Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
12.10.2009 11:30 - Заверка на двупосочни билети
Автор: rail Категория: Други   
Прочетен: 7783 Коментари: 4 Гласове:
0

Последна промяна: 29.10.2009 10:55



Представяме ви в оригинал писмото Николина Иванова Петрова от София получено на имейл адреса на Блогът за железници (rail.blog@abv.bg).

Като редовен клиент на БДЖ искам да попитам защо са въвели да не се
заверяват билетите за отиване и връщане, а излетните билети се
заверяват. Понеже и двата вида билети използвам, знаете ли миналата
седмица щяха да ме глобят защото не съм си заверла излетния
билет.Просто се заблудих и не отидох до касите да го заверя.Мисля,че
този вариант изобщо не е удачен и се надявам,че не съм само аз
изпадала в подобна ситуация.Като се наредя на опашката за закупуване на
билет масово хората си купуват двупосочни билети за да ползват
намалението.Мисля,че тази промяна не е удачна за пътуващите защото ме
съмнява,че ако кондукторите са безкомпромисни много хора ще бъдат
глобени.Но понеже винаги гледат да помогнат на пътниците и правят
множество компромиси, за които сигурно ако ги хванат ще ги накажат.



Гласувай:
0



Следващ постинг
Предишен постинг

1. анонимен - Juli
12.10.2009 12:57
Най-добре е да вземат да премахнат всичките видове заверки и другите им странни и нелогични правила създаващи само затруднения и допълнителни ангажименти.
цитирай
2. анонимен - За заверките - Трендафил Акациев
04.11.2009 00:56
Да,права е г -жа Петрова,това за заверката на излетните билети може много лесно да се реши: понеже те важат за пътуване на връщане до последния от неработните дни,изискването за заверка е защото да не се ползват като карта за многократно пътуване в този период,което е незаконно разбира се.Но,ако се разпореди на връщане билета да се заверява с дата и подпис на гърба от превозния персонал при проверката на билетите,въпросът се решава.Въобще тарифната ни политика е много тромава и безидейна.Така например,във влака не може да се издават билети за малка група,защо ли?Плюс това в нормалната част на Европа никъде няма таблица 4/издаване на билети във влака на по висока цена/,а тук няма място за компромис - щом пътникът не си е закупил билет от касата на гарата и изгаря...друг е въпроса ЗАЩО не си го е купил: може защото иска да пътува гратис,което е недопустимо и правилно трябва да бъде санкциониран за това,но може,както става в повечето случаи просто човека да не е успял да пристигне навреме по най различни причини и да се качи буквално в последния момент.Тук според мен трябва да се върне старата презумпция в Тарифата - когато пътника не се укрива и веднага заяви на началник влака,че се е качил без билет да се таксува по цена без санкция както е от гарата,а когато не направи това съответно да си плаща цената със санкция.По старата Тарифа беше така: след като се обади,плаща 2лв.обезщетение и цената на билета,ако не се обади 5лв. и цената.Мисля,че сега трябва да бъде след като се обади на персонала да си плаща без абсоютно никаква глоба и това да се знае от клиентите на БДЖ!Ако искаме влаковете да станат конкурентни.Друг проблем е,че с билет за пътуване/редовен/ пътника няма право да прекъсва пътуването си в посредна гара.Защо?!По такъв начин не се ли губят клиенти на железниците?Какво ще стане ако примерно за разстояние над сто километра се разреши прекъсване в две от посредните гари по маршрута?Никакъв проблем няма да представлява това да се разреши,да се направи валидностният срок на такъв род билети един месец и в гарата на прекъсване,ако пътника не е заявил в началната гара на коя дата и час ще отпътува след прекъсването да се направи съответната заверка : билета важи за влак номер на дата....печат и подпис на бил.касиер",а ако няма билетна каса,просто билета да се завери от превозния персонал,след като пътника ЗАДЪЛЖИТЕЛНО се обади при качването си във влака.Трябва да се мисли за хората,ползващи услугите на БДЖ като за клиенти на железницата,а не като за потенциални престъпници...защото клиентите се печелят с качестваени услуги и с изключително внимание и уважение.Аз работя в системата на пътническите превози вече 25г. и не случайно стигам до този извод,той е изстрадан през всичките тези години и нещо повече,пътувах из Европа и видях там това което никога и не съм си помечтавал че може да го бъде: раздаване на разписание за съответния влак от кондуктора,където е написано какви най удобни връзки да правиш във възелните гари,удобни метролинии в часа на пристигане в големите мегаполиси,номера на телефони за такси,автогари,аерогари,имейл адреси за резервации онлайн за каквото си поискаш - от резервация за влак до резервация за полет и резервация в ресторант и т.н.И разбира се реклами на какво ли не!Та мисълта ми е: толкова ли е трудно пътническите превози да го направят и тук,не всичко разбира се,не е и нужно,но доста може деа се взаимства - така хем рекламираш дадена фирма и печелиш от това,хем и информираш кого,ами негово величество КЛИЕНТА си - пътника!Но за да стане това тук трябва много ентусиазъм,гъвкави и агресивни решения,това не се прави в канцеларията с гръмкото име отдел"Маркетинг",това става с осъществяване на контакти и създаване на партньори - прост пример: Уговаря се среща с шеф на водеща банка или голяма верига магазини,предлагаш му реклама в един от водещите пътнически транспорти и споделяте на база на какво ще става това.Тази реклама ще му излезе много по евтино от прамтайма в някоя от телевизиите,вярайте ми и човека,ако е добър бизнесмен ще направи необходимото!Ех мечти....
цитирай
3. анонимен - коментар
09.11.2009 08:50
Относно коментара на г-н Акациев-напълно съм съгласна с неговите разсъждения относно излетните билети но това може да го коментираме и за билетите отиване и връщане.Те също може да се ползват като карти за многократно пътуване,ами билетите които са отиване и връщане с намаление за тях защо трябва да се заверяват.Напълно съм съгласна с вашия коментар относно заверките но повярвайте ми Господа началниците трябва да пуснат една анкета относно някои промени в тарифата на ниво работещ персонал.Нека самите работници да си кажат мнението относно някои промени или някои новости в тарифата,нали те са преки участници в проблемите с пътуването,нали те всекидневно се сблъскват с най различни ситуации затова нека самите билетни касиерки да споделят анонимно/защото последиците може да са фатални ако е поименно/ какви промени искат да настъпят в самата тарифа и какви новости да се въведат за улеснение на пътуващите.
цитирай
4. malart - Генерално заверките и в двата сл...
13.05.2010 16:05
Генерално заверките и в двата случая за мен са затруднение, което не виждам с каква цел е измислено
цитирай
Търсене