Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
14.06.2012 09:12 - По обратния път
Автор: rail Категория: Други   
Прочетен: 11752 Коментари: 16 Гласове:
1

Последна промяна: 15.06.2012 10:39

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg
Представяме ви писмо на Трендафилка Гавраилова, получено на имейл адреса на Блогът за железници (rail.blog@abv.bg).

Живея на 35 километра от София, в китно градче на Искърското дефиле. С влак пътувам, от както се помня. Баща ми /лека му пръст /, бе Началник гара, имахме безплатни билети и си позолявахме семейни екскурзии. Напускайки този свят баща ми бе огорчен от случващото се с БДЖ, той твърдеше, че не спира да сънува влаковете и работата си! Можеше с часове да стои на перона и да гледа пристигащите, тръгващите и преминаващите влакове.

Твърдеше, че кариерата му е сбъдната детска мечта. След пенсионирането си и той като повечето железничари не живя дълго. Днес, други детски мечти продължават да се сбъдват! Развръската обаче е индивидуална, уникална и ... емоционална! За една случайна среща от преди месец ще Ви разкажа, ще Ви предам /или поне ще се опитам/, да Ви предам емоцията, която мен лично ме впечатли. Пет дни в седмицата пътувам с влак по два пъти на ден, чувала съм невероятни истории! Това, което научих в онзи следобед е ... срамно!

По обратния път към домът си, се срещнах с Нея. Така и не запомних името и, може би защото житейската и история бе по-силна и по-впечатляваща. Всъщност се представи само с малкото си име не го запомних, а после непосмях да я попитам за да не реши, че съм била безразлична към всичко което ми разказа. Слушах много внимателно и се стараех да запомня всичко.Тази жена е една измежду многото задаващи си въпроса: Защо точно Аз! Да. Защо пък точно Тя?

Денят ми бе започнал вяло и нищо не предсказваше, че следобеда ще ме разтърси с една семпла историйка. Започна както всеки от предишните дни до сега. Всяка сутрин пътувам с влак към столицата, след работа с влак се отправям към домът си. Тя влезе в купето, в което обикновенно винаги сядам, в средата на първа класа. След динамичният ми делник, там намирам спокойствие за около час време. И винаги ме дразнят наглеците решаващи, че ще стигнат до своята гара преди да дойдат кондукторите.

Тя е жена на средна възраст, с над двадесет години стаж в железопътния транспорт, след завършването на средното си образование започва работа и така до днешния ден в който научава, че името и е сред тези дето ще бъдат освободени от БДЖ. С изненада разбрах, че е кондукторка, не бях я срещала на работното и място до сега.

Разговора ми с нея започна с отправена към нея забележка, че вагона е първокласен и, че при проверката ще я преместят в друг вагон. Някак си се опита да се усмихне, едва бе казала, че знае и се разплака. Стъписах се, един от малкото случаи, в които не знаех как да постъпя. Малко след като трена потегли тя се поуспокои и сподели,че домът и е в друга посока. Тръгнала е за да се разведри, да се разтовари от напрежението, да сподели с някой мъката си, и несъгласието и със случващото се.

През изминалите години е работила добре, имала е само три наказания за нарушаване на правилата за безопастност. Нито една жалба от пътници или пропуски по отношение обслужването на пътниците. Трудно споделяше за несгодите на професията, за битовите условия в помещенията за почивка, за взаимоотношенията между колегите. Вероятно това и причи-няваше мъка и с по няколко думи отговаряше на въпросите ми. И така разговора се въртеше все около въпроса – Защо Тя. Може би разбрала за това което ме вълнува, сама поде разказа си отново. Сравняваше се с двама от колегите си, двама с по-малко трудов стаж и с множество нарушения.

Първият, Георги Атанасов. През миналата година било констатирано от инспектори, че от пътуващите в двата вагона на влака, който обслужва, 38 пътника, 18 са без билети. Доста от тях пътували почти от 100 км! Попита ме: „Представяте ли си, влака не е проверяван почти от началната му гара?! Не го наказаха, нито него нито началника на влака, който трябва да следи дали той работи съвестно.”

