Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
09.10.2011 17:33 - Провалена връзка на влакове 3661/9623 на 07.10.2011
Автор: rail Категория: Други   
Прочетен: 5071 Коментари: 5 Гласове:
0

Последна промяна: 09.10.2011 17:36

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg
Представяме ви писмо на Божидар Стойчев, получено на имейл адреса на Блогът за железници (rail.blog@abv.bg).

Здравейте.

По-долу е текстът на изпратено от мен писмо до ДП "НКЖИ" по повод неосъществена връзка на БВ 3661 и БВ 9623 на 07.10.2011 г., поради което пътниците бяха принудени да чакат почти 2 часа в гара Шумен и пристигнаха в крайна гара 1 час след предвиденото време (изпратено чрез формата за контакт http://rail-infra.bg/cms/opencms/menu/bg/contacts/cform/ до Христо Алексиев-Зам.генерален директор Стратегия и администрация и Златин Крумов-Зам.генерален директор Експлоатация).
 

Господа,

На 07 октомври 2011 г. пътувах от г. Шумен за г. Варна. Закупих си билет за БВ 3661/БВ 9623. На билетната каса ми беше съобщено, че БВ 3661 закъснява около 25 мин., но ще бъде изчакан за връзката в г. Каспичан. Само 10 минути по-късно беше обявено, че връзката няма да се осъществи и единственият вариант да стигнем в г. Варна е да изчакаме БВ 2615 - тоест, да загубим още един час. На информационното гише и на билетна каса в г. Шумен ми беше отговорено, че това е разпореждане на влаковия диспечер и не може да бъде променено. Преди часа на пристигане на БВ 2615 беше съобщено, че той също закъснява - с 15 мин. Междувременно в г. Шумен пристигна БВ 2654, за който се оказа, че ще изчака БВ 3661 поради заложената връзка.

Във връзка с гореизложеното бих искал да получа отговори на следните въпроси:

1. В правомощията на влаковия диспечер ли е да нарушава една заложена в графика връзка, и същевременно да запазва друга такава (предполага се, че двете връзки са равнопоставени, след като са заложени още при съставянето на Графика)?

2. Какво се случва с пътниците, които са планирали връзка с друг вид транспорт в крайната гара? Дали влаковият диспечер или лицата, на които той е подчинен, биха могли да поемат понесените от пътниците щети в резултат от пропусната връзка?

3. Каква е логиката да се пренасочват пътници от един закъснял влак към друг влак, който също е закъснял?

Пределно ми е ясно, че никой не може да компенсира загубеното време (почти 2 часа) и изхабените нерви на пътуващите. Според мен, пътническите превози се наричат така, защото са организирани в интерес на пътниците, а спазването на Графика означава не само спазване на часовете за тръгване и пристигане на влаковете, но и съблюдаване на заложените връзки. Според дежурния влаков диспечер на 07 октомври 2011 г., изглежда, това не е така. Надявам се да получа отговор в най-кратък срок.

