Прочетен: 5541 Коментари: 9 Гласове:
Последна промяна: 15.02.2010 19:19
Представяме ви позицията за БЕЗОПАСНОСТТА НА ПРЕЛЕЗИТЕ на Асоциация "Приятели на железопътният транспорт", получена на имейл адреса на Блогът за железници (rail.blog@abv.bg)
Позиция за БЕЗОПАСНОСТТА ПО ПРЕЛЕЗИТЕ
Асоциация „Приятели на железопътния транспорт” е особено обезпокоена от поредния случай на арогантен транспортен вандализъм, при който се заличават човешки животи, а машинистът на влак 50604, 40-годишният Б.В.Г., изпълнявайки служебните си задължения е постъпил болница със опасност за живота и дори да оцелее ще остане за инвалид цял живот, както се случи и с прелезопазачката М. Г. докато изпълняваше служебните си задължения на прелеза до гара Филипово.
Настояваме за монтаж на записващи камери на ВСИЧКИ железопътни прелези в страната. Като монтажът на записващите камери трябва да бъде подкрепен от Общините, КАТ и Правителството. Не трябва и не е редно да се очакват усилия само и единствено от страна на инфраструктурният управител НК ЖИ, поради тежкото му финансово състояние.
Настояваме още за увеличаване на инвестициите от страна на агенция „Пътна инфраструктура” в изграждането на голям брой надлези и съоръжения, особено в гъсто населените места и натоварени железопътни отсечки.
Предлагаме създаването на интернет банер и страница, радио и видео реклами, относно безопасността на прелезите като този и безвъзмездна медийна подкрепа за разпространението им.
Опитът на Великобритания и Австралия за реклами за безопасност по железопътните прелези показва, че инцидентите по прелезите са намалели с 30%. Крайно време е България да спре да бъде първа в ЕС по брой на инциденти на железопътни прелези. Опитът на НК ЖИ вече доказа, че където има поставени камери, произшествията значително намаляват.
Предлага ме и следните национална политики за превенция на произшествията по прелезите:
1. Активно участие на Законодателната и Изпълнителната власт в кампанията за превенция на произшествията по прелезите.
2. Приемане по-строги законодателни мерки спрямо нарушителите, с цел ограничаване на железопътния вандализъм.
3. Ускоряване на монтажа и употребата на записващи камери на всички прелези в страната, като финансирането им бъде подкрепено и от Общините, КАТ и Правителството.
4. Приоритетно откриване на нарушителите и отнемане на свидетелствата им за минимум 6 месеца.
5. Увеличаване на инвестициите от страна на ИА „Пътна инфраструктура”, свързани с изграждането на по-голям брой надлезни съоръжения особено в по-гъсто населени райони и по-натоварени железопътни или пътни отсечки.
С уважение,
Асоциация "Приятели на железопътния транспорт"
16.02.2010 16:33
19.02.2010 08:24
19.02.2010 11:46
20.02.2010 20:14
21.02.2010 00:49
22.02.2010 05:26
да се пенсионирам от железниците.Надявам се поне
този късмет да имам с моите 31,5 г служба.
22.02.2010 22:23
Всеки от нас има своя принос, но за съжаление малцина го съзнават.
Мир на праха на колегата.
24.02.2010 20:50
25.02.2010 10:35