Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
21.07.2011 10:13 - Рискуват ли се живота и здравето на пътниците и служителите на БДЖ ?
Автор: rail Категория: Други   
Прочетен: 6271 Коментари: 15 Гласове:
3

Последна промяна: 30.07.2011 16:06

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg
Представяме ви писмо на Варужан Апелян, получено на имейл адреса на Блогът за железници (rail.blog@abv.bg).

Пиша ви този коментар, защото никой няма право да рискува живота и здравето, нито на пътниците, нито на железопътния персонал....

Най-обезпокоителното е, че през последните 10 дни имаме вече ЧЕТИРИ железопътни пожара с влакове на БДЖ, не знам дали това е нормално за експертите по сигурност и безопасност , но за мен не е нормално. Щом се пали  или разпада техниката означава единствено, че или не се упражнява достатъчен контрол или подръжката не е качествена или техниката е негодна за експлоатация (помните ли причините за падналия капак на редуктора на локомотива на Чайката в гара Септември на 18 Октомври 2010)!   Това важи за всякакви транспортни средства - за влакове, за автобуси, за тролеи, за трамваи и дори за космически кораби!

Не може оправданието да бъде, че "техниката да е стара". Каквато и да е техниката тя или отговаря на изискванията за безопасност и сигурност или не отговаря, ако не отговоря се извежда от експлоатация.

Прилагам списък с влаковите пожари (запалвания) през последните ДЕСЕТ дни:

ДНЕС (20.07.2011г.) - Влак  2615, изгорели са два вагона от общо пет, както  и локомотива близо до гара Ресен.

18.07.2011 г. - Влак 10146, по време на движение се е запалил третия тягов двигател на локомотива, който е загасен с пожарогасители от локомотивната бригада.

12.07.2011 г. - Влак 60614, самозапалва се шкаф в първа кабина на локомотива, изгасен от локомотивната бригада с наличния пожарогасител.

10.07.2011 - Влак 2011,  самозапалили се кабели между първия и втория вагон на електромотрисна секция  32-119 .

Преди повече от две години започнах да пращам тази презентация http://www.slideshare.net/​apel/epf-bucharest-cee2009 на медии, жп директори и министри, но до ден днешен нищо от снимките в нея не сме  видели в родните влакове. 

Не знам какво се очаква да се случи - може би да се случат пак инциденти с жертви, за да се прави това, което се прави в Европа от години. Няколко пъти запитвах министри и жп директори, когато пътуват чужденци, не знаещи български, как ще бъдат запознати с правилата за безопастност от снимката която ви пращам. Отговор нямаше !

В заключение, публично призовавам министерствето на транспорта да направи проверка, кои от решенията на временната комисия към Народното събрание за пожара на влака София - Кардам са изпълнени за последните две години.

