Прочетен: 5531 Коментари: 6 Гласове:
Последна промяна: 02.03.2011 13:42
Представяме ви писмото на Георги Господинов от Петрич, получено на имейл адреса на Блогът за железници (rail.blog@abv.bg).
Здравейте ! Чета отдавна вашия блог и ето, че реших да ви пиша и аз. Нямам кой знае какви оплаквания към момента от услугите на държавния превозвач - БДЖ, но понякога и малките недоглеждания дразнят редовия пътник. На 28 Февруари пътувах с новият бърз влак със задължителна резервация "СТРУМА" от Петрич към София. Няма да описвам неудобството от прекачването с 2 големи сака на Генерал Тодоров - в подобно положение бяхме около 20 души от Петрич, които пътувахме с вагона към Генерал Тодоров, за да хванем въпросния влак, но през цялото време се успокоявах, че може би Петрич е прекалено малък град и не заслужава директни вагони или цяла композиция от подобен експресен тип влак и трафика от Кулата към София е многократно по-голям. Щом видях 3-те вагона на Генерал Тодоров си помислих, че сигурно 2 от тях са пълни целите с пътници от Кулата и в един ще се намери място и за нас "малцинството" от Петрич. Но, уви - лично се разходих из влака и тъй като позапомних пътниците от Петрич ,по обясними причини, трябва да ви съобщя моята изненада - от Кулата пътуваха цели двама души към София. 3 вагона от Кулата за 2-ма души. А 20 от Петрич се прехвърляха. Маркетинг ли е, стратегия ли е, не знам каво е това - но някой определено е допуснал много дълбока грешка като е пуснал този влак вместо до Петрич до някаква си Кулата, която, ако не беше гранично село - едва ли някой щеше да го знае дори в България.
Моля ви, чрез вас, ако е възможно да се обърнем към БДЖ или ако трябва дори към Александър Цветков - министър на транспорта и съобщенията и да повдигнем този въпрос: "Кому е нужен експресен влак до Кулата" ? И нека има, ама Петричани защо не заслужаваме ? Не, че да се хвалим, ама сме по-голям град от Сандански по данните на ЕСГРАОН !
Благодаря, предварително.
06.03.2011 13:48
09.03.2011 23:19
Това им е официалния имейл.
10.03.2011 01:09
10.03.2011 21:11
11.03.2011 16:06
Посрещах близка роднина на гара Търговище през декември. Чакалнята - очукана и студена. Часът на пристигане на влака отмина в тишина. По едно време гъгнив глас измърмори нещо по радиоуредбата, от което трябваше да се досетим че се съобщава за пристигането на закъснелия вече влак. Излязох на перона - непочистено, сняг над глезените. Влакът пристигна. Мощната машина 4000 конски сили теглеше 6 почти празни вагона. Подадох ръка на гостенката да слезе. "Не ме хващай, доста мръсна съм" - смутено каза тя...
Сещам се и за един друг случай - през лятото на гара Плевен се качих на влак, който два часа не потегли. При пълно мълчание на гаровата радиоуредба. На първия час от чакането, от човек на човек се разнесе мълвата, че локомотивът бил повреден и чакат друг "от някъде".
Такова безхаберие, такава безотговорност, такова бездушие, такъв социалистически манталитет - едва ли има другаде, както в БДЖ!
Ако автобусните превози и автогарите бяха останали държавни - и там щеше да е същото. Но те са частни! А българинът е христоматиен индивидуалист и егоист. Общото - държавното, кооперативното, колективното - е обречено в България неминуемо на провал. Конфуцианството е непонятно за българина.
Извод? Ако железниците не се приватизират час по-скоро, те са обречени на фалит! Това не го виждат ли тези, които ни управляват, или се правят е не го виждат?
22.09.2011 03:41