Ами другия / продължи разказа си тя/, Красински! Същия инспектор го проверявал и констатирал, че от 19-те пътника в двата вагона на влака, 9 са без превозен документ! Даже се говореше, че един от пътниците е подписал декларация уличаваща Красински в кражба, взел от пътника два лева и не издал билет за пътува-не. Също не бе наказан, нито началничката му, с която е обслужвал влака.

Това, с което продължи ме ВТРЕЩИ, това е повода, който ме накара да седна и препредам разговора ни, за да стане ясно, че наред с реформите в БДЖ се случват и необясними за здравия разум неща. „И знаете ли кое е най-тъпото в момента”? Попита ме тя, повдигнах рамене и отговорих отрицателно. Цитирам я: „ Най-тъпото е, че този инспектор е освободен от работа, сега е безработен, а тези двамата калпазани му се надсмиват и се радват юнашки”.

Съвсем неволно, с половин уста попитах, истина ли е това! Тя потвърди недвосмислено. Каза , че сега с тези двама отрицателни герои е поставена в една група, че те щели да бъдат преназначени в ново звено. Тримата заедно, като влакови билетни касиери!

Разказа и продължи с „подвизите” на Божидар Струпчански.
Човек хлъзгав като змиорка! Преди време с кондуктора си направили опит да изнасилят спалната кондукторка Мария Илиева, на работното и място! Всичко се разминало само със скъсаните дрехи и бельо на шафнерката. При друг случай, двамата със същия кондуктор, напуснали влака, който обслужват, скачайки в движение от него. Някак си разбрали, че ги очаква проверка за алкохол. Влака возел международни пътници, престояли цял час в следващата гара докато отново тръгне влака. Разминало им се на „героите” с обещанието, че повече няма да правят така, че ще се разформирова бригадата им и двамата няма да пътуват в международния график. В крайна сметка всичко останало по старо му.

Не минало кой знае колко време и отново по сигнал, за употреба на алкохол, тричленна комисия очаквала Божидар на перона на централна гара. инж. Костадинов отнесъл юмрук в лицето, а Струпчански изчезнал пред погледите на слисаната комисия. В нарядната книга, комисията написала, че началник влака не се е явил при дежурния инструктор за да предаде влаковите документи и остави служебния мобилен телефон, както и да напише задължителния анализ.

От месеци, Песа /това му е прякора /, е в продължителен отпуск по болест и не е получил „наградата” си, за личните му постижения.

Тези неща ме възмутиха, започнах и аз да си задавам въпроси. Какво трябва да направят тези служители, за да се освободи веднъж за винаги БДЖ от тях?

Как  инспекторите констатиращите нарушенията поемат пътя към Бюрата по труда, спътничката ми ще продава, Господ знае колко дълго време, билети, а на работа остават те, Атанасов, Красински, Струпчански и още и още като тях?!

Навярно, не това е целта на РЕФОРМАТА!

