Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
11.10.2010 09:12 - Странни такси за "запазени" места в спалнините вагони
Автор: rail Категория: Други   
Прочетен: 2767 Коментари: 2 Гласове:
0



Представяме ви писмото на Нели Павлова, получено на имейл адреса на Блогът за железници (rail.blog@abv.bg).

Здравейте,

искам да Ви разкажа за странните такси за "запазени" места, които събират в спалния вагон на влака Бургас-София.
Двамата с приятеля ми закупихме билети за първа класа със запазени места за спален вагон по линията София- Бургас. Купихме и билети за връщане. На въпроса ми има ли детето (на 4 години) нужда от билет, ми беше отговорено че няма. На фиша за запазени места пишеше нещо от типа: "2 места - цяло купе".

На отиване (25.08.10, 22:40ч.) бяхме приятно изненадани от условията във вагона. Беше чисто, спретнато, имаше дори климатик, служителката във вагона беше учтива. В нашето купе имаше три самостоятелни легла - две за възрастни и едно детско. Детето спа през цялото време (което беше причината да изберем този начин на пътуване). Единственото неприятно нещо беше, че едната от тоалетните (при служебното купе) не работеше.

Не толкова безпроблемно обаче протече връщането, на 2 септември вечерта (влакът в 22:16ч.). След като прибра билетите ни, служителката във вагона заяви, че нямаме право да ползваме третото легло, защото не сме били имали запазено място за него. След като се втурнах към гишетата, 10 минути преди тръгване, служителката ме спря и ми каза че се плащало във вагона. Цената била 8 лева. На въпроса ми ще ми издаде ли документ, ми беше отговорено че ще си го получа сутринта заедно с билетите.

Едва ли има смисъл да доразказвам историята. На сутринта, в тъпканицата при слизането, служителката ми тикна билетите в ръцете, разбира се без никакъв документ. Успях да го установя чак след като се измъкнахме от вагона, но със съненото дете и двата куфара нямах желание да се върна и да ѝ искам обяснение.
През целите два следващи дни атакувах телефона за жалби на БДЖ, но никой не си направи труда дори да отговори.

Изобщо не ни е за тези 8 лева, след като сме платили повече от 100. Става въпрос за лъжата на дребно, за нагласата че пътникът  трябва да се изцеди и метне. За тоалетната до служебното купе, която беше "повредена" и втория път и един от другите пътници ми обясни че е "повредена" винаги, за да я ползват само служителите.

Излишно е да казвам, че няма повече да ползваме услугите на БДЖ. Заради това шмекерене на дребно БДЖ загуби потенциални клиенти, и то от тези които са готови да дадат повече пари за нормално пътуване.

Според мен е крайно време ръководството на БДЖ да разбере че качеството зависи не само от техническия парк, а и от нивото на обслужване.

С уважение: Н. Павлова





Тагове:   оплаквания,


Гласувай:
0



1. анонимен - анонимен
12.10.2010 17:45
Че то не само в спалните вагони се случва това и в много други влакове ти вземат парите без да издават превозен документ.По важното е да успеят да ги хванат контрольорите/проверителите/ на влаковете.затова според мен трябва да има поставени лица които да констатират нарушителите/да не ги познават кондукторите/ и да се надяваме,че може и да се вдигнат приходите на железницата.
цитирай
2. анонимен - В.
29.12.2010 16:03
Пишете дали има някакво развитие по този случай с осемте лева? Свързахте ли се с БДЖ в крайна сметка?
цитирай
Търсене