Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
15.12.2011 11:28 - Писмо на унизен пътник чака шест месеца отговор на БДЖ
Автор: rail Категория: Други   
Прочетен: 5342 Коментари: 0 Гласове:
3

Последна промяна: 15.12.2011 11:41

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg
Представяме ви писмо на Димитър Стоянов, получено на имейл адреса на Блогът за железници (rail.blog@abv.bg).

Здравейте,
Пише Ви Димитър Стоянов, консултирахте ме онзи ден във фейсбук и преди това лятото. Изпращам Ви:
- моето писмо до БДЖ, което препратих два пъти и отговор така и не последва
- моето писмо до комисията "Europe direct" и техния отговор;
- снимка на билета от деня на пътуването - 11.07.2011г.

Надявам се да е достатъчно, но само с това разполагам, цялата кореспонденция е запазена на електронната ми поща, както и самият билет.

Писмо до БДЖ:
Добър ден!
Пише Ви Димитър Стоянов, студент в Юридически факултет на "СУ Св. Климент Охридски".
Обръщам се към Вас по следния случай:
На 11.07.2011г. Аз и приятелката ми си тръгваме от София с влака за Бургас от 16:05ч, съответно тя за Казанлък, а аз за Трявна. На касата ми казаха, че връзката Дъбово - Трявна се осъществява с автобус. Влакът закъсня и замина от ЦГ в 16:31ч. Някъде преди Казанлък (около 20:20ч.) една дама с табелка и сива униформа, която вървеше с кондуктора и обикаляше и броеше пътниците, влезе в купето ми и ме попита за къде пътувам. Аз ѝ отговорих за Трявна. Тя направи физиономия и ми каза следното: "Значи, слушай ме внимателно! Понеже си ЕДИНСТВЕН за Балкана, автобусите на Дъбово НЯМА ДА ТЕ ЧАКАТ, т.к. и влакът закъснява вече с час! Слизаш и чакаш следващият, който е след 2 часа, времето е хубаво!" Преглътнах го и слязох на Дъбово, макар и да не бях сам, а да имаше още едно момче. Дежурният служител там, обаче, ми казва, че следващият автобус не е след 2 часа, а в 02:00ч. през нощта! Това означаваше, че аз трябваше да чакам 5 часа докато евентуално дойде автобус за 02ч.
Слава Богу мои роднини ме прибраха в Казанлък, където нощувах, а на следващия ден се прибрах на обяд с автобус Казанлък - Габрово и после Габрово - Трявна, което подчертавам беше ДОПЪЛНИТЕЛЕН РАЗХОД ЗА МЕН! Изгубих цял един ден, понеже бях ЕДИНСТВЕН, който пътува през Балкана и когото автобусите НЯМА да чакат и поради закъснението на влака!
Искам да подчертая, че считам случая за изключително унизителен, чувствам се ощетен от финансова гледна точка и загуба на ценно време. Аз съм студент - магистрант с академични постижения и амбиции в един от най-престижните университети в България и осъждам случката и отношението към мен като подигравателно! Готов съм да дам широка публичност на случая и да го отнеса на по-високи инстанции в случай, че не бъда ощетен и не получа извинение.
Благодаря Ви предварително за вниманието и вярвам, че подобни неправомерни практики няма да зачестяват!
Желая Ви приятен ден! :)
DIMITAR STOYANOV

Писмо до комисията по транспорта – Europedirect и техния отговор (местата са разменени, защото съм ги копирал направо от пощата ми):

