Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
23.11.2011 21:55 - Димитровград - Пловдив за 3,5 часа при сковаващ студ !
Автор: rail Категория: Други   
Прочетен: 3261 Коментари: 2 Гласове:
2

Последна промяна: 23.11.2011 22:12

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg

Представяме ви репортаж на Александър Ковачев, който беше изпратен на адреса на Блогът за железници (rail.blog@abv.bg).

Здравейте ! Казвам се Александър Ковачев и искам да разкажа за злощастното си пътуване от Димитровград към Пловдив по най-новата ни жп линия.

Така, днес сутринта реших за сефте да пътувам по новата линия от Димитровград за Пловдив, открита едва преди 2 седмици. За целта на това пътуване избрах влак 10142, защото е с вагони и също така има удобна връзка от Стара Загора.

В 7.05 часа точно по разписание на гара Димитровград пристигна ПВ 10142 от Свиленград за Пловдив начело с локомотив 06 043 и следният състав: вагон-отоплител, второкласна 43-ка, второкласна 50-ка и второкласна 43-ка. Понеже знаех предварително, че влакът ще е с вагон-отоплител, очаквах отоплението да бъде слабо, но не и такова, каквото се оказа в действителност!

Още при качването във влака усетих студения полъх на въздуха, сковал цялата композиция. В 7.18 часа потеглихме от гара Димитровград и като изключим неимоверния студ всичко се очакваше да бъде наред! Е, засега... След спирка Крум се движехме с не повече от 30 км/ч, а когато пристигнахме в гара Ябълково се оказа, че локомотивът се е повредил и трябва да чакаме да дойде друг от Димитровград.

Пътниците, бързащи за работа, започнаха да недоволстват от неразбориите в БДЖ, а студът във влака ги изнерви до краен предел! Докато стояхме хората не спряха да говорят срещу управляващите в железницата, довели я до такова състояние, че да пътуват при отрицателни температури във вагоните, а за капак на всичко да киснат час и половина в неведение кога ще потегли влакът, с който те бързаха да стигнат до работните си места. След дълго чакане малко преди 9 часа от Димитровград пристигна локомотив 06 033, който бе закачен начело на влака, пред повредения 06 043. Изчакахме да се разминем с КПВ 10241, обслужван от дизелова мотриса Дезиро и заминахме с 90 минути закъснение!

След Първомай първите два вагона са напълниха стабилно, но третият вагон остана празен и до Пловдив в него бях само аз. В крайната гара пристигнахме със същото закъснение, измръзнали от студ след прекарани 3 часа и половина във вагоните, предлагащи условия като за пътници-ескимоси. Въпреки, че си бях сложил якета и шапката едвам изтърпях до Първомай и оттам до Пловдив не спирах да обикалям из празния вагон, за да не замръзна стоеки на едно място. Едвам усещах пръстите на ръцете си, лицето и сега цялото ми е червено и си правете сметката в какви студени влакове БДЖ превозват пътниците си! Никога досега не ми се е случвало да пътувам при такива полярни условия, това е подигравка с хората, които всеки ден се налага търпят този ужас, докато стигнат на работа.

21-ви век, нова модернизирана ж.п. линия за 160 км/ч с инфраструктура на европейско ниво - всичко това звучи прекалено, за да е истина? Е, все пак живеем в България и затова по модерната линия пътуваме в неотоплени влакове, подлагащи на риск здравето на хората! За какво са тези вагон-отоплители, като не вършат абсолютно никаква работа, а само да се правят излишни разходи за поддръжката и експлоатацията им?

И така, с надеждата да пътуваме като европейци по новата линия, се налага да се връщаме към жалката ни действителност... Днешният случай с влак 10142 непременно ще бъде предаден до БДЖ, за да се замислят малко (ако въобще го могат това) в какви условия пътуват пътниците, за какво плащат те? Плащат за изминаване на 78 км за 3 часа и половина при отрицателни температури във вагоните ли?



Гласувай:
2



1. анонимен - господин ковачев/ако това е ист...
25.11.2011 20:45
господин ковачев/ако това е истинското ви име/,не винете колегите, които са обслужили влак№10142 ,те са само изпълнители .моля, жалвайтесе в Страсбург ,за да осъдят тези които вече 20год. съсипват бдж/нк"жи" и бдж/.а кото гледам как описвате някой неща във Вашето писмо ,имам чуството ,че Вие сте жепеец, но не и железничар.ЖЕЛЕЗНИЧАРИТЕ СМЕ МАЛКО, но жепейци колкото щеш.ако съм обидил някой ,то това е безумисъл.БЪДЕТЕ ЖИВ И ЗДРАВ. ПРИЯТНО ПЪТУВАНЕ С БДЖ.
цитирай
2. otempora - Към анонимен
13.01.2012 20:37
Мърлявото изпълнение на служебните задължения трудно може да се извини, уважаеми господине. Това че в железницата е пълно с лешпери дето ги мързи да си размърдат подгръбните части и да свършат и малка част от задълженията си, вследствие на което хората страдат е причината хората да мръзнат, а не някой хипотетичен висш ръководител от миналото. Некадърността и безхаберието в железницата е на всички нива и то сега. Човекът само изнася факти.
...Ако хлебарите си гледаха работата като железничарите, хлябовете щяха да са като подметки.
цитирай
Търсене