Постинг
23.05.2011 16:20 -
Защо НКЖИ не е в списъка на администрациите по чл.6, ал.1 от ПМС № 67 от 2010 г. ?
Автор: rail
Категория: Други
Прочетен: 3594 Коментари: 2 Гласове:
Последна промяна: 12.11.2011 13:54
Прочетен: 3594 Коментари: 2 Гласове:
0
Последна промяна: 12.11.2011 13:54
Представяме ви коментар на Петър Делчев, получен на имейл адреса на Блогът за железници (rail.blog@abv.bg).
Здравейте !
Казвам се Петър Делчев и съм администратор на интернет-форум "Български железници - bgrail.eu ".
Пиша по повод на многобройните дискусии, които се водят както във въпросния форум, така и в публичното пространство относно въпроса защо жп проектите не вървят с тази скорост с която автопроектите по Оперативна програма "Транспорт". Аз знам някои от възможните отговори, но бих искал тук сега да споделя един конректен такъв факт, който е отворен въпрос към всички имащи отношение към това.
Защо НКЖИ като един основните бенефициенти по Оперативна програма "Транспорт" не попада в списъка на администрациите и административните звена, от които могат да се включат служители в списъците по чл. 6, ал. 1 от Постановление на Министерски съвет за заплатите в бюджетните организации и дености от 14.04.2010 г., в сила от 01.01.2010 г.
Или иначе казано, защо служителите на НКЖИ, които са пряко ангажирани с Оперативна програма "Транспорт" нямат право на т.нар. "двойни заплати", (неофциаилно наименование на заплащането на тези служители) а работещи от следните ведомства имат такова:
Надявам се, чрез този блог, писмото ми да бъде адресирано до когото трябва, а именно Министерски съвет, м-р Томислав Дончев, както и други ведомства, които имат отношение в случая.
В крайна сметка излиза, че кадрите работещи по жп проектите са още изначално поставени в неравностойно положение спрямо служителите занимаващи се с автопроекти (и не само!). Е, тогава може би не е случайно, че в края на оперативния период налице ще имаме поне 3 напълно завършени автомагистрали и нито една жп магистрала. Далеч съм от мисълта, че удвояване на заплатите на служители на НКЖИ ще реши проблемите на жп проектите, тъй като проблем там има като цяло с политическата воля на национално ниво и нереформираността на голяма част от жп сектора, но не считам и, че това не е маловажен въпрос.
Благодаря за обърнатото внимание и ще се надявам приложено да изпратите моето запитване до компетентните институции. Убеден съм, че ще и бъде обърнато сериозно внимание, имайки предвид публичността на питането, което отправям.
Здравейте !
Казвам се Петър Делчев и съм администратор на интернет-форум "Български железници - bgrail.eu ".
Пиша по повод на многобройните дискусии, които се водят както във въпросния форум, така и в публичното пространство относно въпроса защо жп проектите не вървят с тази скорост с която автопроектите по Оперативна програма "Транспорт". Аз знам някои от възможните отговори, но бих искал тук сега да споделя един конректен такъв факт, който е отворен въпрос към всички имащи отношение към това.
Защо НКЖИ като един основните бенефициенти по Оперативна програма "Транспорт" не попада в списъка на администрациите и административните звена, от които могат да се включат служители в списъците по чл. 6, ал. 1 от Постановление на Министерски съвет за заплатите в бюджетните организации и дености от 14.04.2010 г., в сила от 01.01.2010 г.
Или иначе казано, защо служителите на НКЖИ, които са пряко ангажирани с Оперативна програма "Транспорт" нямат право на т.нар. "двойни заплати", (неофциаилно наименование на заплащането на тези служители) а работещи от следните ведомства имат такова:
1 | 2 | 3 | 4 |
№ | Администрация | Административно звено | Източник на финансиране |
по | (републиканският бюджет, Техническа | ||
ред | помощ) | ||
1 | Администрация наМинистерския | 1. Дирекция "Програмиране на | ОП "Техническа помощ" |
съвет | средствата от Европейския съюз" | ||
2. Дирекция "Мониторинг на |
Републиканският бюджет/ | ||
средствата от Европейския съюз" | ОП "Техническа помощ" | ||
3. Дирекция "Информация и системи за |
ОП "Техническа помощ" | ||
управление на средствата от ЕС" | |||
4. Дирекция "Оперативна програма | ОП "Техническа помощ" | ||
"Техническа помощ" | |||
2. | Министерство на финансите | 1. Дирекция "Национален фонд" | Републиканският бюджет |
2. Дирекция "Централно звено за | Републиканският бюджет | ||
финансиране и договаряне" | |||
3. Дирекция "Оперативна програма | Техническа помощ ОП "Административен | ||
"Административен капацитет" | капацитет"/Републиканският бюджет | ||
3. | Министерство на регионалното | 1. Главна дирекция "Програмиране на | Техническа помощ ОП "Регионално |
развитие и благоустройството | регионалното развитие" | развитие" | |
2. Главна дирекция "Управление на | Републиканският бюджет | ||
териториалното сътрудничество" | |||
3. Дирекция "Европейски | Републиканският бюджет | ||
инфраструктурни проекти" | |||
4. | Министерство на околната среда | 1. Дирекция "Фондове на Европейския | Техническа помощ ОП "Околна среда" |
и водите | съюз за околна среда" | ||
