Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
09.11.2009 08:12 - Отчет за първите 100 дни на Министерство на транспорта
Автор: rail Категория: Други   
Прочетен: 5203 Коментари: 5 Гласове:
2

Последна промяна: 28.12.2010 13:11


Представяме ви коментар на един от най-редовните ни читатели, Петър Делчев, получено на имейл адреса на Блогът за железници (rail.blog@abv.bg).

Здравейте. Както знаете днес се проведе пресконференция на Министерство на транспорта във връзка с първите 100 дни на работата на министерството. Като представител на неправителствена организация имах възможността да присъствам лично. Пресконференцията беше насрочена за 12 часа на 8 Ноември. Интересът не беше засилен от страна на медии като телевизионните такива бяха около 7-8, а печатните и интернет медии - също толкова.

На участниците бяха раздадени апликационни форми, които резюмират в голяма степен нещата, които ви предоставям, а също така и презентационния файл на цялата пресконференция.

  image
В най-общи линии в областта на жп транспорта бих могъл да обобщя няколко важни момента на които се спря министърът. В началото, се обърна сериозно внимание на финансовото състояние като се отбеляза, че към средата на годината субсидията е похарчена почти напълно. Това налагало отпускането на нова субсидия от 23 млн лв, за да могат да се изплатят заплатите на работещите. Като втори момент, се спомена за планираните сериозни съкращения, като при административния персонал ще бъдат над 50%.

След това се направи кратък очерк на развитието на проектите по европрограмите като се отбеляза, че жп линията Пловдив-Бургас до броени дни ще получи сериозно раздвижване относно въпроса с нейното рехабилитиране и модернизация. Нещо много интересно - за първи път в публичното пространство и то от такъв висок ранг министър си позволява да наименова жп магистрала като я нарече "Жп магистрала Тракия". Допускам, че е възможно да е взаимствал от вашият блог, тъй като самият аз тук преди време или в друга жп медия споменах за нуждата от имена на жп магистралите, което може да ги равнопостави с автомагистрали. Друго интересно което спомена министъра е, че се работи усилено по въпроса за комбинираните превози и интермодалните терминали като целта е "Тировете предимно с турска регистрация да пътуват на влак от Драгоман до Свиленград".

В последвалата част за въпросите на гостите на пресконференцията се опитах да взема думата и да задам 2 въпроса като застанах на микрофона и дадох сигнал, но неочаквано пресконференцията беше прекратена за което съм много разочарован. Надявам се, макар и задочно, поне тук да се опитам да задам своите въпроси към министерския екип, а те са:

1. Какви мерки се предприемат във връзка с подобряване възрастовата структура на заетите в жп сектора и особено в контекста на очакваните съкращения на персонал, чийто 2 основни критерия ще бъдат стаж и образование (което означава съкращаване на млади хора по първия критерий)  ? 

2. Колко е изоставането на не по-малко важния и не по-малко скъп проект по ИСПА - жп магистрала "Марица"  от Пловдив до Свиленград и дали срок от 3-6 месеца удължаване на програмата, каквито вероятно ще бъдат отпуснати от ЕК за Дунав мост 2 ще бъдат достатъчни и за този голям и значим проект по същата програма ?

Петър Делчев
petyrdelchev@abv.bg





 



Гласувай:
2



1. анонимен - Пурко
09.11.2009 10:38
Малко се съмнявам да са чели блога и да взаимстват нещо от тука иначе биха ни отговорили.Знаем за новата субсидия както и си чакаме старите плащания.
Вместо да съкращава работници,има и друга алтернатива,но ще сме далеч от идеята за нов закон където да се върнат категорийте на хората.Както и да се приеме нещо от рода 30г на едно място и да се пенсионира даден служител почтено.Както се прави в другите ЖП администраций.Така и ще се запази квалифицирания персонал и ще се разкрият места за младото поколение което е без работа.Ще поживеем и ще видим.
цитирай
2. анонимен - говори разузнаването на саваната
11.11.2009 00:23
Г-н Делчев, защо ми причате много на една до болка позната личност, с психически проблеми или може би се казвате г-н Апелчев
цитирай
3. анонимен - Петър Делчев
12.11.2009 13:43
Във всеки форум ли ще ме преследвате, за да ме уверявате, че не съществувам ? Проверете кой е бил на пресконференцията или пък ще ви дам контакти на хора, които познавате и ме познават, за да ви потвърдят. Но не виждам защо трябва да спамим поредния форум с поредната серия "Кой съм аз" ...
цитирай
4. анонимен - Браво за това
15.11.2009 23:54
Браво, г-н Делчев. Хубаво е освен казионните медии да има и независими източници на информация на тези прескоференции. Поздравявам ви. Всички неправителствени организации в областта на транспорта трябва да се учат и взимат пример от вас.
цитирай
5. анонимен - А съкращенията?
20.01.2010 12:29
Аз не видях да съкращават администрация,а хайде де!!!Ами обединението на структури????????????
цитирай
Търсене