Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
24.09.2009 11:18 - Пътуване до Варна
Автор: rail Категория: Други   
Прочетен: 3409 Коментари: 2 Гласове:
3

Последна промяна: 29.10.2009 10:56

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg
Благодарим на Валери Апостолов за пътеписа от пътуването му Пловдив - Варна, получено на имейл адреса на Блогът за железници (rail.blog@abv.bg).

Уважаеми приятели от Блогът за железници,
Видях блога ви и реших при следващото си пътуване до Варна да напиша коментар за впечатленията си.

Пътувам често по линията, защото съпругата ми в момента работи във Варна. Отначало пътувах с колата, но откакто научих, че има спални вагони, спрях да шофирам по 4-5 часа нощем. Очаквах да са от новите, с баня, които показаха по телевизията, но се оказа, че те били за софиянци само. Понякога се случва да имам много неприятни пътувания с влака за Варна, но повечето са добре и си заслужава да се возите по този маршрут, но при условие, че си купите спални места. Проблемът е, че особено през лятото спални места няма. Необходимо е да се купят седмица по-рано, а бюрото за предварителни билети работи от 8.30 до 12.30 и от 13.30 до 16.30 и трябва да се измъкнеш инкогнито от работа за да си купиш билет,а при мен това е особено трудно, а понякога дори невъзможно.
 
Сега ще ви разкажа за своето пътуване Пловдив - Варна - Пловдив на 11-ти и 13-ти септември, тази година. 

Купих си билетите от предварителната продажба на Централна гара Пловдив, но понеже този път нямах пари в брой, пожелах да платя с карта. Оказа се, че БДЖ не приема нито дебитни, нито кредитни карти - има банкомати в гарите е отговорът на продавачките на касите. Доста нелогичен отговор, щом дори в кварталния супермаркет мога да си платя с карта, нищо, че входа му има банкомат.
В крайна сметка за 42.80 лв. = 26.80 лв. + 16 лв. за спални места за отиване и връщане, една много любезна лелка ми продаде билетчетата. Цената е добра, автобус по същия маршрут би ми струвал около 46 лв. и то без да мога да си поспя по пътя, а когато няма хора в купето може спокойно да си извадя лаптопа на масичката.

За късмет в спалния вагон попаднах на един много приятен и отзивчив кондуктор, който ми предложи дори 1,5 л. минерална вода за символичната цена от  левче. Направи ми впечатление, че имаше някаква група ученици, на които той помагаше за багажа. Доста време пътувам, но за пръв път виждам кондуктор да помага за багажа на пътниците. Тоалетните на вагона бяха необичайно чисти, имаше тоалетна хартия и сапунче на мивката. Снимките ще  видите в прикачените файлове към писмото.
 
На връщане, в Централна гара Варна, поради промени в плановете ми, се наложи да презаверя неколкократно билетите си и началника на смяната - особено възпитан и отзивчив младеж, ми помогна много за това. От честите ми пътувания съм усетил, че служителите на варненската гара, са съвсем различни от колегите им в останалите гари, винаги приветливи,  усмихнати и постоянно се опитват да бъдат максимално полезни.

Единственото неприятно нещо, беше, че след като си купих задължителното запазеното място за влака в 15 часа, и реших да пътувам отново с нощния влак, се оказа, че БДЖ не връщат двата лева за запазеното място, независимо, че може да го отметнат като свободно на листчетата и да го продадат на друг пътник.

Пътуването от Варна за Пловдив беше също много спокойно, но купето не беше особено чисто и от кондуктора не усетих никаква загриженост, дори вода не ми предложи, за разлика от предишния му колега. Отделно чаршафите на леглото и калъфката, бяха доста износени.
 
P.S. Ще се радвам ,ако имате възможност  да публикувате и снимките, към коментара ми.
Поздрави,
Валери Апостолов


снимки от писмото

  image  image





Гласувай:
3



Следващ постинг
Предишен постинг

1. анонимен - Лилия Иванова
27.09.2009 20:18
Много се радвам, че има смели хора, които да се осмелят да говорят против държавата (защото БДЖ е държавно предприятие) в публичното пространство (каквото е този блог, до колкото знам се чете от БДЖ) и то със онагледен снимков материал !

Браво ! Дано има повече такива хора !
цитирай
2. анонимен - Мехмед Чападжиев
01.10.2009 20:14
В нощните влакове спроед мен или изобщо при закупен билет за над 100 км трябва да се предлагат на пътниците някои допълнителна неща като вода или вестник да речем...
цитирай
Търсене