Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
16.09.2009 12:28 - Интервю на Александър Цветков пред Агенция "Фокус"
Автор: rail Категория: Други   
Прочетен: 3162 Коментари: 4 Гласове:
1

Последна промяна: 29.10.2009 10:57


Представяме ви интервю с министъра на транспорта Александър Цветков пред информационна агенция "Фокус".

Александър Цветков: Работим по стабилна дългосрочна програма за подпомагане и за развитие на БДЖ


16 септември 2009 | 06:00 | Агенция "Фокус"

Министърът на транспорта, информационните технологии и съобщенията Александър Цветков в интервю за Агенция „Фокус” .


Фокус: Министър Цветков ще обясните ли каква държавна помощ ще получи БДЖ след разрешението на Европейската комисия от 11 септември?
Александър Цветков: Това е държавна помощ, която БДЖ може да получи под формата на средства за модернизиране и реконструкция на вагони, т.е. за подвижния си състав. Досега БДЖ получава субсидия за извършване на дейността си. Допълнително реконструкция и модернизация досега трябваше да бъдат правени със средства на дружеството. Сега, след като сме поискали тази помощ и тя вече е одобрена, ние регламентирано можем със средства от държавния бюджет да подпомагаме дружеството в реконструкцията и модернизацията на вагони
легитимно с разрешение на Европейската комисия.

Фокус: На каква стойност е помощта?
Александър Цветков: За тази година – 44 млн. лв. Но само по себе си това разрешение означава, че такава помощ е регламентирана и е възможно да бъде отпускана и през следващите години – с искане на Европейската комисия да бъде одобрявана всяка една такава. Но факта, че вече е разрешено на България да подпомогне реконструкцията и модернизацията на подвижния състав на БДЖ съответно ни прави оптимисти, че това ще бъде разрешено. По тази причина ние ще направим една сериозна дългосрочна програма за подпомагане и за развитие на БДЖ именно с бюджетни средства.
Фокус: Може ли да припомните, новото правителство ли е поставило въпроса пред Европейската комисия за държавната помощ или става дума за държавна помощ, която предходното правителство е искало да предостави на дружеството?
Александър Цветков: Процедурата е започната от предходното правителство. Приключването на процедурата, т.е. предоставянето на необходимите информации, документи, продължи от нашето правителство и разрешението, както чухме беше дадено от европейския комисар Антонио Таяни.
Фокус: Европейският комисар обаче спомена и за наказателна процедура заради БДЖ. Той обясни, че тя засяга всички европейски страни?
Александър Цветков: Да, именно това е една наказателна процедура, която е на първо ниво и тя е във връзка с неизпълнение на европейски регламенти и изисквания. Ние направихме всичко необходимо и се приведохме в съответствие с тези изисквания. Отговорили сме съответно на Европейската комисия за тези си действия, но доказателства и съответно всички документи, свързани с това, следващата седмица ще бъдат представени в Брюксел от зам.-министъра. Така че аз се надявам още следващата седмица въпросът да бъде приключен.
Фокус: За какво е точно тази наказателна процедура?
Александър Цветков: Тя е много специфична – става дума за изисквания и параметри, на които трябва да отговарят железниците по европейското законодателство.
Фокус: Смятате ли, че БДЖ и НКЖИ могат да излязат от кризисното състояние в, което се намират в момента? Те разработва антикризисни мерки, тъй като имат големи загуби – вие как виждате бъдещето на държавните компании?
Александър Цветков: Бъдещето на дружествата в най-краткосрочен план го виждам чрез много сериозно стягане на финансовата дисциплина и намаляване на разходите, които дружествата правят, за да може до края на годината да гарантираме едно стабилно функциониране. През следващата бюджетна година се предвиждат субсидии за дружествата. За съжаление през тази година по-голямата част от субсидиите бяха похарчени на полугодието и съответно сега имаме недостиг на средства. Така че през следващата година ще имаме едно по-равномерно консумиране на държавната субсидия и не би трябвало да се получат сътресения в дейността. Още повече, че след като имаме разрешение от Европейската комисия за предвиждане на съответни целеви средства за реконструкция на подвижния състав, смятам, че с помощта на държавата железниците могат да бъдат развивани стабилно.

Галина ДИМОВА
Всички мнения, оценки и твърдения в текста са лични и не ангажират Агенция „Фокус”.
© 2009 Всички права запазени. Позоваването на Информационна агенция "Фокус" е задължително!


http://www.focus-news.net/?id=f12931



Гласувай:
1



1. анонимен - "Цветков е пич, но БДЖ ще му изяде главата"
16.09.2009 23:41
Това изречение го чух наскоро от някакви момчета в метрото. Доста се замислих, но с течение на времето осъзнавам, че е истина. Ще го повторя отново:

"Цветков е пич, но БДЖ ще му изяде главата".
цитирай
2. kvazimodo72 - Министъра ми се вижда читав човек. ...
28.09.2009 11:43
Министъра ми се вижда читав човек. Но май на БДЖ им трябва краткосрочна стратегия. докато създадат дългосрочната БДЖ-то ще фалира. Може да започне с почистването на Авгиевите обори като за начало ;)
цитирай
3. анонимен - ognedishashtiat kon
22.10.2009 16:03
На мен също ми хареса новият министър г-н Александър Цветков с това, че не е съгласен да се разтурят и приватизират железниците и с това, че много бързо разкри замисъла да се раздробява, лошо управлява и довежда до фалит с цел по-лесно и по-евтино да се купи националната железница. Разбира се той ще срещне много трудности особено в ЖП Отрасъла и правилно е преценил, че този транспорт въобще не е пазарно ориентиран. Засега един товар от Варна до София пътува минимум 7-8 дни и най-накрая като пристигне в Подуяне-разпределителна - вземат та го окрадат. Това време трябва да се съкрати. Ако кажа, че товарни вагони е добре да се прикачват на пътнически влакове с цел товарът по-бързо да пристигне до получателя старите жепейци ще изреват:"О-о, това е невъзможно! Има инструкции, има правилници, които не позволяват" Да, но тези инструкции са писани по времето, когато БДЖ беше почти монополист. Пожелавам на г-н Цветков бързо да разкрие и прецени, кой от неговите подчинени за чии интереси работи водейки се на работа при него. Има "хора" на БЖК, има на БУЛМАРКЕТ, има на Юнион Ивкони/Ахмед Доган/, а за спедиционните фирми просто да не говоря и да не изреждам. Нека министъра да извика спешен доклад от неговите подчинени за състоянието на хладилния жп транспорт. Нека сам да се увери защо този специализиран транспорт не работи от най-малко 10 години, а той може да носи много приходи.Нека да проучи как умишлено е бездействано и как са отклонявани специалните товари за да бездейства хладилния транспорт и да се доведе до такова състояние, че да се продаде за жълти стотинки!!! Успех на новия министър! Подкрепям го!
цитирай
4. antikdji - Помислете...
18.01.2010 12:53
По повод на "Цветков и пич ,но БДЖ ще му изяде главата"
Помислете малко преди да пишете тези неща ,и не обиждайте железницата по този начин!! Железницата Българска не е от вчера !!!Знаете ли какви традиций има в нея ?!Знаете ли как са построени толкова много съоръжения ,колко труд и пот е хвърлил и хвърля безименният български железничар...? Помислете , ветков може да е пич ама ако не може да се справи и ще му "яде" железницата главата ...Какво прави тук???Ние железничарите не сме и никога няма да бъдем "романтици" !!Ако ще работи да работи ,ако не ...нали знаете къде!!!!
цитирай
Търсене