Прочетен: 3283 Коментари: 2 Гласове:
Последна промяна: 29.10.2009 10:54
Представяме ви в оригинал статията на Стефка Петрова, студент специалност Журналистика в СУ, получена на имейл адреса на Блогът за железници (rail.blog@abv.bg).
Преди дни по Нова телевизия вицепремиерът и министър на финансите Симеон Дянков каза, че проверката на министерствата в държавните дружества е установила не разплатени задължения в размер на около 1.2 млрд. лв. Според неговите думи почти половината от този дефицит 490 млн. лв. е от железниците.
В същото време синдикатите на БДЖ в Бургас поискаха пълна ревизия на БДЖ и НКЖИ. "Едно от исканията ни е за пълна ревизия на тези две компании. И аз мисля, без да съм пророк, че ще излязат страшни злоупотреби и далавери, ще бъдат доказани неща, които работниците и ние като техни говорители и техни представители, сме казвали назад в годините, че ще излязат данни, как е бил извършен грабежът на тези две компании и как са доведени до това състояние", каза председателя на „Подкрепа" Иван Костадинов.
Преди дни Константин Тренчев също говори за злоупотребите в железниците.„Редовите хора имат право да почакат и да вземат по една хубава тояга и да я използват срещу тия, които са ги докарали до това положение. Подходът към БДЖ трябва да е много отговорен. Не мога да виня новото управление, защото то е отскоро, но ще настояваме то да търси добри мениджъри, за да имат железниците перспектива. В Европа железниците поемат милионен трафик, само в България имаме проблеми”-каза той.
Днес, докато някои влакове закъсняваха и на гарите около Варна ръководителите "Движение" отказаха да приемат дежурствата в знак на протест за неизплатени заплати, на първата си пресконференция генералният директор Попов призова за пълна ревизия на БДЖ, а железничарския синдикат ни предупреди, че "ситуацията може да излезе извън контрол" още от тази вечер.
В момента над цялата страна настъпва рязко застудяване, а от всичко казано за железниците оставаме с усещането, че ще бъдем свидетели на една особено динамична на събития жп зима, последиците от които ще отзвучават години напред.
За новите права на жп пътниците в ЕС ......
Българските железници през Ноември 2009 ...
13.10.2009 21:15
По тази причина бе започната процедура за стачни действия, поставени стачни искания пред работодателя. проведени неуспешни преговори, събрана необходимата по закон подписка.
В този решаващ момент обаче (краят на месед май), под натиска на работодателя, ръководството на най-големия железничарски синдикат СЖБ (в железницата синдикатите са четири), което сега се изявява като защитник и организатор на протестите, провали започването на стачните действия (в навечерието на изборите) и набързо бе подписан един осакатен до голяма степен КТД.
Сега всичко се стоварва върху новото правителство, като му се говорят глупости от рода на "дублиране на структури" в двете съвсем различни държавни железничарски предприятия.
Представителите на правителството от своя страна се поставят в неудобно положение говорейки , че в резултат на намалелите товарни превози и съответно приходи ще се съкратят по 2 000 души в двете предприятия, без да се съобразяват с факта, ч е едните нямат работа (намалели прежози), а другите (инфраструктурата) отдавна работят с числен състав далеч по технологичния минимум, с нарушения на условията за труд, условията за здраве и безопасност при работа и дори условията за безопасност на превозите. Само администрацията, предимно в централното управление, и благодарение на абсолютно административноемката последна структурна реформа (2007 г.), направена от същото това ръководство е в повече в компанията.
13.10.2009 23:46
По тази причина бе започната процедура за стачни действия, поставени стачни искания пред работодателя. проведени неуспешни преговори, събрана необходимата по закон подписка.
В този решаващ момент обаче (краят на месед май), под натиска на работодателя, ръководството на най-големия железничарски синдикат СЖБ (в железницата синдикатите са четири), което сега се изявява като защитник и организатор на протестите, провали започването на стачните действия (в навечерието на изборите) и набързо бе подписан един осакатен до голяма степен КТД.
Сега всичко се стоварва върху новото правителство, като му се говорят глупости от рода на "дублиране на структури" в двете съвсем различни държавни железничарски предприятия.
Представителите на правителството от своя страна се поставят в неудобно положение говорейки , че в резултат на намалелите товарни превози и съответно приходи ще се съкратят по 2 000 души в двете предприятия, без да се съобразяват с факта, ч е едните нямат работа (намалели прежози), а другите (инфраструктурата) отдавна работят с числен състав далеч по технологичния минимум, с нарушения на условията за труд, условията за здраве и безопасност при работа и дори условията за безопасност на превозите. Само администрацията, предимно в централното управление, и благодарение на абсолютно административноемката последна структурна реформа (2007 г.), направена от същото това ръководство е в повече в компанията.
Синдикалистите, защо не кажете какво ви дадоха в замяна на подписите под новото КТД?
Защо изгонихте Боби Гюров и Иво Пенчев от преговорите? Кажете за идиотското си поведение, когато дойдохме на крака в Хисаря! Кажете за закупените ви от БДЖ жилища в София за 10 000 лв.! Кажете за онази синдикалистка от Пловдив, синът на която е взе договорите за почистването на влаковете! За това говорете!