Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
12.12.2011 13:38 - Отговор на отвореното писмо до Изпълнителна агенция "Железопътна администрация"
Автор: rail Категория: Други   
Прочетен: 6071 Коментари: 4 Гласове:
1

Последна промяна: 12.12.2011 22:10

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg
Представяме ви отговор на отвореното писмо на Варужан Апелян, получено на имейл адреса на Блогът за железници (rail.blog@abv.bg).

Отговор на отвореното писмо до Изпълнителна агенция "Железопътна администрация"


На 24.11.2011 г, минути след като Агенция "Фокус" публикува информация за случаи на нарушение на безопасността по време на старта на железопътната стачка, изпратих отворено писмо със следното съдържание до Директора на Изпълнителна агенция "Железопътна администрация", с цел бърза превенция на риска от произшествия:

ОТВОРЕНО ПИСМО
До
Директора на Изпълнителна агенция "Железопътна администрация"

Уважаеми г-н Василев,

В качеството Ви на директор на независим национален орган по безопасността, съгласно Директива на ЕС 2004/49 транспонирана в национална Наредба №49, желая да Ви уведомя за нарушения на безопасността на влаковото движение през днешния ден. Свидетелствата са публикувани в медиите може да ги прочетете на този линк: http://www.focus-news.net/?id=n1593700, както следва:

1. Влак 3620 се движи по подаден сигнал за заминаване от началника на влака, при условие, че влаковите кондуктори от бригадата са обявили, че стачкуват и не са подали сигнал за готовност на началника на влака.

2. На гара Костенец началник-влакът на влак 1620 е заявил, че стачкува, но машинистът на влака е потеглил, без да му е подаден сигнал „готово” от началника на влака.

3. Директорът на НКЖИ Милчо Ламбрев е разпоредил в Горна Оряховица стачкуващият ел. диспечер да бъде заменен с друг служител, без необходимата квалификация и правомощия по организация на движението. Стачкуващият служител остро се е възпротивил, че тези действия застрашават живота и сигурността на пътниците, което е принудило директора да отмени своята заповед.

Очакваме, Вашето становище и намеса по горните случаи на нарушение на безопасноста на движението на влаковете!

С уважение,
Варужан Апелян
Railway Transport Friends Association
European Passingers" Federation



Отново желая да подчертая, че поводът бе прессъобщението на Обединения стачен комитет на КНСБ и КТ "Подкрепа" публикувано на страницата на Агенция "Фокус":

Нарушават се правила за безопасност на движението като се подменя стачкуващ персонал с друг, според синдикатите
24 ноември 2011 | 12:00 | Агенция "Фокус"

София.Нито един влак не тръгна от Централна гара София от началото на стачката. От 78 влака, които са били в движение преди 8.00 ч., са спрели 74.
От 123 влака по разписание в цялата страна към 10.30 ч., които е трябвало да тръгнат или са били в движение от преди началото на стачката, са спрели 110.
Това сочи информацията на Обединения стачен комитет на КНСБ и КТ "Подкрепа".
Според синдикатите - работодателите са подложили на "безпрецедентен натиск" стачниците на много места в страната.
Във Варна в противоречие на закона бе приложен локаут, като 6 превозни бригади бяха подменени с резервни – действие, което законът забранява. Целият ръководен и среден апарат на НКЖИ бе изпратен в гарите, където хората са обявили, че ще стачкуват. Началник-гарите са поели функциите на първо лице Ръководител движение, което също е локаут.
Нарушават се нормативните актове на БДЖ, както и правилата за безопасност на движение, като например - влакът „Чайка експрес” от Бургас за София се движи от началника на влака, въпреки че бригадата кондуктори са обявили, че стачкуват и не са подали сигнал „готово”.
В драстично противоречие с правилата за безопасност на движението директорът на НКЖИ Милчо Ламбрев е разпоредил в Горна Оряховица стачкуващият ел. диспечер да бъде заменен с друг служител, без необходимата квалификация и правомощия по организация на движението. Стачкуващият служител остро се е възпротивил, че тези действия застрашават живота и сигурността на пътниците, което е принудило директора да отмени своята заповед.
В Плевен също е приложен локаут като стачкуващите ръководители движение първо лице са заменени с други.
Същият натиск и закононарушения са приложени и в Пловдив, като е иззета инструктажната книга на стачкуващия дежурен инструктор и е направен опит да бъде заменен от друг служител. Опитът е бил неуспешен, тъй като и другият служител е отказал и е заявил, че стачкува. В Пловдив има и други случаи на локаут, за което регионалният железничарски синдикат е внесъл искове в съда.
На гара Костенец началник-влакът на експреса Пловдив - Враца е заявил, че стачкува, но машинистът е потеглил, въпреки че не му е подаден сигнал „готово”, което е недопустимо и незаконосъобразно.
В цялата страна са изпратени заплашителни писма с обратни разписки до членове на стачните комитети, в които се твърди, че стачката е „незаконна” и има заплахи за дисциплинарно уволнение - обявиха синдикатите.
Пътниците в международния влак за Истанбул, на които стачниците с чаша чай са се извинили за причиненото неудобство, са ги подкрепили до един.



