Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
28.11.2011 08:03 - Кой ще кара влака? Борисов "реже" работници!
Автор: rail Категория: Други   
Прочетен: 2253 Коментари: 0 Гласове:
4


Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg
Представяме ви писмо на Христо Гешов, получено на имейл адреса на Блогът за железници (rail.blog@abv.bg).

Здравейте приятели,
мина се не мина много време и ето, че отново се заговори за съкращения в българската железница. Оказа се, че Борисов реже не само ленички, но и заплати.

Преди време аз защитавах идеята за реформа в БДЖ, реформа подобна на тази, която се случва в момента, но.... с малки изключения. Г-н Премиер поласкан съм, че все пак сте се вслушал в думите ми, но уви не сте разбрал замисъла.

Нека припомня на всички читатели последните факти от последните години за държавната институция : Няколко горящи влака, за съжаление един от тях  взе и своите жертви, залят влак с киселина, катастрофа на влакове, а след това на първа страница на всички вестници и медии се появи следното заглавие : Московски : Откраднати са над 1000 вагона от БДЖ. Според него БДЖ  не струва повече от 800 млн. лв. "БДЖ съществува благодарение на държавна субсидия. Тя покрива разходите на пенсионери, войници, социално слаби хора и деца." - в допълнение заяви транспортният министър пред екип на нова телевизия. Според Московки липсващите 1 000 вагона са изчезнали през последните 5 - 6 години.

След всички тези наболели проблеми на железното возило се заговори и за вдигане цената на билета и съкращения. Днес в държавната институция работят 28 000 човека, а до края на реформата, а именно 2014 година бройката трябва да е намалена двойно - призна транспортният министър в студиото на "Тази сутрин" по БТВ. Транспортният министър побърза да се похвали, че се очакват близо 1 млрд. лева субсидия, която ще се използва за "смяна на линии, механизация, автоматични стрелки и прочие."

На 24. 11. 2011 година от 08:00 до 16:00 часа ще се проведе национален протест, който се обявява против съкращаването на работници. Фатален ден за железницата, но дали това е краят и кой ще кара влака на 24? Това се питаме сега ?

Друг въпрос, който напира в мен и който зададох преди време на Премиера Борисов : Защо политика на всяко едно правителство е съкращаването на работници, а не администрация и нима администрацията върши работата на един обикновен работник ? Въпрос, който и до днес остана без отговор.

Преди 2 години и половина, почти 3, България избра, България гласува и тази година го направи пак. Ние избрахме безхаберното строене на магистрали и метро, безхаберното отношение към държавните институции от страна на държавата, наглото държание на българските управници и алчността им, раздуване на администрация, назначаване на безброй секретарки и заместници и съкращаване на хората работещи с ръцете си, хора които хранят децата си жертвайки живота си по старите инсталации и локомотиви на иначе новата ни почти реформирана държава.

Днес, отворих вестника, надявайки се да прочета нещо хубаво, нещо, което ще ме зарадва и ще знам, че онези фусти отишли да покажат новите си рокли на заместник-шефовете на БДЖ и харчещи държавните пари за ресторанти и нови костюми ще бъдат съкратени, ще бъдат уволени онези надути и нелюбезни секретарки и заместнички на заместници на заместник шеф на шефа, ох оплетох се, извинете ме, но администрацията в БДЖ и не само е толкова оплитаща се, че..., но по темата, какво прочетох : Бойко Борисов : "От стачките няма да има никаква полза" - категоричен с усмивка заяви българският избранник.

Да, може би е прав, кой ще се съгласи да стачкува, когато от горе някой му съобщава, че не се ли яви на работа ще бъде дисциплинарно уволнен и ще бъде лишен от последните си стотинки. Че ние сами видяхме до какво насилие се стигна по време на самите избори, няма да се учудя ако до такова се стигне преди или по време на самата стачка - Бойковата държавна сигурност се завърна. И после има демокрация и после има свобода на слово, къде са г-н Премиер, когато вие с тези си думи не се вслушвате в гласа на избирателите си и направо предвещавате загубата им. При вас всичко ви се дава отгоре - видимо, вие получавате от висшите сили нареждания а вие ги давате тук на земята, други под вас казват на други под тях и така става една огроооомна верига, без край.