Трендафилка Гаврилова 



Гласувай:
1



1. анонимен - Ако не се направи проверка и исти...
15.06.2012 00:21
Ако не се направи проверка и истината да излезе на яве, то реформата няма да има желания ефект, меко казано!!!!!!!
цитирай
2. анонимен - Много ясно
15.06.2012 01:03
Много ясно, ще се оставят на работа тезим които волно или неволно набързо ще досъсипят железницата.
цитирай
3. анонимен - Запознат
15.06.2012 01:20
Спомням си случая с международния влак, това се случи в гара Пловдив. Пътниците се обадили на полицията че бригадата е пияна и са подложени на тормоз, (по думите на пътниците) за което градската полиция се е задвижила и са извикали и инспектори от БДЖ , от ''ЖА''. Та позволих си да пиша защото в последствие се оказа че бригадата я нямало на влака, и след като ги издирили по служебнипя телефон, се появили на гара Пловдив, ( по думите на проверяващите) с черен микробус, докарани от руса мадама, като заявили че са в почивка и се разкарвали. По късно се понесе мълвата че са били предупредени, но не от превозняци. Тук ме боли едно, получих множество въпроси от колегите си: трябва ли и ние да се напиваме и да правим безобразия и да ни се разминава; казах не, не бива да се разсъжддава така. Само че те ми споделиха че въпросната бригада в същия ден като се прибрала заявила пред колегите си че няма да ги уволнят защото имали " човек в министерството''. Бригадата е от превозна служба София. Чесно казано не вярвах да им се размине, защото случая беше брутален, (завардени всички врати на влака, от двете страни с полицаи и бригада йок). Изкоментирах го този случай защото бях запознат с него, оперативно.
цитирай
4. анонимен - Срам, резил и ... липса на обективна самооценка
15.06.2012 08:29
От прочита на полуграмотната статия вероятно очаквате да подкрепя "изстрадалата" кондукторка - боже, как може такава "несправедливост"?! Та женицата е имала САМО три наказания заради нарушаване правилата за БЕЗОПАСНОСТ?! И се е държала добре с пътниците (вероятно е бонус към тях, според нея, а не задължение!)... А колегите й: кой пиян, кой залян, кой крадлив, кой еблив ...
Резил, резил, резил!!!
цитирай
5. анонимен - В "Спални вагони" зн...
15.06.2012 08:40
В "Спални вагони" знаят, че има още една потърпевша шафнерка!!! Младо момиче, семейно и с невръстни дечица! Жертва на същите двама "герои"
цитирай
6. анонимен - Съпругът на това момиче от Спални ...
15.06.2012 11:03
Съпругът на това момиче от Спални вагони може ли да си купи пистолет?
цитирай
7. анонимен - от Христо Сановски
15.06.2012 13:48
Какво да кажа?! Вчера, когато мой познат ми телефонира за да разкаже за писмото, аз не се впечатлих и не проявих любопитство. Сега вече няма как, то е пред очите ми и ... волно или неволно аз също съм един от тези в разказа! Дааа, така е! За посочените нарушения на Атанасов и Красински аз съставих Докладите. Подробности за самата проверка няма да изнасям, тъй като предполагам след това писмо ще има ново разследване. Да, пътник собственоръчно попълни декларация с личните си данни и адрес, в която потвърди за взетите два лева. Тя бе приложена към Доклада! Няколко дни по-късно, в подлеза на Централна гара ни срещна Георги Борисов /работещ в ДП "НК ЖИ", един от ъглите на триъгълника Ал.Красински, В.Николова, Г. Борисов/, попита кой може да спре доклада. Аз не казах нищо, но Г. Борисов тръгвайки каза: "Има хора и над Снежина Иванова"!
Това ме накара по-късно да се поинтересувам какви обяснения са написали Валя и Красински. Смех! Те не казват и думичка касаеща безобразието им, а твърдят и двамата, че видители Сановски се държал арогантно. Седмици по-късно срещу двамата имаше жалба от пътник, който заради "професионализма" на двамцата бе останал на гара Дъбово /момчето е трябвало да направи връзка за Трявна /. Негови близки от Казанлък го взимат от Дъбово с кола, а на следващия ден момчето с автобус пътува до Трявна. В обясненията по случая двамата заявяват, че ако бъдат представени билетите за автобуса ще възстановят сумата. По-фрапиращото бе, че към обясненията им бе приложена справка и мнение за не налагане на наказание от Г. Кочев. В справката пишеше ясно и недвусмислено, че те нямат действащи наказания! Оказва се, че наистина има хора над Сн. Иванова!
цитирай
8. анонимен - Янче до кога ще мълчиш
23.06.2012 15:04
Янче до кога ще мълчиш
цитирай
9. анонимен - Хора без работа и хора без акъл.
24.06.2012 23:58
Хора защо не се погледнете а се занимавате с недоразбрани истории. Тези двамата сладури наистина имаше период в който порядъчно пийнали се държаха лошо и скачаха да се опитват да опипват всичко живо дето е ЖЕНА, но само до толкова. Да и на мен скачаха НО, КАТО СКРЪЦНАХ СЪС ЗЪБИ, ЧЕ АКО Е ШЕГА ДОТУК и се изпариха.....така се случи два пъти. Безпокоили са и две мои колежки но НЯМА НИЩО ТАКОВА КАТО ИЗНАСИЛВАНЕ или ПОЛУИЗНАСИЛВАНЕ. Не се занимавайте с глупости! Не се и опитвайте да изкарвате лошо име на нормални и скромни жени работещи в "Спални вагони". Венцислава Митева - кондуктор "Спални и кушет вагони"
П.П. "ЖЕНА" - това е човека заслужаваш преклонение и уважение, това са Вашите майки, сестри и съпруги. НЕ СМЕЙТЕ да ПЕТНИТЕ.
цитирай
10. анонимен - Работя в Глобул и имахме колега, ...
26.06.2012 00:35
Работя в Глобул и имахме колега, който опипа наша колежка. Казвам имахме, защото след този случах колегата го уволниха за сексуален тормоз на работното място.
цитирай
11. анонимен - за упадъка при новоназначаваните в бдж
27.06.2012 01:40
маре одъртела си и не ставаш за нищо продавай си билети и си траи
цитирай
12. анонимен - RAM
29.06.2012 11:15
Човек се хваща на работа в такова предприятие, само за да краде. Не мога да си представя кой би се съгласил да се набута там за едната гола заплата от 500 лева и железничарска униформа.

