Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
09.03.2011 16:23 - А вие на кой протест ще отидете ?!
Автор: rail Категория: Други   
Прочетен: 5601 Коментари: 9 Гласове:
0

Последна промяна: 10.03.2011 01:05


Представяме ви коментар на Петър Делчев, получено на имейл адреса на Блогът за железници (rail.blog@abv.bg).

Здравейте ! Казвам се Петър Делчев, на 25 години и съм от редовните клиенти на железопътен транспорт. Служебно/трудово не съм зает пряко или косвено в сферата на железниците и затова считам, че мнението ми е достатъчно меродавно що се касае до гледната точка на пътниците за предстоящия заем от Световната банка, съпътстващи реформи и очакваната стачка.

По отношение на заемът от Световната банка, който е държавно гарантиран до колкото разбирам – аз се чудя защо първо държавата не може да даде подобен кредит на железницата и да не се налага да се плащат лихви на световни финансови институции, а и като цяло държавата да задлъжнява към външни финансови организации. И отговорът може би се крие във въпросните реформи, тъй като явно държавата е неспособна да принуди железницата да се реформира – затова трябва някой отвън да го направи. Или иначе казано това е публично признание, че сами не можем да направим реформата и трябва натиск отвън. Сега остава да се признае публично тази истина.

Относно стачката – не виждам защо, който и да е пътник би подкрепил подобна стъпка, а в крайна сметка данъкоплатците (важнa страна за железницата, тъй като е публична компания) една част от които са и потребители на жп транспорта имат интерес да има подобна реформа, при която, ако приемем за „чиста монета” думите на управляващите органи в тази система – няма да има съкращения на влакове и жп линии, няма да има компромис с безопасността на движението, а само ще се оптимизира количеството персонал. Е, тогава кой не би бил съгласен с подобна реформа и кому е нужна стачка ? А, ако кажем, че 30% от персонала трябва да бъдат съкратени – да, логично е тези 30% да излязат на протест (тъй като не се знаят поименно – заявка за подобен протест ще имат повече от 30%). В крайна сметка от подобни реформи и съкращения от 7-милионна България – само тези няколко хиляди души са онеправдани – а мнозинството от 99.9% от населението на страната желае тези реформи и ще се облагодетелства от тях пряко или косвено, респ. съкращения. Но и да бъдем обективни – навсякъде се говори за съкращения по естествен път, т.е. закриване на щатни бройки при пенсиониране, доброволно напускане и текучество на персонал и т.н. и в крайна сметка няма да има толкова драматични съкращения. И тогава – защо редовия пътник/данъкоплатец да подкрепи тази стачка ?

А не е ли време да има стачка на онези от нас, които желаят да има реформи? Дали няма да е много по-многочислен от протеста против съкращенията?

Моля ви, помогнете ми да задам въпросите си към г-н Цветков, г-н Попов, г-н Ламбрев, г-н Бунев и всички, които имат отношение към случващото се в железницата! Те на кой протест биха отишли – на този, който е съставен от хора, които не искат реформи и съкращения или на този при хората, които искат съкращения, реформи (които е обещано, че няма да за сметка намаляване количеството и качеството на превозите и инфраструктурата).

В крайна сметка и двете категории хора са свързани пряко или косвено с жп транспорта, тъй като е публичен. Е, тогава, онези, които застават зад първия протест против реформите явно не желаят развитието на железницата, а само да останат още някой месец на работа. Да, но наистина ще е отлагане на неизбежното, тъй като без реформа в момента БДЖ е в кома и ако не се случат тези реформи и тази финансова инжекция – тогава съкращенията няма да са 30%, а 100%. Тогава не трябва ли всички да сме на протеста подкрепящ реформите и съкращенията ?

А вие на кой протест ще отидете ?!




Гласувай:
0
0



1. анонимен - 07
09.03.2011 22:24
Министър Цветанов е пълен смешник..
..Вчепа пътувах от София до Асеновград.
Влакът (бърз) от София бе толкова мръсен и неприветлив, че няма накъде повече.. 8 март бе един от най студените дни.. В купето имаше много слабо отопление, което спря след тръгването на влака. Краката ми замръзнаха от студ...
Никакви съобщения на машиниста, че приближаваме еди-коя си гара, престой толкоз минути.. Нищо..
За тоалетната предпочитам да не говоря. Преди тръгване от София бяхме атакувани от банда продавачи на списания, просяци и/или крадци.. Никаква ЖП полиция не мина за тези 2 часа..
В Пловдив смених влака с мотрисен влак на 11-и коловоз. Това бе сравнително нов влак и Ура бе отоплен. Влаковата команда бе от 3-а (да, трима машинисти), симпатична кондукторка и н-к влак, който непрекъснато описваше в тетрадка, колко души са се качили, слезли, билети и др. простотии.
Но черешката на тортата бе гарата в Асеновград.. В тези кризисни времена тя бе санирана...