Иначе за самата реформа, да, реформа трябва да има, време е БДЖ да започне да печели, а не да се издържа от пари от държавата или Европа, както се правеше вече доста години насам. Не съм съгласен обаче, че точно това предприятие е фалирало, напротив, за мен то е печелившо, първо доказателство аз не видях един от шефовете на железницата, дори началник гара и т.н. да е слаб, все охранени бе, ислъсканите обувки все едно отиват на манифестация.

Второ, колко години БДЖ получава заеми и субсидии, които не се връщат на никои, опрощават се и така до безкрай, заплати за богатите има, а за бедните.... ваучери за храна на стойност 60 лева, да замажем очите, а пари... няма. Правилно е казал народа : " Пари при пари отиват " . 

Според мен реформата, която трябва да се извърши е съкращаването до минимум на административния персонал, подмяна на линии, сливане на двете държавни предприятия в едно ( БДЖ и НКЖИ ), осветление и поставяне на видеонаблюдение в близост до тунели, гари и спирки. На мястото на малки кантони, които спускат бариера, да бъде подменена с европейска апаратура, подмяна на локомотиви и вагони, които гарантират спокойствие и сигурно пътуване на пътниците. Да съгласен съм с покачването цената на билетите, но покачване можем да говорим, когато става на въпрос за нови и чисти локомотиви и вагони, за любезен, очтив и спретнат персонал, удобства,  за които си струва да си платиш.

Не мога да се начудя, защо БДЖ се задължаа да плаща на НКЖИ наем за използването на железопътните линии, в момента БДЖ пълни гушите едва ли не на НКЖИ, а те са едно, но... неофициално. Друго, което ме притеснява е, как може през 90 - те години в държавната институция да работят 90 000 човека, а сега 28 000 ще бъдат намалени на половина, защото са много.

Аз имам едно предчувствие, защо Премиера Борисов прави нови магистрали и инвестира главно в пътища, с цел процъфтяването на автобусната индустрия и фалит на държавната такава. Сиреч държавата копае гроба на собственото си предприятие, от което уви може да печели, но не знае как, заради некомпетентсност и дава път на частни концесионери да печелят на гърба на държавата. Друга причина е, за да не друса и не троши лъскавите коли на Цецка, Цветанов, Борисов и СИЕ....те във влак не са се качвали може би.... от... абе никога. И сега, след като железничарите бъдат съкратени обикновенните хорица ще ядът хляб и пият водица ( ако не са я спрели ) а Борисов ще похапва кюфтета и свински пържоли на вилата си с приятели и колеги.

Драги железничари, желая ви успех, дано постигнете това, което заслужавате, а именно работата,  с която сте свикнали, работата която изхранва семействата ви, по - добри условия на труд и оценяване на труда ви. Ох, чудя се дали го казвам с ирония или надсмешка, но виждам в монитора на лаптопа си сълзи в очите си за случващото се в държавицата ни, държавица да, не знам защо, но си мисля, че срещу "лисица" " заек " не скача, държавата е изцяло тяхна и се съмнявам изхода от тази стачка да е в ущърб на управниците ни. Всичко е или пари или много пари.

И ако тези редове ги чете някои господа или госпожи от транспортно министерство бих желал да го предаде на господина, който заличава животи с лека ръка. Иска и да го попитате, защо когато откри, че липсват 1 000 вагона не ги намери и не ги върна, че ние в това отношение имаме 6, Цветанов е като Шерлок Холмс, намира всичко, дори игла в купа сено ще намери, не искахте, да ги намерите, защото и вие като и старите и като по старите сте правили същите тези продажби и кражби, просто прехвърлихте вината на друг, но то във вашата партия това е закон, АЗ НЕ СЪМ ,щЕ МУ СЕ СКАРАМ, ТОЙ щЕ БЪДЕ САНКЦИОНИРАН,  но всъщност до санкции никога не се стигна, пример депутатите със скъпи телефони, подслушаните разговори на Премиера, аферите му с Мишо Бирата и много други. 

И да си дойдем на думата за липсващите вагони, ако те са изчезвали през изминалите 5 - 6 години, то демек продължават да изчезват и по време на вашето управление. Съкращение на администрация и подмяна на управници от най-високо ниво в БДЖ и НКЖИ. Аз съм за тази промяна, а вие сте за продажба на държавно предприятие и ЗА неговото разграбване и водене до фалит !



Тагове:   БДЖ,   нк жи,


Гласувай:
4
0



Няма коментари
Търсене