Един пример: по закон непосредствените членове на семейството на един железничар имат право на безплатна карта за цялата ЖП мрежа. В момента има издадени ... 400 ХИЛЯДИ такива карти.

Всеки десети трудоспособен българин е съпруг/съпруга или дете на работещ в БДЖ.
Да ги закриват и всички на улицата!
цитирай
13. анонимен - А дали тези дето казват, че са спрели ...
30.06.2012 00:10
А дали тези дето казват, че са спрели източването на железниците, тези какви бяха, Владимиров и Недев, знаят следното?!
Боби Песа и още двама трима, май правиха ремонта в Драгоман след като ги бяха кръстили "СКАЧАЧИТЕ"/ повестката при която скочиха от влака /?! С паричките отпуснати за ремонта май се спретна банкетче? Май, а?! Това ще се провери ли?
Как да се накажат, толкова отзивчиви Тимуровци?
цитирай
14. анонимен - Георги
01.07.2012 19:56
Стига сте плюли срещу Боби, не може да му направите нищо. Бяхме с Веско, когато Боби каза: Не се е родил човека, който ще ме уволни! Снежина може само да изпълнява и да козирува на Боби.
цитирай
15. анонимен - карти за пътуване
30.07.2012 10:38
колко красива гледка: Колега, ел. механик пътува от нощна повреда,за която няма да му платят нощен труд / от 22,00 до 06,00 не е дежурен, за да се избегнат точно тези "извънредни разходи към заплатите/. Човекът решил, че е рисково да остави разпломбирани таблата или там, каквото аз не разбирам и с приятел в тази посока се натоварил и си свършил работата по осигурителната инсталация. Сутринта /на връщане/ не си купил билетче и какво става: - Г-н КОНДУКТОРА, с когото са се засичали гоооодииини по маршрута и са на "здравей колега", въпреки че механика е с 31 год стаж в БДЖ и с образование по- високо от това на много в управата ИЗКРЕЩЯВА "карти и билети за проверка"
Първия пътник подава левче- тарифата за маршрута, по който пътува. Втория подава билет, който Г-Н КОНДУКТОРА пробива с химикала без да прочете и този Г-Н КОНДУКТОР застава пред колегата и... " ти чули-карти и билети за проверка!!!
ААА картата ти я прибраха вчера, а не знаеш къде са гишетата за билетите!?! Омръзна ми от нередовни днеска" Колегата го погледна в очите, в ръцете, в чантата / да Ви кажа за мене това беше страшно дългооо време/, остави 2 лева на поставката при прозореца гушна си раничката с отверките ... , затвори очи и не проговори. На първата гара слезе, а не бях разбрал къде трябваше да слезе. Г-Н Кондуктора не посмя да вземе парите, плъзна обувките за кръгоом и изпуфтя на някъде си. След 45 минути слязох треперещ, а 2-та лева останаха на плота като висяш проблем. Още два лева, още две минути в тишината, в пространството, в бездънната яма на беззаконието.
И един обиден съвестен колега, на който не се знае кога ще му прекипи или който ще спре да мисли за повреди през неработно време, а ще търси начин как да чукне двата лева! ...
...!!!...???...
цитирай
16. анонимен - Колега
31.07.2012 17:54
Колеги,до кога ще търпим недоразумения като Боби Песа?
цитирай
Търсене