Отговор:
Уважаеми Г-н Стоянов,

Благодарим Ви за съобщението.
По силата на регламент на ЕС относно правата и задълженията на пътниците, използващи железопътен транспорт (Регламент1371/2007), когато се предвижда забавяне от най-малко 60 минути, имате право незабавно на избор между:
• Възстановяване на пълната стойност на билета или на част от него за неосъщественото пътуване, ако пътуването е вечененужно от гледна тояка на първоначалния план за пътуване на пътника. Освен това, в този случай, пътника има право набезплатно връщане до първоначалната отправна точка при първа възможност.
• Продължаване или пренасочване, при сравними транспортни условия, до крайното местозначение при първа възможност илина по-късна удобна за пътника дата.
В случай на забавяне с повече от 60 минути, което води до пропускане на връзка или отмяна на услугата, пътниците имат правона:
• Безплатна храна и напитки в зависимост от времето на чакане
• Железопътната компания трябва да предложи безплатно хотел или друг вид настаняване, както и транспорт между гарата имястото на настаняване, в случаите, в които се налага една или повече нощувки.
• Ако влакът е блокиран на релсовия път, железопътната компания трябва да организира транспорт от влака до гарата, доалтернативна отправна точка или до крайното местозначение на превозната услуга, където и когато това е възможно.
• Ако услугата на железопътен превоз не може да бъде продължена, железопътния превозвач трябва да организира възможнонай-бързо алтернативен транспорт за пътниците.
Пътниците, претърпели закъснение на първоначалната услуга или поради промяна на маршрута, за което не е предвиденовъзстановяване на билета, могат да поискат обезщетение, което трябва да се плати в срок от един месец и се изчислява кактоследва:
• 25% от цената на билета за закъснение от 60 до 119 минути;
• 50% от цената на билета за закъснение от 120 минути или повече.
Въпреки това, пътниците нямат право на обезщетение при определени условия, ако например отменянето на влака, закъснението или изпускането на връзката са причинени от обстоятелства, които превозвачът не е могъл да избегне, въпреки предприетите мерки, налагащи се в конкретния случай.
Каним Ви да консултирате Регламент 1371/2007 в раздела "законодателство" на интернет страницата на Генерална дирекция (ГД) "Мобилност и транспорт" на Европейската комисия на адрес:
http://ec.europa.eu/transport/passengers/rail/rail_en.htm
Освен това, моля, обърнете внимание, че регламентът е предмет на национални изключения, които могат да варират в отделните страни. Може да намерите националните изключения на следния уебсайт:
http://ec.europa.eu/transport/passengers/rail/national_exemptions_en.htm
Моля, кликнете върху "Обобщителна таблица - Информация за националните изключения (положение от 1ви януари 2011 г.)"
Ако сте засегнати от закъснение, първо трябва да подадете жалба до железопътната компания или до управителя на гарата. Ако железопътна компания все още не е изпълнила задълженията си може да подаде жалба до националния орган за прилагане (NEB) в държавата-членка, където инцидентът е станал. Това са органи, определени от националните власти да гарантират изпълнението и прилагането на Регламент на тяхна територия и са компетентни да разгледат жалбите, свързани с инциденти, станали там.
Изпълнителна агенция "Железопътна
администрация"
(RailwayAdministration
Executive Agency)
Tel. : +359 2 9 409 428
+359 2 9 409 506
www.iaja.government.bg
Надяваме се, че информацията Ви е била полезна и оставаме на разположение ако имате допълнителни въпроси за ЕС.
С уважение,
Информационен център EUROPEDIRECT
http://europa.eu - прекият път към ЕС!
Отказ от отговорност
Моля, обърнете внимание: Ще се опитаме да осигурим желаната от Вас информация или да бъдете насочен към съответен източник. Независимо от това не можем да правим коментар върху специфични въпроси относно политиката на ЕС, а предоставената от EUROPE DIRECT информация не може да се счита за юридически обвързваща.
--------------------------------------------------
Date: Wednesday, 13/07/2011 10:33:15
From: "Димитър Стоянов"
Subject: [Case_ID: 394827 / 9897397] Delay, missed connections, cancellations
--------------------------------------------------
Писмо до комисията:

Уважаема комисия!Пише Ви Димитър Стоянов, студент в Юридически факултет на "СУ Св. Климент Охридски" Обръщам се към Вас по следния случай:
На 11.07.2011г. Аз и приятелката ми си тръгваме от София с влака за Бургас от 16:05ч, съответно тя за Казанлък, а аз за Трявна. На касата ми казаха, че връзката Дъбово - Трявна се осъществява с автобус. Влакът закъсня и замина от ЦГ в 16:31ч. Някъде преди Казанлък (около 20:20ч.) една дама, която не беше кондуктор, а обикаляше и броеше пътниците, влезе в купето ми и ме попита за къде пътувам. Аз ѝ отговорих за Трявна. Тя направи физиономия и ми каза следното: "Значи, слушай ме внимателно! Понеже си ЕДИНСТВЕН за Балкана, автобусите на Дъбово НЯМА ДА ТЕ ЧАКАТ,т.к. и влакът закъснява вече с час! Слизаш и чакаш следващият, който е след 2 часа, времето е хубаво!" Преглътнах го и слязох на Дъбово, макар и да не бях сам, а да имаше още едно момче. Дежурният служител там, обаче, ми казва, че следващият автобус не е след 2 часа, а в 02:00ч. през нощта! Това означаваше, че аз трябваше да чакам 5 часа докато евентуално дойде автобус за 02ч.
Слава Богу мои роднини ме прибраха в Казанлък, където нощувах, а на следващия ден се прибрах на обяд с автобус Казанлък - Габрово и после Габрово - Трявна, което подчертавам беше ДОПЪЛНИТЕЛЕН РАЗХОД ЗА МЕН! Изгубих цял един ден, понеже бях ЕДИНСТВЕН, който пътува през Балкана и когото автобусите НЯМА да чакат и поради закъснението на влака!
В заключение ще подчертая, че считам случая за изключително унизителен, чувствам се ощетен от финансова гледна точка и загуба на ценно време. Аз съм студент - магистрант с академични постижения и амбиции в един от най-престижните университети в България и осъждам случката и отношението към мен като подигравателно!
Благодаря Ви предварително за вниманието и вярвам, че подобни неправомерни практики няма да зачестяват!

image


Тагове:   оплакване,   жалба,   БДЖ,   пътници,


Гласувай:
3



Няма коментари
Търсене