Прочетен: 6871 Коментари: 4 Гласове:
Последна промяна: 03.09.2010 14:49
Добър ден жп-блогъри. В края на февруари планувах пътуване до Варна на първи март и докато търсех сайта на БДЖ попаднах на този блог.
Реших след като се повозя на влака да напиша мнението си. Като цяло съм разочарован, все си мислех, че като сме криза и се борим за всеки клиент и БДЖ ще са си дигнали летвата, но се оказа същото БДЖ, което беше и при последното ми пътуване преди две години. Направих десетина снимки с телефона си и съм ги сложил към писмото за да ги публикувате.
Обичам да ми е удобно и си взех билет за първа класа. Не бях пътувал от години с влак, но се оказа, че първата класа на БДЖ всъщност се познава само по жълтата лента на вагона и бройката места в купето. Начина на броене на вагоните също е много неудобен, не е точно по реда на числата или буквите на азбуката за да намериш лесно своя вагон. На билета вместо за по-лесно ориентиране да напишат кой номер по ред е вагона във влака от БДЖ пишат някакви букви. На моя пишеше А, и аз логично предположих, че е първия вагон във влака - А, Б, В, Г но не познах, това означавало първа класа.
В купето имаш усещането, че се намираш във времето на столипиския ренесанс. Креслата цвят бордо ми напомниха винено червените костюмите от циганските сватби през 90-те. Тапицерията не беше прана от месеци и покрита с петна. Прозорците бяха мръсни, тоалетните ужасни.
В тоалетните нямаше нито хартия, нито вода, да не говорим за ароматизатор. Миришеше ужасно, на пода имаше петна от урина. Поне да дезинфектират с хлорна вар, както в казармите навремето. Ще вземе да пламне епидемия от хепатит при тази хигиена. Препоръчвам на пътуващите с влак да си носят мокри кърпички, защото пипайки дръжките във влака по ръцете ти полепва с една много неприятна нечистотия.
Отоплението на вагона също не беше добре регулирано (или топло или студено). В началото беше много топло, после спряха парното на цяло. На връщане (пътувах със същия влак) към края на пътуването стана много студено, по едно време мина кондуктурът и каза: „Е бахти студената първа класа” и се изсмя. След малко се почувства затопляне, но вече оставаше по-малко от половин час до края на пътуването, когато стигнахме в Пловдив беше много топло.
Вагона беше почти празен, в купетата имаше по един-двама човека. В коридора се запознах с жената от съседното купе, която се оказа жепейка и пътува безплатно. Каза ми, че най-често в първа класа пътували само жепейците, защото за тях било безплатно.
От Стара Загора в моето купе се качи бизнес-дама която каза че пътува единствено до Варна с влак, защото автобусите минават през Бургас и се пътува с един-два часа повече, след посещението на тоалетната се дезинфекцираше с мокри кърпички. На връщане пътуваха главно студентки и една студентка с гаджето си – за да бъдат сами в купето.
На отиване влака закъсня с 17 минути, на връщане с 12 минути. На отиване още от Чирпан видях че закъснява (бях си разпечатал разписанието от сайта им) На Стара Загора закъснението беше 12 минути, казах го на кондукторката и я попитах дали има шанс да навакса закъснението до Варна, тя ме увери че ще навакса 10 минути, но закъсня с 17 минути. Бях си разчел времето и хората ме чакаха с кола на гарата. От други пътници разбрах че 10-15 минути е съвсем нормално закъснение за този влак.
Въпросът ми към БДЖ е защо като се вижда че влака е закъснял към определен момент машиниста не се опитва да навакса закъснението и влака се движи изключително мудно на определени места. И още ако наистина винаги закъснява с 10-15 минути защо не променят разписанието ако не могат да го спазят.
За уголемяване натиснете върху съответното изображение
ТРЕТИ МАРТ в Пловдив - избягал паун и по...
Пауни от Пловдив ...
22.03.2010 14:20
29.03.2010 21:32
16.04.2010 14:40
09.09.2010 12:49