димитровград и да го уведомя, че бях оставен,за да не се повтори същата ситуация с други пътници. На гише информация беше Г-жа Искра Минчева, която ядосано попитах може ли да ми кажете къде мога да открия отговорника/чката на гара Димитровград, за да се оплача, а тя ме попита за какво става дума и й отговорих, че искам да говоря с главния, а не със служителите, а тя ми отговори: „Тогаваняма да ви кажа кой е ако не ми обясните за какво става дума”. Обясних,че ако не ме насочи ще се обърна към по висша инстанция и тогава тя ядосано ме заведе при директорката на превозна служба Димитровград г-жа Христина Николова, която се отнесе много любезно с мен и която ми обясни, че случая няма да се повтори /и наистина случая не се повтори/ като дори ми върна парите от неизползвания билет за връщане. Изпрати ме любезно.

През месец Ноември, 2011 година бях на стаж в превозна служба Димитровград, където отново ме приеха много добре и си изкарах стажа без проблемно като всички се държаха много добре освен въпросната Г-ж Искра Минчева, с която се засякохме във ПВ 10146 от Свиленград от където се качи и от където тръгна спора „с какви очи съм карал курса след като съм „топил” бъдещите си колеги”, както и това „с какви очи бих си подал документи за работа при тях след време”? Отговорих и че просто съм си потърсил правата,а тя ми отговори „никога няма да забравя изражението,с което дойде при мен и натопи колегите ми”.
            Силно се надявам, че този мой случай чрез Вашата активност ще получи по-широка популярност, за да няма подобни случаи, в която да е наша държавна компания.    С уважение, Димо Карев



Гласувай:
0



1. анонимен - БДЖ-Пътнически превози= мафия
11.09.2012 21:57
УВАЖАЕМИ ГОСПОДИН КАРЕВ,
ГОРДЕЯ ЩЕ ИМА И ТАКИВА БЪЛГАРИ КАТО ТЕБ.
ЖАЛКО ЩЕ КАТО ВЛЕЗЕШ В СИСТЕМАТА ЩЕ ТЕ СМАЧКАТ.
РАБОТЯ ТАМ ВЕЧЕ 11 ГОДИНИ. КАТО ПОИСКАМ ДА ИЗДИГНА СЕ ПОЧВА - НЯМАШ ДОСТАТЪЧНО СТАЖ КАТО БИЛЕТЕН, НЕ СИ РАБОТИЛ КАТО РЕВИЗОР, НЕ СИ БИЛ НАЧАЛНИК ВЛАК.
Е БРЕ ВЯРНО Е И ТОВА ЩОТО СЪМ УЧИЛ 5 ГОДИНИ И СЪМ БЛЪСКАЛ 5 ГОДИНИ КАТО МАНЕВРЕН СТРЕЛОЧНИК.
ОТНОСНО СИТУАЦИЯТА В ПЪТНИЧЕСКИ ПРЕВОЗИ, ТАМ Е ЖИВИЯ ОКТОПОД - 30 ГОДИШНАТА КАРАБАЛИЕВА КОЛИ И БЕСИ БЕЗ ДА Е БИЛА И ТЯ БИЛЕТНА ИЛИ КОНДУКТОРКА, НО ТЯ НЕ ТОЛКОВА ВИНОВНА ИМА ЕДНА СКРИТА СНЕЖИНКА ЗАД НЕЯ КОЯТО БЪРКА ВСИЧКИТЕ КАШИ. ТЯ И ВЕЛИЯТ ПРОФЕСИОНАЛИСТ ХРИСТО ИВАНОВ. ГОНЗО Е ЧИСТА ПИОНКА.
ВСИЧКИ МЕСТНИ ВЕЛИЧИЯ КОИТО КОМАНДВАТ В ПРОВИНЦИЯТА СА БЕЗ ВИСШЕ ОБРАЗОВАНИЕ, НО СА ЛОВДЖИИ И ПРАВЯТ ХУБАВИ МАСИ.

ТАКА ЧЕ ПРИЯТЕЛЮ КАРЕВ, УСПЕХ НАПРАВИ ГИ СМЕШНИ ПРЕД ЦЯЛА БЪЛГАРИЯ И ПОСЛЕ КАТО ТИ ПРЕДЛОЖАТ, ТЕГЛИ ИМ ЕДНА И СИ КАРАЙ ЖИВОТА ПО -ДАЛЕЧ ОТ БДЖ-ПП.
цитирай
2. анонимен - На вниманието на Вл. Владимиров
25.09.2012 11:36
Г-н Владимиров, за какво държите "пионката Гонзо" на работа? Това са разходи! Бийте му шута, на него и на 30 годишната, дето няма хал хабер познания! Така също и на ония "ловни дружини" по места! Да ходят в ресторантите и да срещат гости!
Щом командва Снежинка и Христо Иванов, Вие самия за какво сте?! Последвайте Недев! ... комбината Снежина и Христо ще свършат останалото!
БДЖ ПП ще е на кяр с още няколко заплати!!!
Този РАБОТЯГА с 11 годишен стаж ще продължи да го трупа, тъй като за 11-те пропиляни години не се е потрудил да се запознае с йерархичната структура в БДЖ!!!
На своята позиция, Хр. Иванов е лишен от възможността да влияе по какъвто и да е начин! За Иванова или Тодорова /така и не знам коя е правилната фамилия/, как е разбрал, че е "сивия кардинал", като сам казва, че Карабалиева коли и беси?!
Да на ул. "Ив. Вазов" има човек, който е наречен главореза, но това не е споменатата особа! Ще го напиша, ... "Главореза" е Кънев! Тези дни търчи и се разпорежда Боби Песа да бъде уволнен! Ама кажете как да стане, като преплетени приятелства и отношения блокират процеса. Боби е човек на оня дето преди години му изгоря къщата в Горна баня! Жена му на този същия работи при Д. Кънев и е негов душеприказчик! Песа на високо е заявил, че идва на работа за да види как ще го уволнят!!! До там се е стигнало. Карев един ден ще види нещата от "вътре" и ще се отврати, ще си каже: "Как можах да си го причиня"!
Ще работи с такива като Песа и как бяха онези от един друг пост, Красински Георгиев и още знайни и незнайни "благодарни граждани", дето първо платиха на сиромаха с изгорялата къща а после започнаха работа!
Да, това е г-н Владимиров, от Вашите действия други трупат пачки! Вие се борите с "джобните на кондукторите" и сте лишен от възможността да видите какви ги вършат хората, които стоят зад гърба ви!
Желая Ви успех г-н Владимиров, тъй като се очаква датата 03.10! Тези, доволно потриват ръчички и се молят "богу горещо" Те са били със всички приди Вас, ще бъдат и с тези ...
цитирай
Търсене