image




Гласувай:
3
0



1. анонимен - Във връзка с вчерашния инцидент
21.07.2011 12:59
Искам да изразя като цяло колко съм възмутен от БДЖ като за това допринесе вчерашният инцидент до гара Ресен. Разбирам напълно, че понякога може да се случи такъв инцидент, но както казаха горе в писмото това не е нормално 4 пъти да се случи за последите 10 дни. Така да споделя моето мнение, от това което видях вчера на гара Горна Оряховица, докато чакам международния влак, по разписание 17:32, до 20:00 съм чакал влака да тръгне, като никой не казва защо не тръгваме и какво става. Накрая към 20:05 се казва, че има запален влак по трасето и не можем да минем, така че трябвало да слезем и ни съобщават че ще дойде автобуси да ни извозят. Така чакаме още 30 мин. да ни кажат че ще дойдат "все някога " автобуси от гара Павликени. Става 20:45 на въпроса "Тръгнали ли са автобусите, служителката ми се кара и ми казва че не знае". Чакаме до 21:00, когато се появява 1 автобус, а отпред пред гарата на Горна сме 150-200 човека, вали проливен дъжд! Всички се юрнаха към този автобус, който спря на открито дори. 10 мин. чакаме отпред и не ни пускат да влезем, защото шофьор не знаел какво да прави, 10 мин. чакаме да се разберат по телефона. Качваме се 30-местен автобус, но в него влизат 50 човека, майки с деца, чужденци с децата си стоят прави. Хората се изнервят започва масова караница във автобуса, породена от едни чужденци. Така возим се от Горна до Павликени, 40 км по онзи малък, скапан път, изпълнен само с дупки. Представете си каква е гледката в този автобус ? Накрая е стига към 22:00 часа на гарата на Павликени, там чакаме още 30 мин. докато тръгне влакът за Левски. Най накрая 23:15 се прибирам в къщи, като трябваше да съм се прибрал 18:00. Е добре кажете ми, това нормално ли е :? Разбирам проблема, но просто липсваше всякаква организация, пълно безхаберие. Много съм недоволен от отношение на БДЖ! И само като се замислим какъв пример дадохме на чужденците, имаше от Германия и някакви украинци или поляци :? :?
цитирай
2. анонимен - Подигравка.
22.07.2011 14:59
Нагледах се на неприятни катастрофи, пожари. Ето, предстои ми нощно пътуване, ни на БДЖ да имаш вяра ни на автобусните компании. Чудя се дали и мен няма да ме сполети така както са тръгнали нещата. Това е подигравка. Само повишават цените на услугата, а отсреща нищо качествено не получаваме. До сега винаги съм избирала БДЖ пред автобусния транспорт защото е удобно и по-евтино, но когато опират нещата до това, че мога да се подпаля за едното нищо, нещата ще стоят по друг начин.
Крайно време е да се взимат сериозни мерки.
А и едно предложение.. когато пращате вашите държавни служители командировка, изпратете ги някъде из България и то с влак, нека се повозят и да видят какво е вътре, особено ІІ-ра класа. Стига сте ги глезили.
цитирай
3. анонимен - През вчерашния ден, бях поразен от ...
23.07.2011 00:04
През вчерашния ден ,бях поразен от въпрос,зададен от близък приятел.Говорихме за едно предстоящо пътуване.Разясних ,че ще пътувам с влак ,а той попита :"с горящ ли " ?.... За какво говорим?!? В цяла Европа ,а и в цял свят не се случват толквоа чести подпалвания на влак.Наистина подвижният състав е стар,но при една адекватна поддръжка и експлоатация един 30 г. локомотив може да се движи още известно време. Батакът в нашите железници наистина е пълен ,за жалост влаковете вървят ,"колкото да вървят" ,разписанията се правят от подкупвани от автобусните превозвачи графисти,ежедневно се пускат в движение влакови съъстави ,които изминават пътя си "на магия" . Железницата има нужда от цялостна поправка! Приватизация? Защо не? Има резон ,щом управниците не са способни да управляват тази компания БДЖ . Пък дано се намери ,някоя амбициозна и платежоспособна европейска компания,която да оправи този батак... Ако ли не стане този сценарии,заминаването на всеки влак ще е равно на израза-''пък,каквото сабя покаже" .А лично аз при всяко качване във влака си казвам -Боже,Доведи ме Жив...
цитирай
4. nico84 - БДЖ
23.07.2011 12:12
Докато правителството не отпусне средства за поправка на локомотивите и вагоните на железницата няма да бъде нищо наред.Купиха нови мотриси но на никой не му пука от ръководството на БДЖ!!!!! Докога!!!!!!
цитирай
5. анонимен - ?
24.07.2011 12:17
Защо всички сме анонимни,а сме и с мнение?
цитирай
6. анонимен - komenar stefka tcareva
24.07.2011 14:48
zashto ste anonimni ne vi li stiska da si slozite zaglaviata be hora inache vs. tova e istina i az sam na sashtoto mnenie
цитирай
7. анонимен - koe e po-riskovano? pitam az, Krasimir Yordanov
27.07.2011 23:52
da se vozish s vlak ili s avtomobil? v normalnit darjavi vlakovete se smiatat za sigurno prevozno sredstvo. v BG ve4e triabva da se prekrysti 4ovek predi da se ka4i na vlaka. eto dnes niakakva 30 tonna betonna kolona padnala varhu liniata... kak taka e padnala be???!!! vie imate li mozak v tikvite???
цитирай
8. анонимен - Николай Тодоров
11.08.2011 17:19
Не разбирам защо тези инциденти се крият от хората и трябва да ги четем по блоговете апокрифно. Държавните чиновници взимат заплати, а работа свършена няма. Човекът горе направил презентации със снимки като за малките деца, но никой не не си е мръднал пръста, и така до следващите погребани български младежи в някой изгорял влак или рейс.
цитирай
9. анонимен - Трендафил Акациев
14.08.2011 23:56
не знам,какво да мисля вече - зам.министър Кичев иска да ни втълпи,че пожарите са нещо НОРМАЛНО в родните железници,щото видите ли това било техника?!И това се казва пред един от най тиражираните ежедневници - в.Труд! Косата ми настръхва,к...ато си помисля,че това според министъра е НЕЩО НОРМАЛНО!Тоест - като сте избрали влака,няма лошо,но...трябва да знаете,че може да горите и изгорите?!А какво се прави това да не се случва и превантира - нищо!!!
цитирай
10. анонимен - Ангел Игнатов
16.08.2011 22:09
http://www.trud.bg/Article.asp?ArticleId=978884
Според мен това лице трябва да бъде съден за деянията които върши като Зам. Министър! Вие какво ще кажете? Според Вас колко закона нарушава? Допустимо ли е такова поведение?
цитирай
11. анонимен - Виждам, има доста железничари ж...
18.08.2011 10:36
Виждам, има доста железничари желаещи да последват автора на писмото на трудовата борса :)) Колеги, помислете добре, с какво ще си плащат разноските по делата за изнасяне на вътрешна информация като останете без работа :))
цитирай
12. анонимен - Ангел Игнатов
18.08.2011 19:31
Към анонимен ''Виждам, има доста железничари ж... ''
Съгласен съм, започнете с Зам.министъра Кичев, Изпълнителният Директор Недев и Председателя на борда на Директорите на Холдинг БДЖ г-н Владимиров! Те са хората които изнасят вътрешна информацията в медийте! Има доста заграбено така че трябва да са спестили и за адвокати!
цитирай
13. анонимен - Камене, сигурен, че го четеш тоя блог
19.08.2011 12:52
Камене, като продаваше автомобили в щатите, казваше ли на купувачите, че е нормално да им изпушат спирачките? Възпитаник си на ТУ, дръж се на ниво, приятелю!
цитирай
14. анонимен - имам един въпрос тук за този блог
28.08.2011 14:01
Под риск на здравето и живота на пътниците и служителите на БДЖ, само пожарите в подвижните ЖП състави ли имате предвид?
цитирай
15. анонимен - стид
04.09.2011 00:15
Днес пак се запали локомотив в гара Мездра, но не за всяко произшествие се съобщава в медиите.Пътувах с влак чийто локомотив се запали на гара Телиш -14 август 2011.Никой не спомена нищо и никой не ни компенсира за 2ч закъснение.А за състоянието на вагоните -да не говорим.Натъпкани по 8 човека ,без климатик при 38 градуса навън.Като в средата на 70 години.Това е БДЖ -издържано от нашите данъци.
цитирай
Търсене