Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
26.11.2009 10:18 - Разказът на един кондуктор за БДЖ
Автор: rail Категория: Други   
Прочетен: 9732 Коментари: 9 Гласове:
2

Последна промяна: 14.12.2009 11:19


Представяме ви едно интервю на Христо Георгиев с анонимен кондуктор получено на имейл адреса на Блогът за железници (rail.blog@abv.bg).

Здравейте читатели в блога, днешното ми пътешетвие беше до Червен бряг, като съответно пътувах с толкова уважавания от мен транспорт с името БДЖ.
Пътят ми от гара София до гара Червен бряг се усъществи с влак номер 2611 в 09:55 часа на 15.11.2009 година.
Преди да продължите да четете това искам да предупредя, че името на разказващия кондуктор е скрито по съображения за неговата сигурност и не е с цел да се накърно достойнството на някой от засегнатите по долу хора, дори напротив материал, с който бих искал да им помогнем да стигнат до истината и да открият себе си!
Приятно четене! Въпросите са отправени днес от мен към анонимния кондуктор, който съвсем спокойно разказа какви са проблемите в дадената институция и как според него проблемите могат да се разрешат.

- Здравей г-н Х, съвсем на скоро вие железничарете прекратихте стачката си, която беше за недоразумението по паричните преводи на вашите заплати от доста време насам.Какво се случи има ли развитие по случая и получихте ли така чаканите пари?

-Здравейте г-н Георгиев,получини пари е силно казано,получихме аванс,за август месец,а не е нужно да припомням сега кой месец сме смешно е според мен това забавяне на преводите е умишлено и някой или някои имат полза от това забавяне. Все пак и ние сме хора и издържаме семейства... Аз работя в системата от 2 години и преди да започна тази работа съм чувал какви ли не неща,но не съм вярвал,че е чак толкова зле, БДЖ рухва,много е зле положението и ако министъра не вземе мерки просто всичко отива на вятъра.Според мен не може да има толкова контроли на кондукторите при положение,че няма пари,а те взимат по 1000 лв заплата и то редовно,за това да ни следят.Нямам думи просто!

- Историята, която разказвате е потресаваща, но в неофициален разговор с вас вие ми споменахте за психическия тормоз,който ви е налаган и не само на вас,но и на всички ваши колеги..бихте ли казал кой с какво ви тормози и според вас защо?

-Прекия ни началник г-н Генчо Мирков, който изсипва куп ругатни и обиди към нас кондуктрите,виковете му са нещо нормално за ежедневието му просто нямам думи да ви опиша за какво става на въпрос, пари няма и едва ли ще има, но скандали и обиди по наш адрес не липсват, каквото и да стане все ние сме виновни,даже се е случвало да се качват пияни пътници,които са проблеми и са ги хващали без билет и ни глобяват нас,той се вози без билет аз не мога да го сваля сам и ме глобяват с пари и забележки, какво да ви кажа...в тая държава всичко е наопаки пълен хаос....

- А защо спред вас няма пари, вие сте млад човек с какво се издържате как живеете успявате ли. И последен въпрос минавало ли ви е през главата да напуснете работа?

-Не, не ми е минавало през главата да напусна, защото въпреки безпаричието, въпреки обидите от г-н Мирчев аз харесвам работата си и я върша с голямо удоволствие и ще продължа да я върша докато ме държат тук....

В ТОЗИ МОМЕНТ СЕ НАМИРАМЕ НА ГАРА СОФИЯ СЕВЕР - ВЛАКА СПИРА ПО НЕОБЯСНИМИ ПРИЧИНИ ЗА ЦЕЛИ 20 МИН, НО ПРОБЛЕМЪТ Е РЕШЕН И НИЕ ПОТЕГЛЯМЕ.

- Какво мислите за предложението на министър Цветанов да бъдат монтирани камери и огради около железопъните пътища с цел да се намали вандализма-хвърлянто на камъни по прозорците на влаковите композиции?

-Пълна измислица, те вместо да дадат пари да се махнат тея стари мотриси-електрички и да се изчистят тези дето са по-здрави да се стегнат, а не да спираме за 20 мин на всяка гара поради технически причини. Тези камери са излишно хвърляне на пари според мен,но щом министъра мисли, че е добре да няма, как да му променим мнението? Ние най-малко имаме достъп до хора като него и не можем да даваме предложения и мнения, ние само се съгласяваме - ние в това БДЖ нямаме права, имаме само задължения.Това е!

Искам само да вметна, че кондуктора не беше на смяна докато даваше интервюто, беше пътник като мен пътуващ до Горна Оряховица, колкото до учтивостта на другите кондуктори на смяна - бяха доста подозрителни към мен и намеренията ми и си свършиха отлично работните задължения, макар и госпожата да беше малко начумерена.

Желая ви да изживеете своя динамичен и прекрасен ден днес и в България!



