Прочетен: 5088 Коментари: 5 Гласове:
Последна промяна: 09.10.2011 17:36
Здравейте.
По-долу е текстът на изпратено от мен писмо до ДП "НКЖИ" по повод неосъществена връзка на БВ 3661 и БВ 9623 на 07.10.2011 г., поради което пътниците бяха принудени да чакат почти 2 часа в гара Шумен и пристигнаха в крайна гара 1 час след предвиденото време (изпратено чрез формата за контакт http://rail-infra.bg/cms/opencms/menu/bg/contacts/cform/ до Христо Алексиев-Зам.генерален директор Стратегия и администрация и Златин Крумов-Зам.генерален директор Експлоатация).
Господа,
На 07 октомври 2011 г. пътувах от г. Шумен за г. Варна. Закупих си билет за БВ 3661/БВ 9623. На билетната каса ми беше съобщено, че БВ 3661 закъснява около 25 мин., но ще бъде изчакан за връзката в г. Каспичан. Само 10 минути по-късно беше обявено, че връзката няма да се осъществи и единственият вариант да стигнем в г. Варна е да изчакаме БВ 2615 - тоест, да загубим още един час. На информационното гише и на билетна каса в г. Шумен ми беше отговорено, че това е разпореждане на влаковия диспечер и не може да бъде променено. Преди часа на пристигане на БВ 2615 беше съобщено, че той също закъснява - с 15 мин. Междувременно в г. Шумен пристигна БВ 2654, за който се оказа, че ще изчака БВ 3661 поради заложената връзка.
Във връзка с гореизложеното бих искал да получа отговори на следните въпроси:
1. В правомощията на влаковия диспечер ли е да нарушава една заложена в графика връзка, и същевременно да запазва друга такава (предполага се, че двете връзки са равнопоставени, след като са заложени още при съставянето на Графика)?
2. Какво се случва с пътниците, които са планирали връзка с друг вид транспорт в крайната гара? Дали влаковият диспечер или лицата, на които той е подчинен, биха могли да поемат понесените от пътниците щети в резултат от пропусната връзка?
3. Каква е логиката да се пренасочват пътници от един закъснял влак към друг влак, който също е закъснял?
Пределно ми е ясно, че никой не може да компенсира загубеното време (почти 2 часа) и изхабените нерви на пътуващите. Според мен, пътническите превози се наричат така, защото са организирани в интерес на пътниците, а спазването на Графика означава не само спазване на часовете за тръгване и пристигане на влаковете, но и съблюдаване на заложените връзки. Според дежурния влаков диспечер на 07 октомври 2011 г., изглежда, това не е така. Надявам се да получа отговор в най-кратък срок.
Отворено писмо до Директора на Изпълните...
Отговор на отвореното писмо до Изпълните...
11.10.2011 06:57
11.10.2011 07:18
11.10.2011 23:27
12.10.2011 11:25
Колегите на Бургаското парче са правили всичко възможно да намалят закъснението на Пристата, евала , че са успели. Това не винаги може да се предвиди. Знаеш ли , че след 2615 вървят още два влака един на Булмаркет и друг на БДЖ плътно след него, не може да се ползва обезличката понеже насреща върви 20166. Не е така просто отстрани. Престанете да пишеше неща за които не сте компетентни, знаете номерата на влаковете, фенове сте на железницата и се правите на по -голям турчин от ходжата. Лесно е отстрани да се гледа, я ела ти да управляваш влаковете. Между другото се чувствам поздравен, ела някой път да те повозим да видиш на практика как е :)))
16.10.2011 00:53
А от поканата да се "повозя" няма да се възползвам. Защото съм... как беше... "по-голям турчин от ходжата" и знам, че това е забранено, а съм свикнал да спазвам правилата. Ще се возя там, където ми е мястото - в пътническите вагони. Поне докато все още има такива...