Прочитане на целия коментар отвън от най скъпата дограма, която може да се намери на пазара. !!!!!
-Гара Асеновград е крайна гара. Пътуват 50-60 ученика и десетина работника.
А имаме - Началник гара. (абсолютно излишен- влака може да си тръгва при светещ семафор -зелено, червено). Забележете, билето продавачките са две (я продават 5-10 билета, я не- учениците и работниците са с карти), като имат началник- 3-а жена.. Продават билети 20 минути преди тръгването на влака- през останалото време прескачат у тях да видят дали фасула ври и му сложат малко сол и олио..В гарата има още 3 жени от Колетна служба при липса на колети.. Или 8 души персонал!!!
-Никаква подкрепа на тези лешояди мързеливи..
На борсата!!
Приватизация - Сега!!!
цитирай
2. анонимен - СТАЧКАТА - Трендафил Акациев
10.03.2011 05:35
г-н Делчев,разбирам Вашето отношение като клиент на железницата,но да Ви кажа:Ние не сме против реформа и реорганизация в железниците,но наистина такава,която да се освободи от излишния антураж в канцелариите и да модернизира пътната инфраструктура и подвижния жп състав.Те гарите ги понаправиха и поизточиха пари от Европа.А се предлага сега един геноцид спрямо българската железница,ако това което предлагат като "оптимизация"се случи през 2014 вие няма да питате и пишете нищо,защото просто ще има железница в България по малка от метрото в София.
цитирай
3. анонимен - Относно приватизацията на БДЖ-решение ли е?
10.03.2011 11:01
Защо всички българи мислят,че трябва да се приватизира всичко?Как всяко предприятие като се приватизира изведнъж започва да работи на печалба?Довчера държавно,с милиони дългове и заеми,а от днес частно и работи на печалба.Не мислите ли че това е идеята и на поредното правителство.Да се приватизира всичко що е останало неприватизирано.Вървим по стъпките на Аржентина.И също като тях ще се превърнем в страна с милиарди долари дългове
цитирай
4. анонимен - paruchev
10.03.2011 13:29
Лично аз не подкрепям стачката им, защото колкото и да е много персонала влаковете отново не са изправни. Дори снощи, един от работниците се изказа, че ако направят съкращения влаковете щели да станат опасни за пътуване, а аз искам да попитам те сега не са ли опасни? Пътувам всяка седмица и много често се случва влакът да се повреди някъде, да спре защото машината му е излязла от строя. За мен стачката им е неоснователна, по скоро ние ПЪТНИЦИТЕ трябва да СТАЧКУВАМЕ, за лошите условия които ни предоставя БДЖ, за несигурността по време на пътуване, а да не говорим и че купувайки си билет често се случва да пътуваме прави и то между двата вагона. Също така вагоните често са без отопление, пътуваш и мръзнеш. БДЖ са гладни за пари, но нямат основание за това. За мен това не са Европейски влакове. Не са влакове, които трябва да пътуват в 21 век.!
цитирай
5. анонимен - Не подкрепям стачката, организ...
10.03.2011 22:29
Не подкрепям стачката, организирана от синдикатите, защото не са ми ясни аргументите за нея и на кои точно конструктивни предложения от тяхна страна до сега не е било отговорено.

Железниците имат нужда от реформа. Тя в момента вече се случва. Разбира се, че не може да бъде перфектна и бърза. Но тя е сложна. Трябва да имаме разбиране за това. Лесно е да се гледа сеир отстрани, но това не поага на никого.

- Според мен, ако някой има конструктивни и аргументирани идеи за подобрения, трябва да ги адресира директно до г-н Кичев.
- Ако предложенията се отнасят конкретно да БДЖ, то и разговор с г-н Попов би имал смисъл.
- Понякога и пресата помага, но този подход като цяло е малко притеснителен.

Считам всички останали действия за прахосване на време и енергия.
цитирай
6. анонимен - Петър Делчев
11.03.2011 00:39
Съвсем очаквано, логично и разумно - стачката се отменя !

http://rail.bulboard.com/3-vt372.html?start=20#p3338
цитирай
7. анонимен - vaskonz
18.03.2011 19:00
Знаете ли какво ме възмути много преди няколко дни?
В сутрешния блок на БТВ мисля бяха, представители на БДЖ, синдикалисти и др. Беше зададен въпрос от водещия "чували ли сте израза ах защо няма туби за ток за да можем да крадем от БДЖ". Един от гостите отговори "ами нормално е да крадат, след като на Централна гара получават 620 лв., а в провинциалните гари по 540лв., нека крадат.
След ден два този същия господин беше в друго предаване и видях за мой ужас, че това е ЗАМЕСТНИК МИНИСТЪР. Направо щях да припадна. Представяте ли си? Б.Б. дойде на власт с обещание за НОВ МОРАЛ В ПОЛИТИКАТА И УПРАВЛЕНИЕТО НА СТРАНАТА. И този морал е "Крадете щом вие малко заплатата!".
Знаете ли Заместник мистре, колко хора получават по-малки заплати от цитираните от вас, без да броим купоните им за храна, облекло, почивни база и др. на БДЖ? Значи ли това, че всички трябва да крадат? Ми то тогава няма да има какво да се краде.
Този зам. министър в една цивилизована държава трябваше да си отиди от министерството още от студиото на телевизията.
цитирай
8. анонимен - Робски Манталитет
20.03.2011 16:28
Тъжно ми е като ви чета коментарите господа и дами . От всичко прозира една мисъл : "Аз не искам да съм добре , аз искам на Вуте да му е зле". Явно целите са постигнати и български народ вече е превърнат в едно стадо. Защото господа като приключат с железничарирте ще ви почнат вас с 500 те лева , а като проключат с вас ще почнат тези с по 200 лева , после са пенсионерите и така докато БГ-то не се превърне в една голяма циганска махала. Не сте далче от там щом се възмущавате че са ви санирали гарите , така ще се възмуавате и като ви модернизират влаковете. Щото нали е криза , триабва да живееме в "кочина" и сички да правиме по 200 лева.
Но не се притеснявайте , играта вече е в напреднала фаза , в скоро време тлъстата хапка товарни превози ще се приватизира (както искате), железничарите ще са на борсата (както искахте) а за вас пътниците, надвам се да ви купят чисто нови конски вагони , за да се возите както ви се полага...
цитирай
9. анонимен - Стачката
23.05.2011 17:31
Как няма да се отмени стачката, като Петър Бунев ни продаде заради кариерата на снаха си Зорница Желева - Петкова, която сега е на поста държавен експерт в министерството на транспорта.
цитирай
Търсене