Божидар Стойчев


Тагове:   оплакване,   жалба,   БДЖ,   пътници,   нк жи,


Гласувай:
0



1. анонимен - OTNOSNO VRUZKITE
11.10.2011 06:57
БВ 9623 пристига по разписание в крайна гара 20.17, а БВ 2615 21.01. Петнайсте минути закъснение до Шумен не са проблем. А състава на 9623 + локомотива заминава за Пловдив вечерта. Диспечера е постъпил правилно като е пренасочил пътниците към следващият влак иначе ако го бе задърржал на Каспичан и двата щяха да закъснеят повече.
цитирай
2. анонимен - zdraveite,
11.10.2011 07:18
Dispechera e prav v slucheq. Rabotnoto vreme izticha na lokomotivnata brigada v 20.45 a trqbva da gi pribere do Varna. Ako trqbvashe da chaka 9623 shteshe da se zakasnee poveche. Kakvi 2 chasa zagubeno vreme??? Tova se kazva dispecher. Samo si predstavi: 9623 chaka 30 min. Posle trqbva da se davat telegrami za udaljeno rabotno vreme, no mashinistite ne sa dlajni da q vzemat ako otkajat shte trqbva da tarsqt smqna ot nqkadq si. A BV 2615 shte varvi platno zad 9623 i shteshe da stane po zle.
цитирай
3. анонимен - От автора на писмото
11.10.2011 23:27
Пределно ясно е, че горните постове искат да оправдаят действията на един служител (а защо не и самият той да се оправдае?). Само че нещата не стоят точно така. Реално 3661 тръгна от г. Шумен на 19:05. До Каспичан по разписание са 19 мин. + 3-4 мин. за прекачване на пътниците - оказва се, че закъснението на 9623 е доста под 30 мин. Какво удължено работно време? Само 5 дни по-рано пътувах с 9623 от К до Ва, случаят беше същият - изчакахме 3661 20 мин., в гара Варна бяхме с не повече от +2-3 мин. Същевременно, вярно е, че съставът на 9623 се ползва за 8636 - тр. 23:20 - времето е предостатъчно, даже и при +25 мин. Не е проблем и движението на 2615 - по разписание тръгва от г. Каспичан на 19:50, с +15 мин. не пречи да се движи от Каспичан до Провадия на междугарово разстояние с 9623. Изобщо, с всички тези действия се избягва единствено закъснението на 9623, като се създават затруднения за пътниците. Какъв е смисълът от всичко това? Писмото ми е в качеството на пътник, не съм служител на железниците. Изглежда, обаче, никой не е свикнал да чете до края. Не съм получил официален отговор, когато (и ако) това стане, ще го публикувам тук. Писмото не е с цел заяждане, искам в България да има железници и те да са предпочитан транспорт, но именно такива ситуации дразнят и отблъскват пътниците. Поздрави на всички качествени хора, работещи в системата и се надявам заедно да доживеем по-добри дни за Българските железници.
цитирай
4. анонимен - Обяснение
12.10.2011 11:25
Локомотивната бригада на Пристата започва работа в 8.45 сутринта в 20.45 свършва работното им време. Знаеш ли какво става като това работно време свърши на Белослав , можеш ли да си представиш как се процедира?
Колегите на Бургаското парче са правили всичко възможно да намалят закъснението на Пристата, евала , че са успели. Това не винаги може да се предвиди. Знаеш ли , че след 2615 вървят още два влака един на Булмаркет и друг на БДЖ плътно след него, не може да се ползва обезличката понеже насреща върви 20166. Не е така просто отстрани. Престанете да пишеше неща за които не сте компетентни, знаете номерата на влаковете, фенове сте на железницата и се правите на по -голям турчин от ходжата. Лесно е отстрани да се гледа, я ела ти да управляваш влаковете. Между другото се чувствам поздравен, ела някой път да те повозим да видиш на практика как е :)))
цитирай
5. анонимен - Авторът до последния коментар
16.10.2011 00:53
Радвам се, че се чувстваш поздравен и съм убеден, че има защо. Не ми харесва обаче снизходителният и наставнически тон. Вече в трети коментар се събират кофи с вода от близките девет реки, за да бъда убеден колко не съм прав. Мога да си позволя да не навлизам повече в подробности, за да не бъда за пореден път обявен за "некомпетентен". Но нищо и никой не може да ме накара да престана да пиша за това, което считам за нередно. Ще се повторя (налага се, защото май всички коментиращи пропускат редове) - пътническият транспорт съществува за пътниците, не за служителите. И никъде не съм написал, че е "просто" или "лесно". Който иска нещо да стане, намира начин, който не иска - намира оправдание. В оправданията, виждам, сте силни всички. И в безплатните съвети да "престанем да пишем".
А от поканата да се "повозя" няма да се възползвам. Защото съм... как беше... "по-голям турчин от ходжата" и знам, че това е забранено, а съм свикнал да спазвам правилата. Ще се возя там, където ми е мястото - в пътническите вагони. Поне докато все още има такива...
цитирай
Търсене