Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
06.07.2011 14:02 - Хигиена и условия на пътуване
Автор: rail Категория: Други   
Прочетен: 2772 Коментари: 3 Гласове:
1

Последна промяна: 06.07.2011 14:19


Представяме ви писмо на Женя Попова, получено на имейл адреса на Блогът за железници (rail.blog@abv.bg).


Пиша ви, защото ми омръзна да чувам красиви думи от транспортните министри, за бизнес  вагони, интернет и подвижни ресторанти, а като тръгна да се пътувам с влак да виждам съвсем различна и грозна картина, нови и комфортни вагони оставени без  никаква техническа подръжка и в окаяно хигиенно състояние. Виждам, че от този блог се адресират много писма до транспортното министерство или БДЖ, затова аз желая да споделя случка от пътуването ми с влак показваща, че или министрите не пътуват с влак или ни лъжат.

Пътувахме с влак от Пазарджик до София на 01.06. 2011 година в 12:05 по обед.  Още при влизането във вагона установихме, че прозореца ни не може да се отваря, беше  задушно и горещо. Другото негативно впечатление беше, че като потърсих кошче под прозореца да си изхвърля опаковка от закуска, оказа се, че целия вагон е без кошчета и човек няма къде да си изхвърли отпадъците по време на пътуване.

Вероятно поради тази причина и вагона беше мръсен, прашен, таванът бе покрит с  отпечатъци от мръсни пръсти.  Когато ми се приходи до тоалетната се отзовах в изключително мръсна тоалетна. Освен неприятната миризма, заварих мръсотия наслоена с години. Мога да се обзаложа, че от години стените и дръжките не бяха почиствани дори с най-обикновен препарат за мивки. Прахът около седалката и по стените се беше превърнал в твърд черен слой като от блажна боя. Нямаше елементарни средства за тоалетна хигиена като вода, хартия или сапун.

Докато пътувахме, навън заваля дъжд, оказа се, че прозореца на вагона ни, който се единствено отваря, не може да се затвори и поради тази причина, няколко от мъжете се опитваха да го задържат затворен с въженца. Това вече преля търпението на съпруга ми и той попита кондуктора, симпатичен двадесет годишен младеж, как и къде мога да се оплачем от условията на пътуване. Обясни ни, че може да го направим на гара София, ние обаче пътувахме до гара Подуяне и съпругът ми поиска телефон или електронната поща за оплаквания на БДЖ.

Кондукторът се смути и каза, че работи от само от един месец в  БДЖ и не е запознат с такива подробности за пощи и телефони, но ще попита началника на влака за телефон или имейл за оплаквания. До гара Подуяне, същият кондуктор мина няколко пъти по край нас и неколкократно ни увери, че ще пита началника си за имейла. На слизане на гара Подуяне съпругът ми отново го попита, какво става с имейла, на което запитване младежът откровено се засмя.

Дано след писмото ми някой от вишестоящите хора в държавата да обърне внимание на тези проблеми.



Гласувай:
1
0



1. анонимен - В.
08.07.2011 15:01
Кондукторът откровенно лъже, не е възможно да работи само от един месец в БДЖ,защото от повече от година БДЖ не назначава хора, които са външни на системата - всички позиции биват заемани на принципа на вътрешното заместване и текучество.
цитирай
2. анонимен - здр.
13.07.2011 21:48
госпожо ако не ви харесва с влак хванете си автобус.но цената е различна НАЛИ.и за мръсотията във влаковете ги правите ВИЕ пътниците.никой от колегите не цапат.
цитирай
3. анонимен - Адрес за връзка
13.07.2011 22:54
bdz@bdz.bg e адресът. Но не разчитай да ти отговорят нещо градивно. Може и изобщо да не отговорят или най-много ''мнението ви е предадено на колегите от Пътнически превози.'' Този влак е един от най-мръсните в страната и е от много време в това състояние. Все пак понякога писмата дават резултат, така че пиши. ;) Ako писмото ти е подкрепено със снимка най-добре. Тогава шанса за успех е най-голям
цитирай
Търсене