Гласувай:
2



1. bdzbg - Атанас Гълъбов
26.11.2009 14:24
Не ме учудва нищо казано от кондуктора.Всичко това е чиста истина.Докато политиката на БДЖ не се промени спрямо клиентите си, няма оправия.Нужно е много хора да си отидат от тази болна система, защото има нещо сбъркано в управлението и.Колкото и пари да се наливат, няма да се оправят нещата.Лошото отношение на персонала е нещо напълно нормално.Все пак съм срещал много съвестни хора, които си вършат работата както трябва.Може да са малко, но ги има и мисля,че трябва да се пише до дирекцията в София и да бъдат повишени по някакйв начин, дори и с минимално увеличение на заплатите.Задължително е да се пише до управлението в София, защото всеки си прави каквото си иска, както кондуктора спомена за шефа му.За което вярвам,че е така.
цитирай
2. анонимен - Пурко
26.11.2009 17:02
:)) Добре дошел на младежа в деиствителноста на БДЖ! Ами право си е момчето.Заъснението на заплатите си е факт.Чакаме ако не се лъжа аванс за ноември и заплата за октомври. Е ако слушаме министъра,всичко се дава по план,само че със закъснение от 1 месец. Да,много хора има, аз със се чудел за какво са на смяна.И всички са на големи заплати.Що се отнася до този началник дето само викал,просто не си е намерил маистора все още.Нестига ,че хората му вадят хляба,ами и се дърли.Малко и за финансите да думам.Чудя се БДЖ уж нямат пари ,а ежегодно персонала минава мед прегледи и то по четири кабинета. На кабинет по 20лв,сами можем да си направим сметката колко парички са това.Това са хиляди служители и то всяка година.Ами в криза да се прескочат малко тези неща.Всеки си има личен лекар и при нужда си ходи там.Ами психопрегледите,на всеки 3 и 5 години.Смешно е нали?Космонавтите ряпа да ядат. Че парка ни е много стар,всеки го знае.Господа икономисайте малко парички и от излишните прегледи де,това са хиляди левове.Това е!!!
цитирай
3. nico84 - За съжаление е иснита!!!
28.11.2009 15:37
За съжаление е иснита!!!
цитирай
4. анонимен - Заплатите на жепейците в БДЖ - казуса пердута! Тр.Акациев
29.11.2009 20:04
Да така е!Този казус е решен!Пари НЯМА да има и се гответе за една гладна Коледа!Вие и вашите семейства колеги от БДЖ ще ГЛАДУВАТЕ и ще си плащате мотрисите 'Дезиро",спалните вагони,въобще всичко което може и трябва да се плаща за железници от държавта - майка/мащеха за БДЖ/ И това е защото мутрите от жепе не разбират.Какво очаквате от Бойко и компания?!Аз знам кво правят: сега ще обединяват пътническото и товарното предприятие с цел уж съкращаване на администрация а те разбират под това понятие - машинисти,кондуктори,бил.касиери,ревизори...Така,че ние от експлоатацията ще си ходим,ония от АУП ще си останат!Махнаха Събчев от пътническите превози защо? Защото не е хайдутин и им пречи! Това е знак,че и тия ще точат и крадат,за мен когато махнат Събчев,товаа значи едно - хайдутлук от най висока класа!какъв е извода: ТЕЗИ,НОВИТЕ ЩЕ УСВОЯВАТ,РЕДУЦИРАТ,ОПТИМИЗИРАТ СЪЩО КАТО ОНИЯ СТАРИТЕ/РАЗБИРАЙТЕ - ХАЙДУТЛУКА ПРОДЪЛЖАВА!/
цитирай
5. анонимен - Щом е толкова зле, железничарите ...
29.11.2009 23:16
Щом е толкова зле, железничарите защо не напускат? Няколко теми по-назад четох, че дори се плащало за да почнеш в железницата.
цитирай
6. анонимен - Не само се плаща
29.11.2009 23:32
Не само се плаща. Искат и връзки. И то много нависоко, за да станеш един прост кондуткор, ръководител движение или стрелочник. Нека да им намалят заплатите - щом такъв интерес има - явно са високи.
цитирай
7. анонимен - В.
30.11.2009 10:09
Интересно интервю и с удоволствие ще напиша своя коментар.
За многото контроли кондукторите сами си го направиха, взимайки пари без да издават билети, както и какви ли не други безобразия се нагледахме, включително секс по време на работа. Понятието "таен клиент" е непознато в пътничекият маркетинг, отделно последното проучване на задоволството на пътниците беше преди 5 години, извършено от Алфа рисъсч - в нормалните железници това се прави поне два пъти годишно.
За началника Мирков, коментара е излишен - той е резултат на "отличната" кадрова политика в БДЖ. Само ще добавя, че съм срещал доста кондуктори с по-добро отношение към пътниците отколкото началника на влака.
