Постинг
23.11.2011 21:55 -
Димитровград - Пловдив за 3,5 часа при сковаващ студ !
Автор: rail
Категория: Други
Прочетен: 3261 Коментари: 2 Гласове:
Последна промяна: 23.11.2011 22:12
Прочетен: 3261 Коментари: 2 Гласове:
2
Последна промяна: 23.11.2011 22:12
Представяме ви репортаж на Александър Ковачев, който беше изпратен на адреса на Блогът за железници (rail.blog@abv.bg).
Здравейте ! Казвам се Александър Ковачев и искам да разкажа за злощастното си пътуване от Димитровград към Пловдив по най-новата ни жп линия.Така, днес сутринта реших за сефте да пътувам по новата линия от Димитровград за Пловдив, открита едва преди 2 седмици. За целта на това пътуване избрах влак 10142, защото е с вагони и също така има удобна връзка от Стара Загора.
В 7.05 часа точно по разписание на гара Димитровград пристигна ПВ 10142 от Свиленград за Пловдив начело с локомотив 06 043 и следният състав: вагон-отоплител, второкласна 43-ка, второкласна 50-ка и второкласна 43-ка. Понеже знаех предварително, че влакът ще е с вагон-отоплител, очаквах отоплението да бъде слабо, но не и такова, каквото се оказа в действителност!
Още при качването във влака усетих студения полъх на въздуха, сковал цялата композиция. В 7.18 часа потеглихме от гара Димитровград и като изключим неимоверния студ всичко се очакваше да бъде наред! Е, засега... След спирка Крум се движехме с не повече от 30 км/ч, а когато пристигнахме в гара Ябълково се оказа, че локомотивът се е повредил и трябва да чакаме да дойде друг от Димитровград.
Пътниците, бързащи за работа, започнаха да недоволстват от неразбориите в БДЖ, а студът във влака ги изнерви до краен предел! Докато стояхме хората не спряха да говорят срещу управляващите в железницата, довели я до такова състояние, че да пътуват при отрицателни температури във вагоните, а за капак на всичко да киснат час и половина в неведение кога ще потегли влакът, с който те бързаха да стигнат до работните си места. След дълго чакане малко преди 9 часа от Димитровград пристигна локомотив 06 033, който бе закачен начело на влака, пред повредения 06 043. Изчакахме да се разминем с КПВ 10241, обслужван от дизелова мотриса Дезиро и заминахме с 90 минути закъснение!
След Първомай първите два вагона са напълниха стабилно, но третият вагон остана празен и до Пловдив в него бях само аз. В крайната гара пристигнахме със същото закъснение, измръзнали от студ след прекарани 3 часа и половина във вагоните, предлагащи условия като за пътници-ескимоси. Въпреки, че си бях сложил якета и шапката едвам изтърпях до Първомай и оттам до Пловдив не спирах да обикалям из празния вагон, за да не замръзна стоеки на едно място. Едвам усещах пръстите на ръцете си, лицето и сега цялото ми е червено и си правете сметката в какви студени влакове БДЖ превозват пътниците си! Никога досега не ми се е случвало да пътувам при такива полярни условия, това е подигравка с хората, които всеки ден се налага търпят този ужас, докато стигнат на работа.
21-ви век, нова модернизирана ж.п. линия за 160 км/ч с инфраструктура на европейско ниво - всичко това звучи прекалено, за да е истина? Е, все пак живеем в България и затова по модерната линия пътуваме в неотоплени влакове, подлагащи на риск здравето на хората! За какво са тези вагон-отоплители, като не вършат абсолютно никаква работа, а само да се правят излишни разходи за поддръжката и експлоатацията им?
И така, с надеждата да пътуваме като европейци по новата линия, се налага да се връщаме към жалката ни действителност... Днешният случай с влак 10142 непременно ще бъде предаден до БДЖ, за да се замислят малко (ако въобще го могат това) в какви условия пътуват пътниците, за какво плащат те? Плащат за изминаване на 78 км за 3 часа и половина при отрицателни температури във вагоните ли?
Добре дошли !
Примерен вариант за либерализация на жп ...
Интервю на Александър Цветков пред Агенц...
Примерен вариант за либерализация на жп ...
Интервю на Александър Цветков пред Агенц...
Следващ постинг
Предишен постинг
1.
анонимен -
господин ковачев/ако това е ист...
25.11.2011 20:45
25.11.2011 20:45
господин ковачев/ако това е истинското ви име/,не винете колегите, които са обслужили влак№10142 ,те са само изпълнители .моля, жалвайтесе в Страсбург ,за да осъдят тези които вече 20год. съсипват бдж/нк"жи" и бдж/.а кото гледам как описвате някой неща във Вашето писмо ,имам чуството ,че Вие сте жепеец, но не и железничар.ЖЕЛЕЗНИЧАРИТЕ СМЕ МАЛКО, но жепейци колкото щеш.ако съм обидил някой ,то това е безумисъл.БЪДЕТЕ ЖИВ И ЗДРАВ. ПРИЯТНО ПЪТУВАНЕ С БДЖ.
цитирайМърлявото изпълнение на служебните задължения трудно може да се извини, уважаеми господине. Това че в железницата е пълно с лешпери дето ги мързи да си размърдат подгръбните части и да свършат и малка част от задълженията си, вследствие на което хората страдат е причината хората да мръзнат, а не някой хипотетичен висш ръководител от миналото. Некадърността и безхаберието в железницата е на всички нива и то сега. Човекът само изнася факти.
...Ако хлебарите си гледаха работата като железничарите, хлябовете щяха да са като подметки.
цитирай...Ако хлебарите си гледаха работата като железничарите, хлябовете щяха да са като подметки.