На 09.12.2011 г. получих отговор на отвореното ни писмо до Изпълнителна агенция "Железопътна администрация":
image

Като член на независима организация защитаваща обществения интерес в областта на железопътния транспорт желая да споделя с читателите изводите, до които стигам, четейки отговора на нашето писмо.

Ясно и недвусмислено разбираме, че вл. 3620 се движил през целия си маршрут при спазване на правилата за безопасност, от което следва, че информацията подадена от обединения стачен комитет е невярна.

Ясно и недвусмислено разбираме, че вл. 1620 е преминал без спиране през гара Костенец. В късния следобед на 24.11.2011 проведох телефонен разговор с машиниста на влака на телефон 0885 535 ***, който каза, че влакът не е спирал на гара Костенец. От страна на машиниста, беше обещано да получим имейл с описание на случилото се, за да го представим на обществото с цел пълна прозрачност, но до сега не сме получили този имейл.

Ясно и недвусмислено виждаме, че по точка 3 не е отговорено.

Като заключение на написаното, призовавам Обединения стачен комитет на КНСБ и КТ "Подкрепа" публично да се извини на българското общество за подаване на невярна информация в медиите.

При несъгласие на стачния комитет с по-горното писмо на ИА ЖА, предлагам да се осъществи прозрачна дискусия в присъствието на представители от ИА ЖА, стачния комитет и нашата асоциация, като независими граждански наблюдатели.

Като обществено ангажирана асоциация, поемаме ангажимента да предоставим на българското общество видеозапис от дискусията, както и да покрием всички разходи на участниците. Моля, несъгласните с моят коментар да споделят виждания на railfriends@abv.bg и да заповядат на дискусията.

С уважение,
Варужан Апелян
Асоциация «Приятели на железопътния транспорт»



Гласувай:
1



1. анонимен - Пълен батак!
12.12.2011 15:55
С един приятел се шегуваме, че дори някой да реши да скочи пред влака, за да тури край на живота си - това няма как да стане, щото не е сигурно, че влак ще мине скоро...
цитирай
2. анонимен - tova za men e neseriozno
12.12.2011 19:49
щом от ИА "ЖА" казват че всичко е наред значи е така :) за 1620 не мога да говоря но за 3620 със сигурност мога да кажа че не е имало нарушения защото съм говорил с превозната бригада.Но не това е важно.Лошото е че синдикатите превърнаха и стачката и железницата в цирк.Тези пиявици които живеят на наш гръб .....няма значение....дано само всичко да свърши по бързо независимо как.Ако ще ликвидират железницата да го правят,ако ще я оправят пак да го правят по-бързо а не само да правят и пътници и работници на маймуни
цитирай
3. анонимен - Подкрепям предложението за среща и ...
13.12.2011 12:08
Подкрепям предложението за среща и установяване на Истината. Гражданският контрол трябва да е навсякъде не само в БДЖ и НК ЖИ. Изминаха 22 години от демократичните промени а все още ни е страх да изкажем на високо и отговорно гражданската си позиция. Щом в срещите ми с пътниците те се осмеляват да ми подават сигнали за недобросъвестно изпълнени служебни задължения, надежда има. Има я искрата! Трябва да се покаже на Обществото, че наистина то може да осъществява Граждански контрол, да се види, че резултатите от този контрол са взаимно изгодни. Да се заличи страха! Когато ми се подават "сигнали" за калпава работа, аз питам: - " Седнахте ли да го напишете и изпратите до "Ив. Вазов"". Отговора ме е изумявал: - "Аа, Аз не искам да сторя лошо на този работник"!? Мисля, че така се става съучастник в самото деяние. Ако гражданите са по-взискателни при обслужването им, работата на хората ангажирани с тяхното обслужване ще е различна от тази днес. Тази нощ бях на проверка в Русе. Билетната и информаторката се държаха любезно с пътниците, но клиентите не знаеха с кой контактуват /нямаше ги задължителните визитки/. След направената забележка те си поставиха визитките. Ще кажете: - Ее, и с какво се промени тяхната работа? Промени се с това, че хората вече знаеха с кого си говорят и на кого да благодарят за човешкото отношение. Гражданския контрол ще помогне на персонала да повиши не само отношението си но и професионализма да се издигне на по-високо ниво. "Стандартите", с които всички са запознати са основата върху, която трябва да се надгражда. Ние самите познаваме свои колеги с не дотам качествено поведение, аз лично приятелски съм искал от тях да се поправят. И това не ги е обиждало по никакъв начин. Граждански контрол трябва да има и колкото по-бъзо се случи, толкова по-добре. Обществото ще ни съдейства да повишим безплатно качеството си на работа. Това ще е крачка към една Нова и съвременна Железопътна Компания.
цитирай
4. анонимен - Моля за извинение!
14.12.2011 13:25
Казвам се Христо Сановски. Работя като Инспектор, влакова контрола. В бързината пропуснах да напиша името си, коментара под №3 е мой. Още веднъж се извинявам за пропуска си. Благодаря ви.
цитирай
Търсене