2. Дирекция "Кохезионна политика за | Техническа помощ ОП "Околна среда" | ||
околна среда" | |||
3. Дирекция "Европейски и | Републиканският бюджет | ||
международни проекти" | |||
5. | Министерство на труда и | Главна дирекция "Европейски | Техническа помощ ОП "Развитие на |
социалната политика | фондове, международни програми и | човешките ресурси" | |
проекти" | |||
6. | Министерство на икономиката, | Дирекция "Европейски фондове за | Техническа помощ ОП "Развитие на |
енергетиката и туризма | конкурентоспособност" | конкурентоспособността на българската | |
икономика" | |||
7. | Министерство на транспорта, | Дирекция "Координация на програми и | Републиканският бюджет/ |
информационните технологии и | проекти" | Техническа помощ ОП "Транспорт" | |
съобщенията | |||
8. | Министерство на земеделието и | 1. Дирекция "Развитие на селските | Техническа помощ Програма за развитие на |
храните | райони" | селските райони | |
2. Дирекция "Наблюдение, | Републиканският бюджет | ||
координация и административен | |||
контрол на Разплащателната агенция" | |||
3. Дирекция "Директни плащания и | Републиканският бюджет | ||
пазарна подкрепа" | |||
4. Главна дирекция "Земеделие, гори | Републиканският бюджет | ||
и поземлени отношения", отдел | |||
"Идентификация на земеделските | |||
парцели" | |||
9. | Министерство на образованието, | Главна дирекция "Структурни | Техническа помощ ОП "Развитие на |
младежта и науката | фондове и международни | човешките ресурси" | |
образователни програми" | |||
10. | Министерство на вътрешните | Дирекция "Международни проекти" | Републиканският бюджет |
работи | Дирекция "Координация на борбата с | Републиканският бюджет | |
правонарушенията, засягащи | |||
финансовите интереси на | |||
Европейския съюз" | |||
11. | Изпълнителна агенция "Одит на | Изпълнителният директор и | Републиканският бюджет/ |
средствата от Европейския съюз" | държавните служители в | ОП "Техническа помощ" | |
към министъра на финансите | специализираната администрация | ||
12. | Изпълнителна агенция по | Дирекция "Европейски фонд за | Техническа помощ ОП "Рибарство и |
рибарство и аквакултури | рибарство" | аквакултури" | |
13. | Изпълнителна агенция за | Главна дирекция | Техническа помощ ОП "Развитие на |
насърчаване на малките и | "Конкурентоспособност и иновации" | конкурентоспособността на българската | |
средните предприятия - междинно звено | икономика" | ||
14. | Агенция за социално | Дирекция "Международно | Техническа помощ ОП "Развитие на |
подпомагане | сътрудничество, програми и | човешките ресурси" | |
европейска интеграция" | |||
15. | Агенция по заетостта | Дирекция "Европейски фондове и | Техническа помощ ОП "Развитие на |
международни проекти" | човешките ресурси" | ||
16. | Агенция "Пътна инфраструктура" | Дирекция "Изпълнение на проекти по | Техническа помощ ОП "Транспорт" |
Оперативна програма "Транспорт" и | |||
Кохезионен фонд" | |||
17. | Национален център "Европейски младежки програми и политики" | Дирекция "АПФИО" | Оперативни разходи по Програма "Младежта в действие" |
Дирекция "УПЕММП" | Оперативни разходи по Програма "Младежта в действие" | ||
Звено вътрешен одит | Оперативни разходи по Програма "Младежта в действие" |
Надявам се, чрез този блог, писмото ми да бъде адресирано до когото трябва, а именно Министерски съвет, м-р Томислав Дончев, както и други ведомства, които имат отношение в случая.
В крайна сметка излиза, че кадрите работещи по жп проектите са още изначално поставени в неравностойно положение спрямо служителите занимаващи се с автопроекти (и не само!). Е, тогава може би не е случайно, че в края на оперативния период налице ще имаме поне 3 напълно завършени автомагистрали и нито една жп магистрала. Далеч съм от мисълта, че удвояване на заплатите на служители на НКЖИ ще реши проблемите на жп проектите, тъй като проблем там има като цяло с политическата воля на национално ниво и нереформираността на голяма част от жп сектора, но не считам и, че това не е маловажен въпрос.
Благодаря за обърнатото внимание и ще се надявам приложено да изпратите моето запитване до компетентните институции. Убеден съм, че ще и бъде обърнато сериозно внимание, имайки предвид публичността на питането, което отправям.
Следващ постинг
Предишен постинг
1.
анонимен -
Служител в НКЖИ
03.10.2011 20:41
03.10.2011 20:41
Г-н Делчев, не знаете ли, че има втора ръка служители и проекти ? В Регионалното министерство взимат по 5000 лв заплати, а в НКЖИ се молим да ни ги вдигнат от 500 на 900 лв. И после искат да няма корупция-Явно пътните проекти са по-важни от жп проектите - така, че никой да не очаква, че ще имаме успехи в тази област.
цитирай
2.
анонимен -
Не, че са по-важни пътните проекти, ...
04.11.2011 17:16
04.11.2011 17:16
Не, че са по-важни пътните проекти, но по-принцип са по ефективни, поради което в цяла Европа дела на превозите по железен път намалява, а в България ще намалее още повече, ако се правят нереалистични проекти като например Видин - София за неколко милярда и т.н. Ако няма възвращаемост на инвестициите, дори късно, но все пак неизбежно се стига до фалит
цитирай