За напускането, все по-често забелязвам зад любовта към професията, в железниците се прикрива закрепостяване, слаба мобилност, сигурност на държавното предприятие и защитата на работните места от синдикатите.
За капак коментара за кондуктора за камерите направо ме зашемети! За толкова години в МВР не се намери желание за справяне с нападенията срещу влаковете (и не само хвърлянето камъните). Стигна се дори до там, че железниците пожелаха да се откажат от услугите на Транспортна полиция, защото срещу милионите, които заплащаха не пролучаваха очакваната защита и да кажеш, че камерите в сигурноста на транспорта са хвърлени пари на вятъра е малоумие. Камерите трябва да имат 100% покрите на всяко място където има пътници.
цитирай
8. antikdji - За връзките в железницата..и т.н
12.01.2010 18:19
Първо да уточня не съм кондуктор ,ръководител движение съм . Работим в различни структори ,но еднакво "ПРЕСТИЖНА" работа ..! 27 години работя това ,нямате представа колко "ВРЪЗКИ" ми трябваха когато започнах ...!!! Връзките ми бяха "ГОЛЕМИ" затова започнах с 10години договор към БДЖ в една далечна от моят град гара на другият край на България..!За сведение повечето от железничарите са работили така /С ВРЪЗКИ/ ! Живеех в едни четирисемейни жилижа години наред в "Чудесни " условия и в любов към железницата !! Когато след години се прибрах в родният си край пак в същата система бях забравил как изглеждат приятелите ми и улиците в града..! Но пък ми беше влязъл достатъчно "Пушек в задника.." както казват колегите и продължих ...и така до днес !!! То не са медицински прегледи /Всяка година ,с цел да те махнат/То не са изпити през година ../Пак с тази цел/То не са нощни и дневни проверки /Напоследък идват от 200км.с нови служебни западни коли../То що си небръснат ,то що говориш на перона ,то що не държиш диска еди как си ,па що гледаш на лево а не на десно...!!! Па недай Боже да скочи некой пиян от влака ,не ти е у памет колко мастило ще изпишеш...!Пък на кондуктирите им стига некой по пиян и по голям от тях /Не дай боже началник../ и са готови ! Е, има сигурно и такива които са вземали по някой лев ,щото заплати не виждаме често ..,ама требе да почнеме да ги делкаме /Друго спасение няма май...?! Та затова ни требат връзки в железницата да работиме, и за още некои неща ...например от високите и редовно вземани заплати получих диабет , високо кръвно и още некои по дребни заболевания ..!Абе кво да ви кажем ,търсете връзки и при нас идвайте у железницата ...! Дават нови дреи ,е може да не са ви по мерка ама дават..,и капи дават с кокарди е не на сичките ама има , е клозетите и водата спреа по гарите та нема къде да пикаме ама си намираме ..,и осигуровки имаме най - важното ,та да мое да се лекуваме като се наложи ...!!!Секи месец ни съкращават ,ама ако си имате връзки вас нема да съкратат ,нас дето сме с над 20год стаж че ритнат а вие ,че останете ! Че то требе некой да има да го плюват пътниците по гарите за всичко дето не е виновен...!!!А камерите дето искат да ги слагат ,кво да ви кажем ,нема никаква нужда от тех ,щото до сека камера требе и полицай да сложат ,па то и полицаи не останаха..!! Между Телиш и Червен бряг колко пъти свалиа кабела...!? Кой го пази ,и като фанат братята кво ги праят...пускат ги !!! Кондуктора га фане 20 цигана без билети кво да ги прави ,ми те че го фърлят от влака...! По добре да си мълчи и да си види вечерта детето ...!Айде стига ,и търсете връзки ,че ПАРИ ПАРИИИ ви чакат и най- важното ...ОСИГУРОВКИ ..!! Да може да си плащате по доктори...???!!!!
цитирай
9. анонимен - konduktori ina4alnik blakove
23.04.2010 19:57
az kakvo da vi kaja 4esto patuvam mejdu dimitrovgrad iplovdiv i mi pravi vpe4etlenie 4e slujitelite ot gara dg mili i lubezni hora losho vpe4atlenie mi napravi kontrolnite organi vmesto da okajat sadeystvie im pre4eha i obviniyavaha ineosnovatelno okazvaha psihe4eski tormoz bdj daspre stezi gluposti ami da im izmislyat uniformi na men kato patnik da mi stane yasno 4e tezi hora sa ot personala vizitka vseki moje da si sloji aziskam da izkaja blagodarnost g-ja yordanova taka mislya 4e se kazvashe ot dimitrovgrad za pomoshta i sadeystvieto koeto okaza makar da ebila v otpuska zapomnih dumite i jelezni4arya nyama zna4enie 4e po4iva toy si e profesionalis prez cyaloto vreme mili mom4eta i momi4eta badete vse taka usmihnati vapreki trudnostite
цитирай
Търсене